Toon posts:

[BC3] Wat is er met jullie slot-a Athlons gebeurd?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Toen de Athlon uitkwam waren zeer veel mensen op tnet bezig met die dingen (solderen, gfd''s enzo.) Nu zie ik alleen nog maar tbirds en durons terwijl zowat iedereen een slot-a athlon had. Mijn vraag is dus:
Wat hebben jullie ermee gedaan?
Ik heb nog een on-overgeklokte 900 met Globalwin VOS32 koeler op een KA7-100 draaien naast mijn 2 tbirds :)
Zit er nu op te werken trouwens :)

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:24

EaS

Mijn main systeem is nog steeds een Athlon classic, 700@767. Alleen de FSB wat opgeschroeft, en snelste geheugentimings enzo, draait als een vette trein. De clawhammer wordt mijn volgende CPU.

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Ik heb hem nog steeds (een slot-a 800) op een AK72, en ben voorlopig niet van zins hem te vervangen. Hij doet het nog prima!

• Xenon
  • Laatst online: 10:19
Ik heb een Slot A 750 op een Abit KA7-100.
Heeft er iemand overclocking tips?

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 mei 2001 14:18 schreef -hfl-xenon het volgende:
GFDtje scoren :)

Verwijderd

Mijn Plastic Athlon 550 is nu een nieuwe PC voor papa&mama en andere kinnekes beneden .

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 14:15 schreef wouterve het volgende:
Ik heb hem nog steeds (een slot-a 800) op een AK72, en ben voorlopig niet van zins hem te vervangen. Hij doet het nog prima!
Ja hier ook een Classic op 770 MHz op een Ak72.
lekker plankie wel ja, en heb ook nog niet de behoefte om te upgraden. Ik weet wel dat als ik ga upgraden dat het weer een AMD word.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat dit een lange thread gaat worden >:)

• Xenon
  • Laatst online: 10:19
Op zaterdag 19 mei 2001 14:21 schreef rob van den broek het volgende:

[..]

GFDtje scoren :)
Ja, ik weet maar die dingen kosten 100,- en dan moet ik doe casette gaan openpleuren, waar ik niet echt zin in heb

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Cole
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Cole

Ik zit er nog steeds mee te werken :)
En ik heb ook een ak72... fsb op 110 en verder niks.
Is trouwens een 650@715.

En hij is nog snel genoeg d8 ik zo :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb hier ook nog een slot a op een AK72 werkt prima ben er tevreden mee

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• EaS
  • Laatst online: 08:24

EaS

Ja, ik weet maar die dingen kosten 100,- en dan moet ik doe casette gaan openpleuren, waar ik niet echt zin in heb
Je kunt em ook open laten vrez(s?)en, een of ander bedrijf (stond ergens in een c''t) maakt er met een machine precies boven de ''golden fingers'' een gat in waarop perfect een gfd past. Blijft je CPU ook nog stabiel in je slot zitten.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn main systeem is nog steeds een classic 700mhz (@945) op een K7V.. werkt prima.

• BC3 Victim
Athlon 800 Slot Aop een Msi k7 met een coolermaster,iemand interesse??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik heb nog een AMD slotA 700@700 op en GA71XE mobo, draait als een trein :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 mei 2001 17:01 schreef -.STEFAN.- het volgende:
Athlon 800 Slot Aop een Msi k7 met een coolermaster,iemand interesse??
mail me ff :)

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:39

fv

-------------------> hiero

Op zaterdag 19 mei 2001 14:31 schreef Bigs het volgende:
Mijn main systeem is nog steeds een classic 700mhz (@945) op een K7V.. werkt prima.
Leuk, de mijne op 700@1008 (dus ook op een K7V). Nog steeds een lekker bordje...

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Maat van me heeft nog een ouwe Athlon 700MHz Classic, heeft ie toendertijd $2000,- piek voor moeten neerleggen ( januarie 2000 )

Die-hard Brexiteer

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 23:51

Garrett

Watercooler

Op zaterdag 19 mei 2001 14:10 schreef rob van den broek het volgende:
Toen de Athlon uitkwam waren zeer veel mensen op tnet bezig met die dingen (solderen, gfd''s enzo.) Nu zie ik alleen nog maar tbirds en durons terwijl zowat iedereen een slot-a athlon had. Mijn vraag is dus:
Wat hebben jullie ermee gedaan?
Ik heb nog een on-overgeklokte 900 met Globalwin VOS32 koeler op een KA7-100 draaien naast mijn 2 tbirds :)
Zit er nu op te werken trouwens :)
Ik heb zelf ook een KA7-100 en een Classic 800@1000 :) werkt prima hoor :9
Op zaterdag 19 mei 2001 14:18 schreef -hfl-xenon het volgende:
Ik heb er een GFD op zitten (www.oc-shop.nl) en de multiplier naar 9.5 gezet, en de FSB naar 105 zodat ie "ongeveer" op de 1000 loopt, Spire koeler erop van 19 piek :D LoL maar het werkt perfekt allemaal, trouwens wel een leuk bordje de KA7-100, alleen jammer dat je met een FSB van 133 nog steeds een divider hebt van 1/3 en 2/3 resp. PCI en AGP, ik heb ooit eens 7.5x133 geprobeerd maar toen bleek dus dat mijn PCI bus op 44 liep en de AGP op 88.... oeps.... niks verneukt gelukkig, jammer dat de PCI niet 1/4 wordt bij FSB 133, maar verder.... toppie :):):)

Suc6 ermee :9 ;)

I love watercooling

Verwijderd

Mijn broertje heeft mijn KA7 met Athlon 550@750. Hiervoor had ik een 650, maar die heb ik gesloopt :(

Verwijderd

Ik heb nog een Slot-A, en een moederbord met een AMD 750 Chipset, nou over die chipset kan ik wel uren en uren lopen :r:r:r:r:r:r want dat is toch bagger ik heb op deze pc nog nooit meer dan 3 uur uptime gehad, het is gewoon K*T. Ik ga dan ook wel weer gauw een nieuwe kopen. MSI heeft zelfs het mobo dat ik heb van hun website afgehaald, SCHANDALIG :r:r:r want nu krijg je dus al helemaal geen support meer :r:r:r

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Ik heb hier een SlotA t-bird 950 lopen, gewoon nog m''n hoofdsysteem.
Op een Asus K7V-T, lastige combo om stabiel te krijgen (tenminste, die van mij wel, ben echt maanden bezig geweest, allerlei drivers, firmares, nieuwe voeding, nieuw geheugen). Daarom zal ik em ook niet gaan overklokken, ijj is nou eindelijk redelijk stabiel, maar niet zoals het hoort :( .

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 12:42
Heb hier een classic 850@900 en die gaat dus niet hoger. Erg slecht te overklokken die krengen. :( Owjah met een Abit ka7. Dit is echt het beste board voor een classic''je. Rock stabel na de 350Watt (dat dus echt helpt).

| I've got permission to color outside the lines |

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zondag 20 mei 2001 09:47 schreef iefje het volgende:
Ik heb nog een Slot-A, en een moederbord met een AMD 750 Chipset, nou over die chipset kan ik wel uren en uren lopen :r:r:r:r:r:r want dat is toch bagger ik heb op deze pc nog nooit meer dan 3 uur uptime gehad, het is gewoon K*T. Ik ga dan ook wel weer gauw een nieuwe kopen. MSI heeft zelfs het mobo dat ik heb van hun website afgehaald, SCHANDALIG :r:r:r want nu krijg je dus al helemaal geen support meer :r:r:r
MSI 6167?

ZIt nu in mijn server... Heeft nu een uptime van ruim 4 weken, en al die 4 weken 100% belast enzo...

Verwijderd

Er was toch iets met superbypass op dat mobo?
Dat moest aan of uit en dan deed alles het weer als een trein, hij schijnt ook probs met GeForces te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 09:47 schreef iefje het volgende:
Dan heb je de brakke uitvoering zeker want die 750 chipset was in eerste instantie stabieler dan de VIA prut.

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 11:56 schreef -BrZ- het volgende:
MSI 6167?

ZIt nu in mijn server... Heeft nu een uptime van ruim 4 weken, en al die 4 weken 100% belast enzo...
Nope. Er zijn er twee. En ik heb niet die die jij hebt. Ik doe ff SiSoft sandra om te kijken welke ik heb.

EDIT: Ik heb de MS-6195, jij hebt dus de MS-6167

• BC3 Victim
Mijn ''oude'' Athlon Classic 700@750(107x7) is naar beneden verhuisd.
Daar hebben mijn ouders een leuke huis/tuin en keuken compu. aan. :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:13
Ik heb aan iemand een DFI AK70 met Athlon 600 verkocht. Lekker stabiel en vooral snel.

Bleek later dat dat DFI bord gewoon het AMD reference model was. Moet wel goed zijn dus :)

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 12:04 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Er was toch iets met superbypass op dat mobo?
Dat moest aan of uit en dan deed alles het weer als een trein, hij schijnt ook probs met GeForces te hebben.
Jah, als ik dat super bypass aanzet dan crasht hij al na 2 minuten in windows te zitten. Ik heb dat al uitstaan, en hij doet het nog niet. Kl*teding.

Oja, en je kan niet eens AGP 2x Enablen want dan crashen alle spellen gewoon instantly (hele systeem eigenlijk).
Ik snap dat echt niet, ik dacht toch dat hardware getest wordt voordat het wordt verkocht?? Dit is dus echt hele grote AMD troep. Het verschil tussen AGP 1x en 2x is miniem, maar ik vind het toch idioot dat ze zeggen dat je AGP 2x hebt en je kunt het niet eens gebruiken. Ik koop dus nooit meer een AMD. (nee niet alleen maar omdat ik geen AGP 2x heb ofzo, maar ik vind het bagger)

Ik heb mijn upgrade die over een paar weken komt ook al voor ogen, namelijk:
P4 1,7Ghz@2,1Ghz of hoger
Abit TH7-RAID
2x128MB PC800 RDRAM
Hercules Prophet III 64MB DDR

Hopelijk ben ik dan verlost van al dat gezeik O+

Verwijderd

Heb mijn K7V doorgeschoven naar mijn vriendinnetje...doet het nog steeds prima:
Al die slot-A borden zijn redelik kritiek qua geheugen, maar heb je dat (samen met de goede BIOS instellingen) voor elkaar, zijn het perfecte machines...

Had geloof ik wel mazzel: Cache multiplier door aangepaste BIOS (goh, dat waren tijden :)) op 1/3 gezet, daardoor mijn 550 op 1000 lopen...nog steeds dus eigenlijk :)

Verwijderd

Hiero nog een 700@920 in combi met KA7, nog steeds een snellle combi, is toch al weer ruim een jaar oud....:). Wacht nu ff op een Palomino, dat wordt de volgende upgarde..":P

• BC3 Victim
Heb zelf een T-bird in vol gebruik maar die Slot A 700@824 draait wel lekker. Heb zo''n TD2 gekocht bij oc-0shop en werkt perfect. Moet je inderdaad wel da plastic ding der af halen maar ik krijg hem wel goed hoog (voor een proc die al meer als een jaar oud is).

Verwijderd

Ik zit hier op de Compaq van m''n vader (al gebruikt tie hem nooit, want hij ken alleen met macs overweg) en dat ding is echt rete stabiel met amd 750 northbride en een via southbride (voor u66 enzo). Zit een 550mhz in maar, is niet over te klokken want in die :r K*Tbios van phoenix kun je echt helemaal NIX!

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 11:57 schreef rob van den broek het volgende:

Dan heb je de brakke uitvoering zeker want die 750 chipset was in eerste instantie stabieler dan de VIA prut.
De AMD-750 chipset was gewoon eerder beschikbaar. Toen eenmaal de VIA-KX133 chipset uit was, waren er wat kinderziektes. Maar toen deze verholpen waren is de AMD-750 chipset door de VIA-KX133 vervangen doordat deze beter presteerde en even stabiel of zelfs stabieler is.

Verwijderd

BTW. Ik heb een Athlon Classic 600@800 op een AOpen AK72 Mobo. M''n voltage is 1.85V met de TD2 en m''n L2 op 2/5 (1/2=400Mhz werkte ook prima). Ik kan echter onmogelijk de 900Mhz halen. Een groot nadeel van de AK72 vind ik het feit dat de PCI en AGP dividers niet aangepast kunnen worden. Anders zou ik de FSB proberen te verhogen, bv. FSB@133, PCI@1/4, AGP@1/2 en multiplier 6 ;)
Pagina: 1