Toon posts:

[BC3] Wat is hier aan de hand?????????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn bx133 terug gehad na 7 weken bij abit te zijn geweest, klacht, hij hangt op sommige games en screen savers, en het ergste ik krijg m''n p700e niet meer op 933(wat hij eerst wel deed)geklokt hij piept al vast op 7x112 en op standaard 700 mhz draait hij ook niet meer stabiel... ik word hier echt gek van, nu is mijn vraag wat is hier nu gaar.... m''n mobo of m''n proc????? en kan een mobo of een proc zijn overklokbaarheid verliezen???

Verwijderd

Ik heb het net getest,
1) opnieuw opsterten met audio CD erin
2) afspelen opsterten
3) IExplorer opsterten

Dan gaat ''ie dus gewoon door.

Maar ik heb dus niet die suffe Meduaplayer 7 geinstalleerd, en i.v.m. het CD''tjes branden ook geen auto insert..

Misschien is dat het, kijkt MP7 soms naar de CD als je IE opstart..??

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als je cpu gaar zou zijn, dan deed ie helemaal nix meer, dus daar ligt het vast niet aan.
Wat wel een optie is, is dat de heren van Abit je een andere bios erin geramd hebben.
Niet lief!
Je zou het eens kunnen proberen om je bios te flashen.
Doe dit by the way alleen als je zeker weet wat je aan het doen bent, want als je het vern**kt ben je je mobo nog vééél langer kwijt dan 7 weken...

Een cpu of mobo kan zijn "overklokbaarheid" niet verliezen, hoogstens doordat er een andere bios op zit.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op zaterdag 19 mei 2001 12:28 schreef Hooi het volgende:
Ik heb het net getest,
1) opnieuw opsterten met audio CD erin
2) afspelen opsterten
3) IExplorer opsterten

Dan gaat ''ie dus gewoon door.

Maar ik heb dus niet die suffe Meduaplayer 7 geinstalleerd, en i.v.m. het CD''tjes branden ook geen auto insert..

Misschien is dat het, kijkt MP7 soms naar de CD als je IE opstart..??
Wat????????? :?:?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

O Barst ..

Sorry, ik zat op de verkeerde post te replyen...

Excuses :+

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 mei 2001 13:04 schreef Hooi het volgende:
O Barst ..

Sorry, ik zat op de verkeerde post te replyen...

Excuses :+
Heh... ik probeerde je post te begrijpen maar slaagde er niet in hahahah :+

Verwijderd

Ja,
daar komt geen genius uit als dit een reply op jouw post was ;)

Mhh maar jouw probleem, het lijkt me wat moeilijk de BIOS rte flashen als ''ie niet normaal wil opsterten..

Ik denk dat je misschien verder komt als je
1) de jumpers als je die hebt controleert voor ''normaal'' op 700
2) de bios defaults ophaalt
3) opstarten met alleen AGP.

Nu kun je eventueel een andere (betere overklok bios?? ) halen als dat nodig.

Helaas heb ik meer verstand van AMD''tjes ..
:Y)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 mei 2001 12:30 schreef SunStorm69 het volgende:
Als je cpu gaar zou zijn, dan deed ie helemaal nix meer, dus daar ligt het vast niet aan.
Wat wel een optie is, is dat de heren van Abit je een andere bios erin geramd hebben.
Niet lief!
Je zou het eens kunnen proberen om je bios te flashen.
Doe dit by the way alleen als je zeker weet wat je aan het doen bent, want als je het vern**kt ben je je mobo nog vééél langer kwijt dan 7 weken...

Een cpu of mobo kan zijn "overklokbaarheid" niet verliezen, hoogstens doordat er een andere bios op zit.
Het vreemde is dat hij nu gewoon lekker staat te draaien op 700 mhz (standaard settings in bios) een uurtje zitten ut''en en alles draait gewoon door, maar ik hoef echt niet te proben om het ook maar 12 fsb''tjes te oc''en want hij start gewoon niet meer op, ik moet er wel bij zeggen dat dit alles begonnen is toen ik m''n cpu fan verwisselde terwijl m,n pc aanstond voor un iceberg extreme en sinds die tijd had ik dit probleem.... ik zit te twijfelen of die p3700e in die tijd van verwisselen een tikkeltje te heet is geworden, en daarom misschien on over klockbaar geworden is zou dit kunnen ??????

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Da''s niet waar ...
Je processor kan gedeeltelijk beschadigt zijn en dan wordt ie instabiel :(

• BC3 Victim
toen ik m''n cpu fan verwisselde terwijl m''n pc aanstond |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 mei 2001 14:07 schreef NuKeFaCe het volgende:

[..]

Da''s niet waar ...
Je processor kan gedeeltelijk beschadigt zijn en dan wordt ie instabiel :(
Ik heb dus ook zo''n vermoeden,maar van un mobo ik ik ook wellis gehoord dat een agp bus kan gaan "flippen" kort om zijn er mischien proggies waar ik dit mee kan testen ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 mei 2001 14:14 schreef unicorn7 het volgende:

[..]
ja je weet hoe dat gaat... effe snel maar dan zit het altijd tegen.... neemt niet weg dat het inderdaad (achteraf gezien) knap achterlijk is om te doen ja |:( |:(maar zou mijn probleem hier door ontstaan zijn?

• BC3 Victim
Zou wel eens heel erg goed kunnen, helaas...

Verwijderd

Daar lijkt het echt wel op helaas :'(

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Denk ut wel jah, kut voor je....

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 01:18
hoe langer je proc oververhit is, hoe meer er stuk gaat, en hoe meer fouten hij gaat maken...
een poosje te warm kan geen kwaad, maar koeling verwisselen terwijl hij aan staat is sowieso geen goed idee. Proc waarschijnlijk beschadigd, en niet meer stabiel. :(

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt mannen.......ik ben in ieder geval toch blij dat ik nu hoogst waarschijnlijk het probleem bij z''n kladden heb :) enehhhh..... waar gehakt word vallen nu eenmaal spaanders, oud chinees spleekwold :+

• drecaise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 17:02
//offtopic//

Als je Bios verrot is bel je op naar de fabrikant (of importeur) geeft je type en versie mobo door + je adres en voila....binnen 2 dagen een nieuwe eeprom geflashed en al

En beweer niet dat het niet zo is, ik heb het in mijn carriere als pc-klusjesman al 2x gedaan, de enige voorwaarde is een goeie fabrikant en dat is Abit wel dus :)

pizzaguys get all the pussy

Pagina: 1