[BC3] Core Voltage Athlon TB 800 op Asus A7V

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hai Lui,

Sinds een tijdje lijkt mijn Athlon 800 TB op een asus A7V niet helemaal goed meer te draaien. Win2k hangt om de zoveel tijd op de meest verschillende manieren, wat de productiviteit natuurlijk niet verhoogd :'(

Ik heb dus dat progje asus-probe geinstalleerd, zodat ik de temperatuur enzo in de gaten kan houden. Temperatuur gaat wel ok, stabiel tussen de 50 en 55 graden (is dat niet vrij hoog?). Maar regelmatig geeft ie een pop-up dat de +12, _12 of +5 volt naar 3/4 van hun waarde knallen.

Weet iemand of zo''n melding helemaal serieus genomen moet worden of heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb trouwens een gewone standaard coolmaster cooling.

Groeten, Martijn

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

AsusProbe zuigt... probeer MBM eens (zie meuktracker op tweakers.net). 50-55 graden is overigens acceptabel.

Virussen? Scan ze hier!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ah, check, die ga ik dan even proberen...

Weet je toevallig wel wat het core voltage hoort te zijn?? Moederbord gaf 1.35 V aan, maar dat lijkt me een beetje weinig

Tnx,
Martijn

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Weet je toevallig wel wat het core voltage hoort te zijn?? Moederbord gaf 1.35 V aan, maar dat lijkt me een beetje weinig
Da''s weinig ja. Mijn A7V (rev 1.02) heeft met Autodetectie (op mijn Thunderbird 950) een Vcore van 1.82 Volt (1.75 in BIOS). Maar ik kan hem ook verlagen aar 1.73 (1.60 in BIOS), dan is-tie nog stabiel.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Hoi,..
De Athlon 800 heb je in een ''P'' type en een ''M'' type
P=standaard op 1.70 v. (A0800APT3B)
M=standaard op 1.75 v. (A0800AMT3B)
(Het gaat hier dus om de letter achter de tweede A..)
Die "identificatiecode" kun je dus terugvinden in de cijferlettercombinatie bovenop de cpu...
Onderdelen van die code kunnen wel per type variëren...de precieze betekenis daarvan -als je ''t al wilt weten - kun je opzoeken in de tech.doc''s van AMD
Groeten.
Ad Vos