[BC3] Abit KT7 Reet...me reet!!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hey All,

Ik baal als een stekker van heel dat Abit board....
Heb een Abit KT7 raid/Tbird 1200/Gforce2 en speel veel online shooters maar heel vaak blijft mn pc hangen. Kep echt vanalles geprobeerd..van bios updates tot betere voedingen maar niks helpt.

Ik ken een hoop andere mensen die ook een Abit/Tbird combo hebben en vrijwel iedereen heeft dit probleem...sommige zeggen dat het aan de combinatie Abit/SB live ligt en andere zeggen weer dat het een IDE timing probleem is en dat ik een patch moet downloaden om dit te verhelpen...Kan ik echter niks over vinden.....

SHITZOOI!!

Ik ben dat Abit mobo echt zat!! Ik denk maar dat ik dat nieuwe asus boardje ga kopen....

Heeft iemand soortgelijke evaringen met dit board? Ik moet er wel bijzeggen dat er niks aan de hand is als ik surf of andere simpele dingen doe..alleen als ik het systeem zwaar belast met heftige games..Unreal, Landwarrior, Operation Flashpoint enz..

Nou ja..ik zie wel of er iemand iets weet..:-))

Thanx bij voorbaat...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:24

EaS

Volgens mij is het meer een probleem met die Abit planken dat er zo tering veel in het BIOS in te stellen is.

MSI planken zijn trouwens ook fijne plankjes.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Heb zelf een Abit KT7 + TB1 + GF2ULTRA, en heb er geen probs meej. Heb geen SBlive, maar wel een Kutverbinding(56K). Moet eerlijk zeggen dat ik over deze combinatie niets slechts te melden heb dus...

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

is idd een shitzooi tje

maare waarom geen Epox 8kta3+

goedkoop
raid
snel
stabiel
ziet er cewl uit :9

ik draai nu een duron 800@1100 :9
en bevalt prima alleen ast wat wamrer word moet ik terug clocken strax is mijn cpu gaar :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

ik ben blij met mijn 2 Soltek 75KA-V''s. Maar op dit soort antwoorden wacht jij niet denk ik.
Aangezien het onder heavy load gebeurt denk ik aan voeding, warmte enzo. Is proc. of grafische kaart overgeklokt?

• misfire
  • Laatst online: 08-07 20:56
Ik heb een kt7 raid, een 1ghz tb, een sb live, en een geforce 2mx, geen probs.

Goede Geforce drivers (6.62 heb ik), VIA 4in1 patches, BIOS upgrades, Win2k SP2 en een paar reg tweaks zijn wel aan te bevelen voor een stabiele en snelle performance.

Overklokken kan ik overigens wel vergeten, maar dat ligt aan de grote hoeveelheid randapparatuur die ik aan mijn bakje heb hangen.

• BC3 Victim
Had ook problemen :( Heb toen w2k zonder ACPI geinstalleerd als standaard computer (F8 bij het eerste blauwe installatie scherm geloof ik) Die tip kwam ik overigens op meerdere plaatsten tegen...

Nu geen probleempjes meer (ook SBLive met TB 850 en Asus GF 2) :)

Enig probleem is dat je de eerste keer de powerknop 5 sec in moet drukken voor het uitzetten. Maar bij volgende keren (via hibernate) gaat de computer meteen uit als je de powerknop in drukt :?

T.H.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

BIOS AGP driving value op EA zetten?

zie voor tips http://go.to/kt7faq

• WildOne
  • Laatst online: 29-08 12:02
Ik heb ook een berg problemen gehad.
Iemand had me toen een link gegeven waar ik heel veel aan had, dit is ie:
go.to/kt7faq

er staat een berg info over de KT7 series en ook veel oplossingen.

Mzzl

hmm, net te laat :)

Verwijderd

Vooral die ene met die -a- erachter is er oke :P

Verwijderd

[b]Op zaterdag 19 mei 2001 15:08

Kep echt vanalles geprobeerd..van bios updates tot betere voedingen maar niks helpt.
Ik wil geen open deuren intrappen, maar heb je ook aan drivers ged8. Ik heb zelf 2 kt7-r borden en die zijn perfect, 1 vd 2 is uitgerust met een geluidskaart (SB Live) ( en netwerkkaart, pci-videokaart, agp-videokaart ) en de ander zelfs met 2 netwerkkaarten ( en gebruikelijke zooi )

nergens problemen mee, direct na het winhoos ( w2k en w98 ) installeren die via drivers erop. En er is nooit iets echt raars gebeurt.
Je hebt je bios nog helemaal default staan zeker of niet? ( want je gaat pas wat veranderen als het in standaard allemaal werkt, maar das just me 2 cents )

Maar ik begrijp dat je niet van iedereen wilt horen hoe goed zijn abit-mobo wel niet werkt. Maar dit is dan ook ter illustratie dat drivers een hoop goed kunnen doen.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ik heb een Abit KT7 RAID, met TBird 800, SB Live en Asus V6600 Deluxe. Werkt in 3D shooters stabiel. Ik heb de laatste VIA drivers geinstalleerd (4.31) en de originele Asus V6.31C drivers met als OS Win98 SE. Bios is helemaal getweakt volgens: http://www.wickedcases.com/tutorials/KT7bios.html
Is ook een mooie site om te kijken wat alles in je bios precies is.
Waar ik ''m alleen niet mee stabiel krijg is met m''n PCTV Rave kaartje, maar ja, ligt meer aan het kaartje + drivers dan aan m''n comp zelf.

• Gamer
  • Laatst online: 15:45

Gamer

Electrified

ongeveer zelfde systeem, dit kan helpen,

pci kaarten,
1 vrij,
2 soundblaster
5 modem

zet in je bios agp driving control op EA ipv DA
verhoog je vcore van 1.75 naar 1.775 en je IO voltage van 3.4 naar 3.5.

ik had hier in het begin ook veel problemen bij, maar nu loopt dit als een trein.

succes

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Ik kan alleen zeggen verkoop die plank... en koop een ASUS... dit echt niet bedoelt als een Lame opmerking... maar ik heb zelf ook de ASUS en veel andere apperatuur erin zitten zie sig. en geen problemen (behalve dat ik nog steeds de laatste RAID drivers ergens probeer te downen).

Maar alles werkt denk ik wel perfect.

SUC6

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 23:40 schreef -KOD- het volgende:
Ik kan alleen zeggen verkoop die plank... en koop een ASUS... dit echt niet bedoelt als een Lame opmerking... maar ik heb zelf ook de ASUS en veel andere apperatuur erin zitten zie sig. en geen problemen (behalve dat ik nog steeds de laatste RAID drivers ergens probeer te downen).

Maar alles werkt denk ik wel perfect.

SUC6
Jeet...ik had een Asus. En ik heb een Abit er voor in de plaats genomen.:)

Teneerste wil ik even zeggen dat er in je PC meer zit dan enkel een moederbord. Ik vind het dan ook on te recht om er zo maar het moederbord de schuld te geven. Problemen los je niet op door te gaan schelden maar door rustig te kijken en mogelijkheden proberen. En dan bedoel ik hardware settings. PCI kaarten omwisselen en proberen. Drivers proberen.

De Abit is een goede plank. Hij draait bij mij rete stabiel. En dat is gekomen door goede hardware en veel settings en verschillende drivers proberen.

Hij heeft echt dus geen last van de SB Live!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Bij mij ook niet hoor, voor Abit KT7 bezitters kijk effe op de KT7faq en ff op de KT7 BIOS site: http://www.wickedcases.com/tutorials/KT7bios.html )

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 18:15
Op zaterdag 19 mei 2001 15:08 schreef cyborgwarrior het volgende:
Hey All,

Ik baal als een stekker van heel dat Abit board....
Heb een Abit KT7 raid/Tbird 1200/Gforce2 en speel veel online shooters maar heel vaak blijft mn pc hangen. Kep echt vanalles geprobeerd..van bios updates tot betere voedingen maar niks helpt.

Ik ken een hoop andere mensen die ook een Abit/Tbird combo hebben en vrijwel iedereen heeft dit probleem...sommige zeggen dat het aan de combinatie Abit/SB live ligt en andere zeggen weer dat het een IDE timing probleem is en dat ik een patch moet downloaden om dit te verhelpen...Kan ik echter niks over vinden.....

SHITZOOI!!

Ik ben dat Abit mobo echt zat!! Ik denk maar dat ik dat nieuwe asus boardje ga kopen....

Heeft iemand soortgelijke evaringen met dit board? Ik moet er wel bijzeggen dat er niks aan de hand is als ik surf of andere simpele dingen doe..alleen als ik het systeem zwaar belast met heftige games..Unreal, Landwarrior, Operation Flashpoint enz..

Nou ja..ik zie wel of er iemand iets weet..:-))

Thanx bij voorbaat...
wacht nou eens even, ik kan me je reactie wel voorstellen omdat ik zelf ook veel problemen heb gehad.
Het is zo langzamerhand bij de meeste wel bekend dat de SB/Live een probleem heeft met die via chipset.
Ik ben er ook een tijdje mee bezig geweest voor ik het voor elkaar had.

ik heb het uiteindelijk samen met iemand van Abit gedaan.
Nu heb ik het nieuwste bios (zt) de nieuwste 4 in 1 drivers (4.31) en de irq''s toegewezen in het bios zodat de geluidskaart GEEN probs meer bezorgen.

Wat trouwens ook wel gezegd mag worden van Abit is dat ze echt je echt HEEL goed helpen.
Ik geloof dat ik een uur aan de telefoon gezeten heb met ze (tegen normaal tarief !)
en samen met een van hen alles stap voor stap heb doorgenomen.

Waar vindt je tegenwoordig nog een helpdesk als deze ????????????

Bel ze, en je zult straks weer genieten van je mobo ;)

ps.heb je het nummer ?

Specs

• BC3 Victim
Allereerst bedankt allemaal voor jullie support..echt te gek!!

Effe nog wat extra info...
Kep 400 watt voeding dus die is wel ok en ik gebruik een gigantische ventilator naast mn bigtower(die altijd open is) dus dat is ook wel dik in orde.

Tbird en Gforce zijn niet overgeclockt.
Mn SB live zit in mn 2e pci slot/scsi in 3 en netwerkaart voor mxstream in 4.

Ik ga maar eens die al die links van jullie bekijken en mn bios aanpassen naar hun specs...

Wish me luck!!:-)

Ik laat het nog wel effe weten in een paar dagen...:-))

Thanx guys!!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Ik heb ook een Abit KT7-raid en mijn systeem was ook zwaar instabiel in het begin. De problemen bij mij waren de bios versie/instellingen. Ik had de geheugen instellingen gewoon te hoog ingesteld en dat trok m`n sloeber merk pc133 geheugen niet.
Ik heb pas geleden de YH versie van de KT7-Raid bios erop gezet en m`n systeem is nog nooit zo stabiel geweest. Ik heb die nieuwe ZT bios geprobeerd maar dan crashed m`n systeem constant.

Ik heb de volgende configuratie:

cpu -> athlon 900@900mhz

memory -> 2x128mb pc133 (merk sloeber)

agp slot -> Viper 550 + tv/out
pci 1 -> leeg
pci 2 -> 3Com 905b-tx 10/100 mbit
pci 3 -> leeg
pci 4 -> Voodoo II
pci 5 -> 3Com 905b-tx 10/100 mbit
pci 6 -> SB!Live 1024

raid connector 1 -> IBM deskstar 75GXP
raid connector 2 -> leeg

ide 1 master -> AOpen 40x
ide 1 slave -> leeg

ide 2 master -> leeg
ide 2 slave -> Plextor 12/10/32A

Software:

Windows 2000 Professional Dutch (SP1)
VIA 4in1 v4.31 final

Hopelijk heb je hier wat aan :)

edit:

ik heb een 300 WATT voeding :)

Verwijderd

Word je PC niet gewoon te warm??:?

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 18:15
Die link van "BBL the 2nd" is een hele goede, eigenlijk de beste.
Degene die ik toen aan de telefoon had van Abit vertelde me dat zelfs hun regelmatig die site bezoeken en om info vanaf te halen.

Die paul probeert echt alles uit en hij update de site ook regelmatig.

see ya

Specs

Verwijderd

http://www.icronticforums.com heeft ook een aparte sectie voor Abit KT7(A)-(RAID) moederborden. Is een aanrader, vooral de BIOS sectie.

Verwijderd

ruilen tegen Chaintech 7aja, heel stabiel :P
Pagina: 1