IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."
of heb je toevallig een url ??
IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."
ga naar moederbord dan naar xeon dan de middelste. $599, maar je moet er edo dimms in doen! en die zijn behoorlijk prijzig en slecht te krijgen. Maar die edo dimms moeten in elk moederbord met 450NX chipset dus een andere moederbord heeft dit ook.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
www.supermicro.nl
wegens garantie ed. want uit amerika over laten vliegen kost weer meer als ik er maar 1 koop en ik heb dan wat minder garantie en EDO ram terwijl die van supermicro toch wat beter is
Verwijderd
verder is het gewoon geld verspilling en wordt ik waarschijnlijk voor gek verklaart al s ik hem koop maar dan heb ik wel wat
Zo zal ik de komende jaren wel vooruit kunnen gaan met welk OS of programma dan ook zonder enige slowdown te merken als bij de overstap van dos naar win95.
Ik ben dus gewoon van plan om dit mobo particulier te gebruiken
verder nog bedankt voor de info
evil...
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Verwijderd
Om dat als particulier te gebruiken, oeh..
Verwijderd
Daar heb je leuke systemen (quad xeon''s) voor niet veel geld! En compaq ook nog.
210,- voor 128 MB. En het moet met de 4 tegelijk worden geplaatst (mischien van wege de 4 CPU''s
Maar nu weet ik niet of die Xeons die in de price watch staan 256 kB level 2 chache (correct meh if im wrong)wel 4 CPU modus kunne draaien of dat ik die VEEEL duurdere XEONs moet hebben
Verwijderd
Ik weet niet veel van de Xeon''s, maar ze zijn juist bedoeld voor echte servers, en niet voor particulieren. Daarom zijn die krengen ook zo duur. En er scheen ook niet goed games op te spelen zijn, dit laatste weet ik overigens niet zeker.
Dit doe ik om te weten te komen hoe duur ze zijn en waar je ze kunt krijgen. Als het te veel gaat kosten doe ik het natuurlijk niet meer dan 10000,- ga ik er NOOOOOOOOITS aan uitgeven want dan ben ik echt bezig met geld weg te gooien. Of ik moet plotseling Multimiljardair worden en dan nog niet
Het leek me gewoon eens leuk om te weten hoe en wat zo een ding kost.
Verwijderd
Ik denk wel dat het je meer dan 10000 piek gaat kosten, want:Op vrijdag 18 mei 2001 20:36 schreef DrNo het volgende:
VoO Waarom denk je dat ik hier eerst een topic plaats ??
Dit doe ik om te weten te komen hoe duur ze zijn en waar je ze kunt krijgen. Als het te veel gaat kosten doe ik het natuurlijk niet meer dan 10000,- ga ik er NOOOOOOOOITS aan uitgeven want dan ben ik echt bezig met geld weg te gooien. Of ik moet plotseling Multimiljardair worden en dan nog niet
Het leek me gewoon eens leuk om te weten hoe en wat zo een ding kost.
1) Xeon is duur, laat staan 4 Xeons
2) ECC ram is duurder
3) Mobo is ook duur
Win2K Pro is niet leuk met 4 procs, omdat Pro er hooguit 2 gebruiktOp vrijdag 18 mei 2001 20:17 schreef Dr.Q het volgende:
die dat? win2k is wel leuk op 2 pro mobo''s...
evil...
En de prijs van dat mobo daar kom ik wel achter als de mensen van de sales afdeling van supermicro me terug hebben gemaild
En ik hoop dat jullie doorhebben dat ik het niet ga kopen als het te duur wirdt dit topic is alleen uit pure interesse naar de kosten van zo een systeem.
Have a wheelie good weekend!
Have a wheelie good weekend!
ps. bij www.request.nl hebben ze complete compaq servers met 4x Xeon cpu''s voor 5000 piek !!! ALLEMAAL NAAR REQUEST !!!
/quote
Die zijn al uitverkocht
en het zijn XEON-400Mhz en die hoef ik niet.
als je wilt upgraden zul je denk ik een ander XEON mobo moeten nemen omdat ze volgend mijn de voltages en zo al hebben aangepast en dat doe ik dus niet (kan ook zijn dat ik het hier mis heb)
kennie beter nie doen, bij systemen met meerdere proc''s raad ik je toch aan om proc''s met dezelfde stepping te nemen, dat voorkomt problemen, duss alles in 1 keer kopen maar :-)Op vrijdag 18 mei 2001 20:44 schreef DrNo het volgende:
Hmm daar had ik ook al aan gedach en ik ben niet echt van plan om gelijk 4 XEONs te kopen ik begin gewoon met 1 of 2 en ga dan als ik het kan betalen die ander 3-4 erbij kopen. Mits als het niet te duur is. en die prijzen van ECC RAM vallen naar mijn idee best mee het is alleen dat dat gewoon RAM zo goedkoop is.
En de prijs van dat mobo daar kom ik wel achter als de mensen van de sales afdeling van supermicro me terug hebben gemaild
En ik hoop dat jullie doorhebben dat ik het niet ga kopen als het te duur wirdt dit topic is alleen uit pure interesse naar de kosten van zo een systeem.
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
en jij denkt dat ze dat doen??? het zijn vaak bestel artikelen, en geen artikelen die op voorraad zijn. dus toch in 1 keer bestellenOp vrijdag 18 mei 2001 21:10 schreef DrNo het volgende:
Hmm dat wist ik al maar aangezien die XEONs niet als warme broodjes over de toonbank gaan Zou ik natuurlijk hebben kunne nvragen of ze er 3 of 2 appart wilden houden
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
Daarom dus dit topic om dus deze valkuilen ik mijn gedachtegang te ontdekken.
in de pricewatch staat een 700Mhz versie maar ik noet die duurdere hebben omdat ik denk ik anders te weinig chache heb (moet 1MB zijn dacht ik) hij kost 3755,- en dat voor 1 CPU
Ik denk dat het inderdaat een erg duur grpje zou kunnen worden als ik het zou kopen dus gaat het feest niet door.
maar verder wil ik jullie wel ff bedanken voor de info
wat mij betreft kan dit topic nu gesloten worden. Bedankt iedereen
Hoe dan ook, je kan echt -veel- beter gewoon een up to date computer kopen en over een jaar upgraden naar dan het nieuwste. Heb je meer performance voor minder geld.
Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot
Wacht gewoon een paar maanden op goeie AMD dual borden, dan heb je voor 4000 totaal een moederbord, 2 1400 Athlons en nog 512 Mb DDR geheugen, dat is in alle opzichten sneller dan 4 Xeon 800''s, met EDO.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Ik wil jou nog wel es een filmpje zien renderen op je Dual Athlon hoor, dat doet een Dual P3 jezelfs voor !! laat staan een Quad XEON, die gaan je zo hard voorbij dat je het idee hebt dat je stilstaat !Op vrijdag 18 mei 2001 22:30 schreef basdoorn het volgende:
Wacht gewoon een paar maanden op goeie AMD dual borden, dan heb je voor 4000 totaal een moederbord, 2 1400 Athlons en nog 512 Mb DDR geheugen, dat is in alle opzichten sneller dan 4 Xeon 800''s, met EDO.
Verwijderd
Die Tyan mobos schijnen heel erg instabiel te zijn. AMD is ook niet zo stabiel. Intel is altijd beter geweest, maar daar betaal je ook wel weer voor.Op vrijdag 18 mei 2001 22:30 schreef basdoorn het volgende:
Als laatste nog: 4 Xeon 800 processoren presteren rond de 2000 tot 2500 Mhz effectief. Dat mits je ze allemaal optimaal gebruikt. Dan kun je nog beter een veel te duur Tyan bord kopen met twee 1200 Athlons, daar heb je voor normale toepassingen veel meer aan, dan dat je toch maar 2 van de 4 procs gebruikt voor waar je mee bezig bent.
[-1 flamebait]Op zondag 20 mei 2001 09:53 schreef iefje het volgende:
[..]
Die Tyan mobos schijnen heel erg instabiel te zijn. AMD is ook niet zo stabiel. Intel is altijd beter geweest, maar daar betaal je ook wel weer voor.
Hoe weet je dat?
Owja en tip voor de topicstarter, ik zou gewoon een dual PIII bord met twee P3 1 Ghz kopen en dan kan je ook nog wel ff vooruit denk ik zo. Voor het geld wat je overhebt koop je dan lekker veel RAM.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
ergens gelezen, ik zal wel es kijken of ik het nog kan vinden.Op zondag 20 mei 2001 10:05 schreef Tampie2000 het volgende:
[-1 flamebait]
Hoe weet je dat?
Verwijderd
Dan zal je effe hier moeten kijken!!!Op vrijdag 18 mei 2001 19:39 schreef DrNo het volgende:
Zoals het topic al zegt ben ik op zoek naar een redelijk goedkoop QUAD-PIII CPU mobo
http://www.supermicro.com/PRODUCT/SUPERServer/SuperServer8050.htm
Wel ee ruig ding dat wel ja en hier is de Geheugen IO Kaart er van:
http://www.supermicro.com/product/superserver/mec.htm
And May the Ge-Force be with you!!!
Verwijderd
Daar ben ik Sterk mee eens ja, dat heb ik ook gedaan :Op zondag 20 mei 2001 10:05 schreef Tampie2000 het volgende:
[..]
ik zou gewoon een dual PIII bord met twee P3 1 Ghz kopen en dan kan je ook nog wel ff vooruit denk ik zo. Voor het geld wat je overhebt koop je dan lekker veel RAM.
2x Intel Pentium III/EB 1Ghz + ABIT VP6 +RAID en 4x 256MB Micron CAS 3-3-3 = 1Gb Mem er in, maar ja dit is heus nog wel te doen hoor, wel stabieler en vertrouwbaarder dan zo''n dual AMD system , omdat Intel al jaren ervaring heeft met het bouwen van multi Processor systemen.
weet iemand of er bij de weg al Dual of Quad P4 plankjes zijn ?
Hoe weet je dat dan? Heb je die 760MP al in aktie gezien ofzo?Op zondag 20 mei 2001 10:28 schreef Gold_Leader het volgende:
[..]
Daar ben ik Sterk mee eens ja, dat heb ik ook gedaan :
2x Intel Pentium III/EB 1Ghz + ABIT VP6 +RAID en 4x 256MB Micron CAS 3-3-3 = 1Gb Mem er in, maar ja dit is heus nog wel te doen hoor, wel stabieler en vertrouwbaarder dan zo''n dual AMD system , omdat Intel al jaren ervaring heeft met het bouwen van multi Processor systemen.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik weet niet psies wat je nou bedoelt, maar ik denk dat renderen op een dual athlon sneller gaat dan een dual p3.Op zaterdag 19 mei 2001 23:34 schreef C44 het volgende:
[..]
Ik wil jou nog wel es een filmpje zien renderen op je Dual Athlon hoor, dat doet een Dual P3 jezelfs voor !! laat staan een Quad XEON, die gaan je zo hard voorbij dat je het idee hebt dat je stilstaat !
http://www.3dluvr.com/content/techz/benchmarks.php
singel athlons die dual p3''s bijhouden...
Verwijderd
Of TYAN en IWILLOp zondag 20 mei 2001 15:55 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik denk dat je daarvoor bij SuperMicro moet zijn .
Verwijderd
Als je dit ooit gaat doen, let er wel op dat je Xeons de zelfde Productie Code en Version nummer hebben. Dat moest ik ook het zelfde hebben met me Dual P3 EB 1Ghz systeempje, anders kunnen er conflicten ontstaan en je heb kans op dat het systeem niet wil draaien.Op zondag 20 mei 2001 15:55 schreef DrNo het volgende:
Het mobo dat ik het bestudeerd heeft maar een FSB van 100Mhz en er kan dus maar een 800Mhz XEON in
in de pricewatch staat een 700Mhz versie maar ik noet die duurdere hebben omdat ik denk ik anders te weinig chache heb (moet 1MB zijn dacht ik) hij kost 3755,- en dat voor 1 CPU
Ik denk dat het inderdaat een erg duur grpje zou kunnen worden als ik het zou kopen dus gaat het feest niet door.
maar verder wil ik jullie wel ff bedanken voor de info
wat mij betreft kan dit topic nu gesloten worden. Bedankt iedereen
De 2MB L2 kost 11000,- daar 4 van wordt erg duur
de 256KB L2 kan je vergelijken met de PIII die maar tot dual gaat maar er is ook de XEON P4 1,4 tot 1,7 nu nog tot dual en er is staat 'n nortwood Xeon op stapel 512Kb L2
PIII-S 1.26 Dual Tualatin 512KB lijkt mij ook sneller dan Quad Xeon 900 256KB in de veel situaties en veel sneller dan oude PIIIXeons in dual configuratie.
de sterke punt van de PIII XEON zijn alleen nog de grote L2 exemplaren voor die andere ben je beter uit met 'n krachtigere DUAL die minder kost en later dit systeem vervangt door de dan krachtigste dual config die er dan te krijgen is.
ipv 'n oude Quad highend server platvorm met de goedkoopste variant in Dual gebruiken om dan veel later 2 bij teprikken waar zijn prestaties nog ouder zijn en de CPU misschien moeilijk verkrijgbaar en ondertussen veel krachtigere Dual bestaan zoals Xeon nortwood 2,6Gig of AMD througobeth MP 0,13 op 2,2 Gig
En large Cache xeon hebben alleen baat bij hele specifieke toepassingen zoals enterprise database servers die op de tenen lopen dus zwaar belast.
over 1,5 á twee jaar is er ook de Hammer die kan waarschijnlijk in single CPU config quad PIII Xeons voor bij fietsen. laat staan DUAL
En intel zal dan ook krachtigere Dual CPU hebben dan PIII Xeon
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Pentium III-500 MHz Xeon/1MB $98.00
Pentium III-550 MHz Xeon/2MB $295.00
Pentium III-550 Xeon/512K $153.00
leuke prijs maar wat denk je van de performance maar tot 550Mhz.
Pentium III-733 Xeon/256K 133 MHZ BUS (RETAIL BOX) $69.00
Pentium III-667 Xeon/256K (RETAIL BOX) $52.00
Pentium III-866 Xeon/256K $295.00
PIII performance voor leuk prijsje op mobo na
dump prijzen.Je koopt MP Xeon voor performance die hele goedkope hebbe dat niet wel die van $295
Intel Pentium III Xeon 1000 (256KB) FL 1353,-
deze is wat meer bij de tijd prijz performnce
Intel Pentium III Xeon 550 (1MB) FL 6169,-
intel Pentium III Xeon 550 (2MB) FL 11475,-
Intel Pentium III Xeon 550 (512KB) FL 2886,-
intel Pentium III Xeon 667 (256KB) FL 1493,-
Intel Pentium III Xeon 700 (1MB) FL 3625,-
Intel Pentium III Xeon 700 (2MB) FL 6075,-
Intel Pentium III Xeon 733 (256KB) FL 899,-
Intel Pentium III Xeon 800 (256KB) FL 1415,-
Intel Pentium III Xeon 866 (256KB) FL 1715,-
Intel Pentium III Xeon 900 (2MB) FL 11746,-
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Damn wat een tering herrie in die 'floor'... Wat wil je als al die Proliants (zeker 50 stuks) met dubbele fans zijn uitvoerd..
maar ik heb toch maar besloten om een DUAL AMD te kopen
hij is echt niet vol te krijgen tijdens normaal werken (wat gameservers draaien en mp3's afspeelen en dan nog een spel spelen (spellen gebruiken maar 1 CPU dus de andere is altijd wel vrij, ik heb nog niet meegemaakt dat wat gameservers ed een 1.4 TB vol hebben gekregen
En die XEON's zijn A te duur en B te langzaam en C te slechte toekomst perspectieven
maar iedereen bedankt voor de info, twas leuk om te weten hoe duur zo'n systeem zou kosten
dual p3 gaat met geen mogelijkheid een dual Athlon mp 1400 voorbij, de athlon MP heeft OOK SSE en dat is het enige waar de p3 beter mee is dan de athlon (thunderbird dan)Op Sunday 20 May 2001 15:55 schreef bc3_victim het volgende:
[..]
Ik wil jou nog wel es een filmpje zien renderen op je Dual Athlon hoor, dat doet een Dual P3 jezelfs voor !! laat staan een Quad XEON, die gaan je zo hard voorbij dat je het idee hebt dat je stilstaat !
Quad xeon maakt een kans, maar de dual 1400 zal door rauwe megahertzen dicht in de buurt komen.. heel dicht aangezien amd's dual implementatie veel efficienter is dan Intel's
(quad xeon 800 = 3200 mhz, 2500 max effectief, dual athlon is 2800mhz ook ca 2500 effectief)
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Als dit waar zou zijn dan zou Femme met geen mogelijkheid zo'n beest in het rek bij trueserver hangen, toch gaat het gebeuren las ik in een post van hem ergens.Op Sunday 20 May 2001 15:55 schreef iefje het volgende:
[..]
Die Tyan mobos schijnen heel erg instabiel te zijn. AMD is ook niet zo stabiel. Intel is altijd beter geweest, maar daar betaal je ook wel weer voor.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
inderdaadOp Sunday 28 October 2001 13:50 schreef nitenite het volgende:
[..]
Als dit waar zou zijn dan zou Femme met geen mogelijkheid zo'n beest in het rek bij trueserver hangen, toch gaat het gebeuren las ik in een post van hem ergens.
Die iefje is 'n Anti-AMD extremist.Op Sunday 28 October 2001 13:50 schreef nitenite het volgende:
[..]
Als dit waar zou zijn dan zou Femme met geen mogelijkheid zo'n beest in het rek bij trueserver hangen, toch gaat het gebeuren las ik in een post van hem ergens.
/me gematigd AMD
Natuurlijk is een Tyan een super stabiel mobo met een stabiele chipset (760MP).
Alleen, waarom een topic ophalen wat al zo oud is?
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Tja 'n TB doet het niet goed in Flask heeft Gn SSE, Gn Data prefetch De PIII heeft ook geen dataprefetch maar hangt ook aan SDR de TB kan DDR met mate gebruiken. dus zijn wel gewaagt aan elkaar. Alleen d'r is ook de P4 en Xeon variant daarvan die zijn rete goed in FLASK.Op Sunday 20 May 2001 15:55 schreef bc3_victim het volgende:
[..]
Maar AMD heeft 'n Nieuwe mt SSE mt data prefetch en hoger geclockt en iet zuiniger.
De P4 2.0 i850 wordt nu overtroffen in flask door 'n Athlon XP 1800+ KT266A
Wat denk je wat DUAL Athlon XP/MP 1533Mhz 1800+ op DDR tegen 'n
Dual Tualitin 1,26 PIII met sdr of
'n Dual Xeon 1,7 met RDRAM doet
Zoals de P4 veel uit RDRAM haalt haalt de Palomino varianten veel uit DDR medemogelijk gemaakt door beide hardware/Data prefetch.
/me zou nu voor de athlon XP gaan en TB laten liggen.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Jups....Op Sunday 28 October 2001 17:53 schreef limoentje het volgende:
de p3 ondersteunt toch maar tot 2 cpu's in normale (niet exotische ibm projecten) setting?
EN dat had de topicstarten ook al doorEn ja ik weet dat er XEON-CPU''s in moeten
http://www.tweakers.net/pricewatch/22271