Ik doe in elk geval een AMD 1,2 Ghz 266 erop met 256 SDRAM.
Ik heb al wat gezocht binnen dit board, maar kan nergens een duidelijk eenduidig antwoord vinden.
Is er iemand die wel het antwoord weet??
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Als je gelijk voor DDR-geheugen kiest zou ik een A7M 266 kopen met de AMD 760 chipset, is weer wat sneller, en heeft een betere naam
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Zelf ben ik een trotse eigenaar van een a7v133. DDR is leuk maar is nog steeds in de kinderschoentjes.
Voor nu is het beste om gewoon op SDR geheugen te blijven... aangezien binnenkort toch alweer een nieuwe DDR sjippie aankomt "de pc2700" waarmee je weer een ander mobo moet kopen.
Mzzls ShaDoW
Volgens mijn browser heeft de A7M 266 toch echt ene AMD 761 chipset...Op vrijdag 18 mei 2001 15:50 schreef Pollewob het volgende:
Als je gelijk voor DDR-geheugen kiest zou ik een A7M 266 kopen met de AMD 760 chipset, is weer wat sneller, en heeft een betere naam
http://www.asus.com/products/Motherboard/socketa/a7m266/index.html
Verwijderd
Dan geeft de browser jou verkeerde info want: de chipset heet ''760''. Echter, een chipset bestaat uit meerdere chips (hence, the name -set) en bestaat bij de AMD 760 uit een peripheral bus controller en een system controller. Deze systemcontroller (vergelijkbaar met northbridge) draagt de naam ''761'' en de peripheral bus controller (vergelijkbaar met southbridge) heet ''766''. Asus gebruikt wél de 761, maar als southbridge een ViA chip. Dus strikt genomen zit er géén 760 chipset op de A7M266, maar een mengelmoes.Op zaterdag 19 mei 2001 13:31 schreef Remenic het volgende:
[..]
Volgens mijn browser heeft de A7M 266 toch echt ene AMD 761 chipset...
http://www.asus.com/products/Motherboard/socketa/a7m266/index.html
Just pick a dead end and chill out 'till you die.