[BC3] Epox 8kta3+ & Windows 2000 = error?!

Pagina: 1
Acties:

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 22:49
Ik heb afgelopen week een Epox 8KTA3+ moederbord gekocht en ik probeer nu windows 2000 op mijn systeem te installeren, maar dit wil niet echt lukken. De setup van Windows 2000 blijft steeds hangen (bij ''saving settings'') of geeft errors dat hij bepaalde bestanden niet kan lezen op de cd-rom (= origineel en niet beschadigd). Ik weet bijna zeker dat al deze problemen aan mijn nieuwe mobo liggen, omdat dit het enigste onderdeel is (met de processor uiteraard) dat ik heb vervangen en hiervoor draaide windows 2000 zonder problemen.

Tijdens het installeren heb ik door op F6 te drukken de drivers voor de RAID controller geinstalleerd, dus dat zal het waarschijnlijk niet zijn. Ik heb ook al de nieuwste BIOS versie voor mijn mobo geinstalleerd en de settings in het BIOS op de ''Fail save'' defaults gezet.
Ik heb ook al de Win2k cd-rom op mijn harde schijf gegooid en vandaar uit de setup gedraaid, maar dan zeurt ie ook over bestanden die ie niet kan vinden.
Waar kan het nu nog aan liggen??? Windows 98 draait btw wel ok.

(dit topic heb ik vanmiddag ook in WinOS groep gegooid, maar ik denk dat ik hier meer tweakers zitten die misschien ook een Epox mobo hebben en mij kunnen helpen; vandaar..)

• siedak
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01-2021
Hey,

Ik had laatst ook al zo''n probleem, dat win2k niet goed installeerde, en een error gaf,
Ik ben toen naar de bios gegaan en heb daar op de default settings gedrukt en toen win2k nog een keer geprobeerd, en ja hoor, hij installeerde gelukkig weer, misschien dat je dat ook kunt proberen,

suc6

Greetz, siedak

Epox KTA3-AMD Duron 1400-1024Sdram (dane elec)-Asus V7700 Geforce 2 Deluxe 32 mb - Hauppage tv kaart-51GB ata100 (7200rpm)- philips 19" -Optical microsoft mouse-Creative 5.1 DTT2200- Soundblaster Live! player 5.1-Philips DVD speler-Lite-on 24x10x40