Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Verwijderd
(Laatste letter op de bovenste regel)
Maar belangrijker is, of de L1 bruggen al dicht zijn van de fabriek. Want dattie op 266 ook loopt is wel bijna zeker
Kan iemand mij ook vertellen waar ik deze info kan vinden zodat ik morgen de leverancier de feiten onder zijn neus kan drukken
ik vond de temp vam mijn CPU al zo hoog 46 idle 60 loaded
Verwijderd
Ga naar de processoren, en zoek naar de datasheets. Het zijn PDF bestanden, helaas.
Verwijderd
overweeg als de bruggen L1 al gesloten zijn vanuit de fabriek, hem niet te ruilen voor een ander.
Geld terug, pakje CDR''s of zo in de plaats.
Want de nieuwe Tbirds 1200 hebben niet meer de gesloten L1 bruggen, dan kan je weer gaan strepen elke zoveel weken, of met Bison Elektra gaan zitten mieren..
Verwijderd
Als je na het strepen thermische tape eroverheen doet hoef je m niet meer opnieuw in te kleurenOp zaterdag 19 mei 2001 01:00 schreef Hooi het volgende:
Maar serieus,
overweeg als de bruggen L1 al gesloten zijn vanuit de fabriek, hem niet te ruilen voor een ander.
Geld terug, pakje CDR''s of zo in de plaats.
Want de nieuwe Tbirds 1200 hebben niet meer de gesloten L1 bruggen, dan kan je weer gaan strepen elke zoveel weken, of met Bison Elektra gaan zitten mieren..
Ik wil hem eigenlijk wel ruilen omdat ik gewoonweg baal van :
A: dat ik op de beurs 3 keer gevraagd heb of hij zeker was dat het een 133 CPU was ( staat gelukkig wel op de bon ) en met toch een 100 TB meegeeft
B: Ze zitten in R''dam en toevallig woon ik daar ook dus ik ben er zo
C: de CPU temp mij te hoog is ik heb er een goeie cooler op zitten ( cooleremaster DP5-6h51 ) met koelpaste i.p.v. die roze gum die erop zit en nu ik de cpu op 100 heb gezet blijftie op 44 C IDLE staan ..
Kortom ik moet een 133 hebben die lekker cool blijft, en natuurlijk net als deze ook unlocked is ( dat had ik al wel gezien toen ik hem kocht ) en liefst nog een AXIA core heeft en anders ga ik echt FLINK zeiken daar
Tis trouwens gekocht bij ETELCOM in R''dam
stelletje chinezen dus ik ben in iedergeval groter
Verwijderd
Ik heb het wel geprobeerd , streepjes en er wat overheen plakken.
Maat die ^%$@ lijm tast toch het grafiet laagje aan bij mij.
(En dit is een Duron, die TB zal best nog wat warmer willen worden)
Ik heb er maar Bison Elektro op gesmeerd.
(Yeeehh.. lekkere klus. Dat spul klontert..)
Verwijderd
(En een AXIA zoeken is ook wat overbodig.. er zijn meer cores die het goed doen)
Daar komt nog bij dat met een TB1200 44 idle voor een simpel koelertje als die jij hebt, best netjes is.
Ik zou nog even rondkijken hier op het forum voor die temps als ik jou was. Lage temp met een matige koeler, betekent vaak juist dat je ver kunt overklokken niet dan....
Ik snap wel wat je zegt hoor maar is het niet dat als ik morgen wel een fatsoenlijke 133 cpu regel dat ik dan nog verder zou kunnen overklokken en mijn temp als ik niet overklok een stukje gaat dalen , nu heb ik namelijk mijn 1200 dus al een week overgeklokt op 133 zonder het te weten en dus wastie warmer dan een ECHTE 133 cpu of is dit fout gedacht van mij ?
Verwijderd
er is tot nu toe niets gemerkt van hogere CPU temperaturen als je de FSB hoger zet bij dezelfde klok frekwentie. Amd zelf heeft het ook over processoren (K7) die geschikt zijn tot 400 Mhz FSB.
Wat warmer wordt is het moederbord zelf, de chipset
(eventueel het geheugen en de PCI AGP kaarten als je boven de 133 gaat.)
En die DP5-6H51 is wel een leuke koeler, zeker voor de prijs, maar boven de 1200 redt''ie niet, en overklokken al helemaal niet. Daar is de fan te zwak voor.
Wat ik zou doen is
1) even snel cheken (met case open voor optimale koeling) wat de CPU nu haalt. Temp is niet zo een probleem, probeer onder de 70 te blijven, want daar loopt''ie waarschijnlijk toch wel vast
2) effe stennis daar gaan maken en het verschil in geld terug (Pakje CDR''s zoals ik al zei, het is maar een geeltje verschil o.i.d.)
3) ergens een betere fan opduikelen. Ystech of Delta.. En die op de Coolermaster zetten
En maar klokken dus.
Lang verhaal kort stikkertje er weer terug op geplakt omgeruild en wat kreeg ik terug ?
een :
A1200AMS3C
AXIA0115MPMW
Een AXIA core dus .. heppie heppie joy joy
Dus al met al ben ik er denk ik wel iets beter op geworden , nu nog op zoek naar een beter fan voor mijn coolermasterje *maarja hij is nu wel erg lekker stil*
Verwijderd
Opties voor de fan:
Sunon 21 of 23 cfm (lekker stil)
Ystech 26 cfm, wat meer herrie, maar die kun je dan weer op 7 volt aansluiten
(-) van de fan op rood=5 volt, en (+) van de fan op geel=12 volt van de 4 polige voedings plug. Succ6 !!
Verwijderd
y of 9?
/edit
Wel handig:
http://www.athlonoc.com/stepping2.htm
Verwijderd
AVIA0111SPLW
95503550975
Dit staat er bij mij op (ik heb de 1200 266fsb)
A 1200 A M S 3 C
A=AMD Athlon
1200=Speed
A=PACKAGE A=PGA
M=VOTAGE M=1.75V P=1.7V
S=TEMP S=95°C T=90°C
3=Size of L2 Cache 3=256Kbytes
C=Max FSB B=200Mhz C=266Mhz
Nu ben ik zelf ook wat wijzer geworden !
LEARNING ALL THE TIME !
Ik ben helemaal blij nuOp zaterdag 19 mei 2001 15:01 schreef RenevdVeen het volgende:
Dat nummer eronder is ook van belang...
y of 9?
/edit
Wel handig:
http://www.athlonoc.com/stepping2.htm
tis een:
A1200AMS3C
AXIA 0115MPMW
Y6238650279
Kortom de goeie als ik die site mag geloven
A1200AMS3C = 1200Mhz / 133fsb
dus nu heb je eindelijk waar je om gevraagd hebt...
Slechte zaak, als ze je zo belazeren...Tis trouwens gekocht bij ETELCOM in R''dam - stelletje chinezen...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Het zaakje op zich in Rotterdam , tja ach een beetje rotzooi daar maar ze zijn wel goedkoop en ze hebben me vlot geholpen met omruilen da''s dan weer wel ok
Maar ik koop er nix meer ik heb het wel met ze gehad jammer voor ze