Toon posts:

[BC3] KT7A-Raid boot soms wel, soms niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M''n KT7A-Raid draait al een tijdje met een Duron 650@1028 (7,5x131/32 + 6). Maar de laatste tijd krijg ik het probleem dat bij het opstarten hij niet verder komt dan de <CTRL-H> Raid-controller in de bios. Uitzetten en waar aanzetten lukt pas na een 4-tal keer. Ik heb de processor opnieuw van potloodstreepjes voorzien. Ik heb andere standen (8x125) geprobeert voor mijn FSB. Ik heb een andere voeding (nu 300watt) geprobeerd. Ik heb de video-kaart al al eens uitgehad. Ik heb de nieuwste bios (ZT). Wat kan ik nog meer proberen? O ja, de AGP kon ik niet meer op 4x krijgen als ik de FSB hoger dan 130 had, maar door de Driving hex op FA te zetten lukt dat nu wel.

Nog meer suggesties??

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ff overclock er uit halen en weer proberen
(bios resetten)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Reset hielp niet. Het gekke is dat ie het vooral doet als hij koud is. Na de derde of vierde keer een <INS> doen helpt dan wel. Op dat moment start ie gewoon door zonder in de bios te komen!

Verwijderd

Ik zou toch de streepjes een keer opnieuw doen
1) alles op de cpu bovenkant schoonmaken
2) extra de bruggen met wasbenzine en daarna een gummetje schoonmaken.
3) opnieuw streepjes zetten
Waarschijnlijk is je probleem wat vettigheid van de koelpasta die op de goudbaantjes is gekomen.
(Uitwaseming door de warmte van de CPU)

Je kunt ook Bison Elektro proberen, maar dat kost iets van 35 piek voor een beetje.
(Daar repareer je kapotte baantjes op een printplaat mee. De Gamma en gereedschaps winkels hebben het)

Als enig andere optie kun je proberen de Vcore een tikje hoger te zetten of de de klok een tikje lager.
Mazzl ;)

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Yep..!
Dat Bison Electro is volgens mij een oplossing... (8>
Ik had een soortgelijk probleem...
Tig keer wezen inkleuren, heb bijna alle bestaande potloden wel gehad.. :(
En dan ging het soms weer een tijdje goed,maar niet voor lang. ;(
Ze hebben die Bison-shit ook bij Halfords, iets van 38 piekjes voor 3 gram.
kun je gelijk van half Nederland de Duronnetjes inkleuren. :P

Groet!

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:22
Klinkt als een probleem dat ik ook had met mijn KT7-raid.........
Boote soms ook niet koud en na een reset ging hij dan wel weer door..........
Bleek aan de combi video kaart en mobo te liggen, heb toen een andere mobo gekocht en daar geen problemen met gehad.
Die KT7 draait nu in een ander systeempje met een andere video kaart, en geen problemen.

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 09:27 schreef apestaartje het volgende:
*KNIP*
Tig keer wezen inkleuren, heb bijna alle bestaande potloden wel gehad.. :(
*KNIP
Ik hoop dat je één potlood hebt overgeslagen.. :P

_cyber_
Welke video kaarten waren dat?
Da''s misschien wel zo interessant om te weten ..
;)
Pagina: 1