Toon posts:

[BC3] Waar blijf AGP 8X ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er al Mobos die dit al ondersteunen?

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
AGP4x maakt tov 2x al nix uit, dus waarom zou je 8x willen?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
waar haal jij de videokaart die dat ondersteund?

en wat dacht je van AGP-pro 4x ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• originalmycroft
AGP pro is toch alleen een paar streepjes erbij op de connector voor meer stroom???

Verwijderd

inderdaad . AGP-pro dient gewoon om meer stroom te kunnen leveren .

Verwijderd

Topicstarter
En AGP 4X + Fast Writes, is dat tussen AGP 4X en 8X?

• originalmycroft
Nee, dan kan je kaart buiten je CPU om je RAM in geloof ik

Verwijderd

AGP 8X lijkt me wel leuk, kan je meerdere AGP kaarten in een systeem hebben :)

Verwijderd

Is AGP 8x eigenlijk wel nodig?
De videokaarten & processoren worden wel steeds krachtiger, maar is er voor de communicatie tussen die twee eigenlijk wel zoveel meer nodig?

Ik weet het ook niet precies, hier heb ik niet veel verstand van. Maar ik vroeg het me gewoon af...

• originalmycroft
Nee das niet nodig

Uit benchies blijkt dathet verschil tussen 2x en 4x NAUWELIJKS merkbaar is, dus 8x is al helemaal niet meer nodig

En aangezien steeds meer functies naar de GPU verplaatst worden..... Is de communicatie tussen CPU en videokaart niet zo gauw aan versnelling toe....

Eerder de bandbreedte tussen je chip en je videogeheugen moet sneller gemaakt worden

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Op zaterdag 19 mei 2001 15:51 schreef Vo0 het volgende:
AGP 8X lijkt me wel leuk, kan je meerdere AGP kaarten in een systeem hebben :)
En daarom wil ik dus agp 8x. Die bandbreedte kan mij geen ene reet schelen, wordt toch niet gebruikt.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Op zaterdag 19 mei 2001 01:18 schreef Mycroft het volgende:
En aangezien steeds meer functies naar de GPU verplaatst worden..... Is de communicatie tussen CPU en videokaart niet zo gauw aan versnelling toe....
Misschien dat het overhevelen van functies naar de GPU juist meer dataverkeer tussen CPU en GPU leidt.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 07:22
zie het al voor je:

dual athlon 4 ( :) ), 8x agp, 3 agp poorten en 3 gf3ultra :9~

lekkel lekkel :9~

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Liever een Quad P4 Xeon met Quad GeForce3 Ultra + 4gig aan RDRAM :9~

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 07:22
Op zaterdag 19 mei 2001 16:32 schreef iefje het volgende:
Liever een Quad P4 Xeon met Quad GeForce3 Ultra + 4gig aan RDRAM :9~
ik ben nog een beetje realisties :)

Maar inderdaad daar kan ik best op black & whiten

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat houd die "Fast Writes" in dan?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Op zondag 20 mei 2001 01:18 schreef Gold_Leader het volgende:
Maar wat houd die "Fast Writes" in dan?
Nee, dan kan je kaart buiten je CPU om je RAM in geloof ik

Volgens mij is je antwoord al gegeven..

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
jongens AGP 8x staat er echt aan te komen. Begin volgend jaar of zo, en op die nieuwe P4 chipsets.

En waarom dan wel. Nou Nvidia heeft de technologie kluis van 3dfx opengemaakt en kwam daar SLI tegen.

Dus vermoedelijk zal de Geforce 4, AGP 8x ondersteunen voor SLI zie je de doodsklap aan de concurentie al voor je. ATi hoopt dan net op het niveau te zijn van de Gf3.

Marketing is alles en AMD moet oppassen deze stap niet te missen want anders kunnen ze het wel vergeten het eerste jaar nog een top gaming system te kunnen leveren.

Dit was mijn visie.....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
aha!! Bedankt voor de informatie iedereen. :)

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 05:38 schreef PiefPoefPaf het volgende:
jongens AGP 8x staat er echt aan te komen. Begin volgend jaar of zo, en op die nieuwe P4 chipsets.

En waarom dan wel. Nou Nvidia heeft de technologie kluis van 3dfx opengemaakt en kwam daar SLI tegen.

Dus vermoedelijk zal de Geforce 4, AGP 8x ondersteunen voor SLI zie je de doodsklap aan de concurentie al voor je. ATi hoopt dan net op het niveau te zijn van de Gf3.
SLI :?

Hoe zou dat moeten met 1 AGP poort? Of wou je me vertellen dat er in de toekomst moederborden komen met meerdere AGP poorten?
Want ik vraag me sterk af of er moederborden gaan komen met 2 AGP 8x poorten speciaal voor Nvidia zodat ze er hun mooie Geforce4 in SLI kunnen doen...

Dat zou een te grote verspilling zijn, want het percentage mensen dat werkelijk twee Geforce4''s naast elkaar zou willen plaatsen zou veel te klein zijn om rendabel te zijn...

Volges mij zie je namelijk 1 ding over het hoofd: die voodoo2''s konden wel heel mooi in SLI enzo. Maar dan wel op PCI poorten, waarvan de meeste mensen toch genoeg hebben!

Misschien sla ik de plank hier helemaal mis, maar ik vind dit een erg vreemd verhaal....

Verwijderd

eh de toekomst ligt echt niet in sli lijkt mij. been there done that imo

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
ehm, AGP 8x is al redelijk lang in ontwikkeling hoor, wortd door intel gedaan, en idd nVidia doet ook mee aan het onderzoek

meerdere AGP poorten worden dan mogelijk, maar dit is eerder iets voor de professionele wereld omdat dualhead wel mooi is maar 2 schermen (of meerdere) in hoge resolutie is een beetje zwaar voor 1 kaart

video kaarten in een pci slot is echt niet goed, mensen met 2 kaarten (1 agp en 1 pci) moeten maar eens kijken wat de proc load is als de pci kaart iets "deftig" moet tonen op het scherm)
de snelheis is niet zo nodig denk ik maar het zou stom zijn moest de interface achterlopen op de hardware (kijk naar ATA100, geen enkel schijf haalt het, maar ze doen het wel)

Verwijderd

Dat AGP8X verhaal is al in de lucht toen de Gforce (1) net uit kwam, er stonden toen heel wat dingen te lezen bij Nvidia.com
Volgens mij heeft de bandbreedte wel zin, nu houd de Agp poort op bij 1033MBps evenals de CPU met de nieuwe Northbridges die eraan komt moest dit dacht ik bijna verdubbeld worden, heeft wel zin kan alleen je HD en waarschijnlijk je ram niet meer bijhouden, Dan zou je dus een default 1Gig Ram drive moeten hebben :9~ wat dus bijna niemand kan dokken.

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 15:22 schreef Mr.PolarBear het volgende:
Volgens mij heeft de bandbreedte wel zin, nu houd de Agp poort op bij 1033MBps evenals de CPU met de nieuwe Northbridges die eraan komt moest dit dacht ik bijna verdubbeld worden, heeft wel zin kan alleen je HD en waarschijnlijk je ram niet meer bijhouden, Dan zou je dus een default 1Gig Ram drive moeten hebben :9~ wat dus bijna niemand kan dokken.
ik heb je verhaal 3x overgelezen, maar ik snap er helemaal nix van...
northbridge, HD snelheid, Ram drive :?
Pagina: 1