Toon posts:

[BC3] ff een vraagje...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil deze CPU gaan kopen AMD Athlon 1.33Ghz 266FSB AXIA

maar ik zoek nog een mobo(heb nu nog een abit kt7 maar doe ik weg)

welke is het beste voor de t-bird?
die abit kt7a?

RW

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:47

mr_fragle

Don't forget the guide

Ik ben van plan dezelfde CPU te kopen, en mijn oog is gevallen op het volgende MOBO, ik ben ook benieuwd wat jullie er van vinden:
Dit is hem:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareinfo.nl/images/reviews/000124-04.jpg
Als ik hier niks negatiefs over hoor (behalve de beperkte FSB waardes) dan wordt dit hem.
Hier staat een revieuw:
www.hardwareinfo.nl/images/reviews/000124-04.jpg

And now the most interresting part of deze grot

Verwijderd

Da''s natuurlijk een heel mooi plaatje, maar welk mobo is het nu..?
:D

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Op vrijdag 18 mei 2001 14:00 schreef Hooi het volgende:
Da''s natuurlijk een heel mooi plaatje, maar welk mobo is het nu..?
:D
AHHHHHH |:(|:(|:(|:(
Das dom van mij :)
Het is een: Epox EP-8KTA3 :)

Nou maar hopen dat er eindelijk mensen met commentaar komen, want ik hoor niet zo heel veel over dit MOBO :)
Kom maar op :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ligt het nou aan mij, of zit die voedingsconnector op een verrot onhandige plek? En waarom zou je geen DDR moederbord nemen? DDR-geheugen is nu nauwelijks meer duurder dan SDR geheugen... :)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 13:10

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik persoonlijk vin die ide controllers niet zo heel netjes geplaatst.. de kt7 serie zitten ze op een betere plek. daarom zou ik zeggen ga voor de kt7araid ;) niet voor de raid zozeer maar voor het aantal devices die je aan je controller kan hangen 8 ipv maar 4

blup

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Op vrijdag 18 mei 2001 14:18 schreef Pollewob het volgende:
Ligt het nou aan mij, of zit die voedingsconnector op een verrot onhandige plek? En waarom zou je geen DDR moederbord nemen? DDR-geheugen is nu nauwelijks meer duurder dan SDR geheugen... :)
Iemand die hier wat nuttigs van kan zeggen.
Laten we ff alle pro''s en con''s van DDR op een rijtje zetten :)
Wie begint :?

DDR=sneller
SDR=goedkoper (dus meer:P)
Vul maar aan

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik vind die socket wel erg dicht op de geheugenbankjes zitten.

Beetje lompe koeling en je zit gelijk weer d''r mee :r

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 18 mei 2001 13:34 schreef mr_fragle het volgende:
Ik ben van plan dezelfde CPU te kopen, en mijn oog is gevallen op het volgende MOBO, ik ben ook benieuwd wat jullie er van vinden:
Dit is hem:
[afbeelding]
Als ik hier niks negatiefs over hoor (behalve de beperkte FSB waardes) dan wordt dit hem.
Hier staat een revieuw:
www.hardwareinfo.nl/images/reviews/000124-04.jpg
Als ik heel sterk inzoom, dan zie ik een bug in de southbridge chip zitten :+ Kijk maar eens goed :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• shardphoenix
  • Laatst online: 05-03 12:05
Op vrijdag 18 mei 2001 14:15 schreef mr_fragle het volgende:

[..]

AHHHHHH |:(|:(|:(|:(
Das dom van mij :)
Het is een: Epox EP-8KTA3 :)

Nou maar hopen dat er eindelijk mensen met commentaar komen, want ik hoor niet zo heel veel over dit MOBO :)
Kom maar op :)
huh? nou helemaal niet dom van je
iets beter kijken het staat gewoon op het mobo gedrukt onder de 2e en 3e pci poort vanaf de agp.
leuk mobootje maar je gaat zonder raid? jammer

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

mun abit kt7a roelt (met raid as je wil :) )
hijs fijn maar helaas geen ddr, maar daar hecht ik (iig op dit moment nog geen waarde aangezien dit toch nog te duur is, kweenie hoe da me jouw zit)...
En die Epox, mooj bordje zow te zien maar ik hep nog vrij weinig van epox gehoord en hep ut zelluf altijd iets meer op merk-bordjes (bekend merk dan) dus de kt7a bevalt mij errug goed, nog geen trubbels of nix meej gehad.

Suck6 nog me je quest 4 motherboard :)

I see dead pixels...

• jle
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Oke, hier komt ie:

Let er op dat de AGP-poort een soort van AGP-houder heeft (zoiets als bij de geheugenslots) waardoor het onmogelijk is om AGP-kaarten met een doorlopende stabiliseringslus te plaatsen.

De vier geheugenslots ondersteunen max. 6 geheugenbanken. Met alleen dubbelzijdige DIMM-modules kun je het 4de slot dus niet gebruiken. Heb je daar in tegen eenzijdige modules, dan zul je in het derde en vierde slot dezelfde (lees identieke) DIMM''s moeten plaatsen.

Ook ondersteund de BIOS maar een maximale 2-3-3 timing voor het geheugen en geen 2-2-2, iets wat de prestaties niet ten goede zullen komen.

Grote koelers kun je ook wel vergeten door die hoge condensatoren

En als laatste, de koeler op de Northbridge heeft geen tachosignaal om het toerental te bewaken.

Suc6 8-)

[edit mode]
* jle was nog wat vergeten :O
[/edit mode]

Good goan

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Op vrijdag 18 mei 2001 16:27 schreef critical-billy het volgende:
Oke, hier komt ie:

Let er op dat de AGP-poort een soort van AGP-houder heeft (zoiets als bij de geheugenslotsrdoor het onmogelijk is om AGP-kaarten met een doorlopende stabiliseringslus te plaatsen.

De vier geheugenslots ondersteunen max. 6 geheugenbanken. Met alleen dubbelzijdige DIMM-modules kun je het 4de slot dus niet gebruiken. Heb je daar in tegen eenzijdige modules, dan zul je in het derde en vierde slot dezelfde (lees identieke) DIMM''s moeten plaatsen.

Ook ondersteund de BIOS maar een maximale 2-3-3 timing voor het geheugen en geen 2-2-2, iets wat de prestaties niet ten goede zullen komen.

Grote koelers kun je ook wel vergeten door die hoge condensatoren

En als laatste, de koeler op de Northbridge heeft geen tachosignaal om het toerental te bewaken.

Suc6 8-)

[edit mode]
* mr_fragle was nog wat vergeten :O
[/edit mode]
Kijk daar heb ik nog eens wat aan, Thnx. Misschien andere tips voor welk moederbord dan wel (kan ik vergelijken en wie weet een andere kiezen).
huh? nou helemaal niet dom van je
iets beter kijken het staat gewoon op het mobo gedrukt onder de 2e en 3e pci poort vanaf de agp.
leuk mobootje maar je gaat zonder raid? jammer
Thnx, ff kijken of jullie het ook zagen :P

Nog wat: Kan iemand mij uitleggen wat AGPpro nou precies (of ongeveer) inhoudt :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
Op vrijdag 18 mei 2001 16:27 schreef critical-billy het volgende:
Oke, hier komt ie: .......knip
De C''t gelezen?:)

Wat betreft de eerdere vraag over DDR, als je nu al goed SDRAM hebt (geen 64MB, maar bijvoorbeeld 256MB of meer) dan is het zonde om dat niet weer te gebruiken en kun je beter een KT133A bord kopen. Maar moet je sowieso nieuw geheugen kopen, dan kun je wellicht net zo goed voor DDR-DRAM gaan, maar verwacht er geen wonderen van. Zo denk ik nu ook aan een Athlon (jawel, en dat voor een ware Intelliaan) maar dat wordt geen DDR, ik gebruik liever m''n 640MB nog een keer.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• jle

jle

Op vrijdag 18 mei 2001 16:46 schreef mr_fragle het volgende:

[..]

Kijk daar heb ik nog eens wat aan, Thnx. Misschien andere tips voor welk moederbord dan wel (kan ik vergelijken en wie weet een andere kiezen).
[..]
Ik persoonlijk zou voor een Asus A7V133 of een Abit KT7A gaan. 8-)
Op vrijdag 18 mei 2001 16:46 schreef mr_fragle het volgende:

[..]
Nog wat: Kan iemand mij uitleggen wat AGPpro nou precies (of ongeveer) inhoudt :)
AGPpro wordt gebruikt bij speciale grafische kaarten voor zwaar grafisch werk.

Bij gewoon pc-gebruik zul je er weinig aan hebben.

Normale videoplankjes (zoals GeForce, G450 en Radeon) maken hier geen gebruik van.

Good goan

• Epsilon
  • Laatst online: 22:49

Epsilon

let wel op: als je je koeler aan het mobo vast wil maken dmv van pinnen door je mobo moet je toch echt een ander mobo hebben want hier zitten die gaten niet. (kan ze wel maken >:))
beetje rommelig bordje
ik zou het niet doen

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Op vrijdag 18 mei 2001 17:04 schreef epsilon het volgende:
let wel op: als je je koeler aan het mobo vast wil maken dmv van pinnen door je mobo moet je toch echt een ander mobo hebben want hier zitten die gaten niet. (kan ze wel maken >:))
beetje rommelig bordje
ik zou het niet doen
Thnx daar heb ik ook wat aan :)
AGPpro hoef ik me dus niet druk om te maken :P

• jle

jle

Op vrijdag 18 mei 2001 16:58 schreef abbadon het volgende:

[..]

De C''t gelezen?:)
* jle krijgt nu het gevoel alsof ie een beetje betrapt is ;)

Good goan

Pagina: 1