ik was me bak weer is aan het stofzuigen
ff langs de mamaplank enzo :D:D
(me bak staat open en onwijze stofwolken beginne dan in me bak spontaan te gegroeien enzo...)
daarna gewoon starten enzo...
na een tijdje klooien kom ik er achter dat linux me netwerk kaart niet meer kan vinden..
ik kaart er uit en andere er indoen..
na wat wisselen enz enz
wil me bak opeens niet meer starten
na een en ander proberen blijkt dus PCI slot 2 van me el cheapo soltek moederbord het niet meer te doen... andere pci sloten werken gelukkig nog wel
(ik heb dat slot maar extra gestofzuigt maar dat wil niet helpen:?)
wat kan er mis zijn?
hoe kan dat pci slot het gewoon niet meer doen
als ik er een kaart in doe dan start me bak gewoon niet meer op
iemand een idee:?:?:?:?
anders moet ik het maar met 2 pci sloten doen :'(:'(
Sorry hoor, maar dit ligt dus echt aan jou, nieuw bordje kopen en in het vervolg je kast dicht doen.
I play my enemies like a game of chess...
Verwijderd
Er zijn hier heel veel lui die hun pc stofzuigen hoor! zelfs hlpdsk!Op zaterdag 19 mei 2001 19:01 schreef Angelfire het volgende:
Je pc stofzuigen ?? Heerlijk die statische electriciteit, en dan ook nog eens EXTRA je Pci slot stofzuigen !!!
![]()
![]()
Sorry hoor, maar dit ligt dus echt aan jou, nieuw bordje kopen en in het vervolg je kast dicht doen.
En ik doe het zelf ook altijd, maar ik zorg er wel voor dat ik nix aanraak, alleen die plukken stof ff opzuigen
check jij je eigen pc maar is hoeveel stof daarinzit vooral bij je coolers en voedingOp zaterdag 19 mei 2001 19:01 schreef Angelfire het volgende:
Je pc stofzuigen ?? Heerlijk die statische electriciteit, en dan ook nog eens EXTRA je Pci slot stofzuigen !!!
onwijze dikke laag soms...
Als Verstappen met 230 km/h de muur in gaat doe jij dat ook ?!?!!
Sorry, maar het gaat erom wat goed is voor je apparatuur, en niet wat iedereen doet.
Stofzuigen levert statische electriciteit. Deze kan overspringen, ook al raak je niets aan. Ik heb op mijn werk statische electriciteit afstanden van een 1/2 meter zien en horen overbruggen.
Het is gewoon gevaarlijk. Voor je apparatuur, maar als je pech hebt ook voor jou !!
Ik zie niet graag dat een mede tweaker door zoiets gewond raakt of dood gaat.
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
Ik heb in mijn servertje (24/7) 11 Fans zitten, 3 PSU''s en twee mobo''s met drie proc''s en ik heb in mijn kast GEEN last van stof. (ja hij draait al vanaf november 2000.
Dat is statische electriciteit.
Verwijderd
Verkaar mij dat eens...
geen intake fans?stof???? hoe krijgen jullie dat in jullie computer?? ik heb hier een compy staan (4 jaar) en daar zit vrijwel GEEN stof in...
Verkaar mij dat eens...
Inderdaad goed plan om een of ander filter laagje voor je lucht invoer te hangenOp zaterdag 19 mei 2001 19:14 schreef Angelfire het volgende:
Nee LARRY4, daar heb ik geen last van. Ik heb horre-gaas voor mijn fans zitten. Daardoor kan ik het stof ervanaf plukken. Gaat veel makkelijker, hoeft mijn kast niet open.
.... maar bij die bak waar dat pci slot verrot is zit alleen cpu en voedings fan...
door die voediingsfan zuigt je bak toch stof op vanuit de voorkant? (als je bak dicht is teminste;)
andere pci sloten werken wel
het is toch een pci bus dus geen enkele chip is kapot:? maar wat dan wel??
en alleen chips kunne kapot gaan door statische ontlading enzo andere onderdelen kan nix mis mee zijn??
Verwijderd
oja we hebben een water schijde op de lucht slang zitten dus vocht komt er niet bij
E S D
(electro static discharge)
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
Nee, ik deed het al voordat ik ooit van GoT of heel HlpDsK had gehoord. Bovendien mag je er toch wel vanuit gaan dat hij er veel vanaf weet, dus dat hij z''n computer ook stofzuigt zegt toch wel wat. In tegenstelling tot die belachelijke vergelijking met het van de brug afspringen...Op zaterdag 19 mei 2001 19:12 schreef Angelfire het volgende:
Dus als hlpdsk van een brug af springt doe jij dat ook ?!?!!
gewoon... kijk maar es in het koelblok van je processor. Dat zal na 4 jaar wel helemaal verstopt zijn. Verder zit er achter bij de fan van je voeding ook altijd veel stof, en bij m''n oude kast (nogal sterke fan in de voeding) zag je zelfs de plukjes stof tegen de achterkant van het moederbord zitten omdat daar de lucht door de gaatjes in de kast naar binnen kwam.Op zaterdag 19 mei 2001 19:19 schreef w.kraa het volgende:
stof???? hoe krijgen jullie dat in jullie computer?? ik heb hier een compy staan (4 jaar) en daar zit vrijwel GEEN stof in...
Verkaar mij dat eens...
En verder moet ik de eerste PC die kapot is gegaan door statische electriciteit van het stofzuigen nog zien. Misschien is het deze pc, maar da''s nogal moeilijk te bewijzen.
Mijn ervaring is in elk geval dat mensen met het stofzuigen eerder iets kapotmaken omdat ze bijvoorbeeld erges een condensator afraggen ofzo doordat ze lekker in over dat moederbord gaan raggen....
hehe ik heb echt niet over het moederbord lopen raggen met een stofzuiger hoor:POp zaterdag 19 mei 2001 19:48 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
En verder moet ik de eerste PC die kapot is gegaan door statische electriciteit van het stofzuigen nog zien. Misschien is het deze pc, maar da''s nogal moeilijk te bewijzen.
Mijn ervaring is in elk geval dat mensen met het stofzuigen eerder iets kapotmaken omdat ze bijvoorbeeld erges een condensator afraggen ofzo doordat ze lekker in over dat moederbord gaan raggen....
misschien een opeenloop van omstandigheiden van dingen ofzo...
in dat slot zat een realtek 100mbit ding
maar heb net nog een keer geprobeerd
dat slot werkt gewoon nietmeer
(Angelfire)
nog iets...:
volgens mij zitten die tristate buffers op de pci kaart zelf hoor? of niet?
bij isa sloten zie ik wel van die buffer ic''s zitten (74F245)
vraagje:
die zwarte dingen met alleen aan de onder kant 1 rij pootjes dat zijn toch spannings delers ofzo (rij weestanden op 1 ding)
die zitten alleen naast me pci sloten...
(en nog een condensator maar dat heb er nix mee te maken..)
...
Verwijderd
hmmmOp zaterdag 19 mei 2001 20:34 schreef gilseboer het volgende:
zoiets heb ik ook wel eens gehad, dat het pci slot onder het agp slot het niet meer deed (lees Dood pci slot?) maar achteraf bleek dat er gewoon te vaak een kaart in en uit was gegaan, met andere woorden, gewoon hard douwen of. Of je moet de contactjes van het pci slot ff omhoog buigen maar dan ben je nog wel ff bezig
maar als ik juist een pcikaart in dat slot doe post me bios soms niet eens
andere keren startie wel op maar
wijstie geen irq toe enz.. (bios denkt dat er nix in zit) hmm
daar kan het dus ook aan liggen
Niet geluisterd in de klas
Kapot PCI slotje. Probeer eens met wat electro cleaner/ contact spray in het slotje. Misschien heb je geluk maar ik vrees het ergste.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
schijnt ook slecht voor je pc te zijn!Op zaterdag 19 mei 2001 22:04 schreef PiefPoefPaf het volgende:
dan koop je een spuitbus met lucht en maak je je PC schoon.
De lucht die eruit komt is namelijk ff dik onder het vriespunt, dus als je dan lekker op je moederbord enzo zit te spuiten trekt alles krom door het grote hitteverschil, en de rest kan je wel raden...
en tot nu toe heb ik dit nog niet mee gemaakt ik veeg alles voorzichtig af met het kwastje en zuig alles direkt op ook uit de voeding die meestal vol zit.
zelf zorg ik altijd dat mn pc in een geaard stopcontact zit en zelf ontlaad ik me altijd voor ik aan een pc gaat werken door het blanke metaal aan te raken.
Dat gedoe met statische elektriciteit is namelijk geen grapje. Je speelt gewoon russisch roulette met de hardware.
* Delerium heeft in PC-bouw FAQ niet voor niets: NIET STOFZUIGER
Verwijderd
oh ja dat was ik ff vergeten hlpdsk weet namelijk alles...Er zijn hier heel veel lui die hun pc stofzuigen hoor! zelfs hlpdsk!
Verwijderd
damn, wat zit iedereen hier toch te bitchen?Op zaterdag 19 mei 2001 23:24 schreef SuB het volgende:
[..]
oh ja dat was ik ff vergeten hlpdsk weet namelijk alles...
Er stond niet voor nix een
Dat jij die mooi ff uit de quote wist moet je zelf ook maar weten, maar ik ga er niet meer op in
Verwijderd
* Knightwolf idem, wel stofzuigen, maar heel voorzichtig met het het aanraken van de apparatuurOp zaterdag 19 mei 2001 19:07 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
Er zijn hier heel veel lui die hun pc stofzuigen hoor! zelfs hlpdsk!
En ik doe het zelf ook altijd, maar ik zorg er wel voor dat ik nix aanraak, alleen die plukken stof ff opzuigen
Ik heb iig nog nooit een probleem ondervonden, en al tig keer m''n puter gestofzuigt
Zo simpel als wat.
En stofzuigen is inderdaad niet echt het slimste wat je kan doen.
Een beetje stofzuiger heeft 1500W die op vol vermogen stofdeeltjes etc. door een langs stalen buis heenzuigt, allemaal wrijving dus, en wrijving = statische electriciteit.
En statische electriciteit = dodelijk voor je pc.
Ga dus naar de lokale computerboer en haal zo''n busje perslucht.
(of als je echt slim bent filtertjes voor je fans, hoef je alleen die filtertjes schoon te maken en komt er dus ook nooit stof in je pc)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Mobo doe ik nooit
Kaarten idem
Fans behandel ik altijd met wattenstaafjes, stofzuigers passen niet zo makkelijk tussen de bladen.
Verder geen stoffilters, of intake fan. Enige plaats waar de stof zich ophoopt is de processorfan, omdat die direct naast de enige intakemogelijkheid zit (8cm tulip fan vreet echt alles