Toon posts:

[BC3] processor 2 seconden 141 °C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb weer iets raars voor gehad:

ik zet m''n pc (T-bird 1000@1000) in standby mode (Win2000) en hij gaat direct terug uit standby omdat de pc-probe van asus (een testprogje dat oa temp meet) aangeeft dat mijn processor 141°C is.
Hij laat een grafiekje zien van de temperatuur, en die processor was 40°C, wordt dan 2sec 141°C (zonder overgang!) en is dan terug 40°C!

what the fuck? :?:?

ps: geen domme reacties zoals: ''zit je cooler wel goed vast?'', een processor koelt ook niet binnen de seconde van 140 naar 40°C!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:38
zit je koeler goed vast >:)

zet dat probe progje gewoon uit en probeer het nog es
probe zal wel niet tegen standby kunnen

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

Heb je alleen asus-probe draaien, en geen ander temp meet programma?

Verwijderd

Topicstarter
nee, geen anger progje om temp te meten!

pc-probe kan wel tegen standby, heb dat al eerder gedaan!

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

hikje naar Fahrenheit?

• XthinkZ
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Als dat proggie 141 graden aangeeft.

Geloof jij dat dan?

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

asus probe klopt voor geen reet, daar zijn al heel wat postings over geweest. doe maar eens een search erop. het proggie geeft wel eens errors dat mn fans niet meer draaien en geeft ie enorme volgage pieken en dalen enzo. ook de temperatuur word ongeveer 10 graden hoger gegeven dan dat mn bios of sisoft sandra of mbm geven.
gebruik dus gewoon Motherboard Monitor 5 ofzo, veel beter.

Verwijderd

Topicstarter
nee, ook niet, hij laat temp in °C en Fahrenheit zien, en fahrenheit was effe
over de 230 fahrenheit!

heb ik nu een record verbroken met de snelst opwarmende en terug afkoelende processor? :7

Verwijderd

Jobo,
ga buiten spelen !! :D

Komt gewoon omdat die Asus probe volstrekt de hik krijgt in standby mode.
Tsjah.. dat je moederborden kunt fabriceren wil nog niet zeggen dat je goede software maakt...
*D

Verwijderd

Dat heb ik ook gehad met mijn Asus SmartDoctor.
Ook GPU temps omeens heel hoog.
Gewoon opnieuw installen en klaar

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
je kunt toch voor jezelf wel nagaan dat dit niet kan...dus progje is gewoon verrot...
gebruik gewoon mbm

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
141 graden beetje veel als hij maar max 90 mag worden.. >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

haha 141 graden, je kan toch zelf wel weten dat dit niet goed is.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ik heb een asus mobo met een TX chipset (2e pc hoor) en die geeft ook hele spannende waarden aan. start je op gelijk de bios in, is de procesoor 45graden, en dan gaat ie lekker omhoog natuurlijk. Maar de processor wordt nouweliujks warm

• MaikelG
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

[off-topic]
>:) Die standby is voor pauze om een eitje te bakken, op je processor wel te verstaan :9
[/off-topic]

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

MOet je luisteren. Als je pro 141 graden word dan zit hij op je mobotje vast gesmolten.... Programma bavat een bug wat over het algemeen bekend is.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 17:11 schreef MaikelG het volgende:
[off-topic]
>:) Die standby is voor pauze om een eitje te bakken, op je processor wel te verstaan :9
[/off-topic]
super! ;)

• drecaise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 17:02
//offtopic//
He dan heb ik nog een leuke 230 Watt voeding
die perfect past bij die proc. Die is geschikt als kook- en warmhoudplaat. Geinteresseerd? Het zou een leuk setje zijn :P

//offtopic//

pizzaguys get all the pussy

Verwijderd

Jah ik ken het, kheb ook asus probe, die grapjes wil die ook weleens geven.. pokke ding...

• BC3 Victim
lol
te gek amd geeft aan dat een Tbird kan 95c draaien dus 141c :) zal het meteen Kaboom doen dus die temp klopt niet ...gooi die probe weg :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Is die Windows 2000 toevallig SP2? Misschien heeft intel om de P4 te promoten Microsoft zo ver gekregen om AMD processoren op deze manier in een kwaad daglicht te plaatsen!
Of de probe is mol.... :)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Uitkijken dus met die processor.
141 graden is echt teveel.
Als ik jou was dan zou ik hem naar mij opsturen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
mmm ik heb wel es gehoord dat in de standby mode de proc-fan wordt uitgezet?????

weet niet of dat ook bij jou gebeurd, maar ik zou het ff checken..

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:39
Op vrijdag 18 mei 2001 13:23 schreef sjuk het volgende:
asus probe klopt voor geen reet, daar zijn al heel wat postings over geweest. doe maar eens een search erop. het proggie geeft wel eens errors dat mn fans niet meer draaien en geeft ie enorme volgage pieken en dalen enzo. ook de temperatuur word ongeveer 10 graden hoger gegeven dan dat mn bios of sisoft sandra of mbm geven.
gebruik dus gewoon Motherboard Monitor 5 ofzo, veel beter.
BULL!...

Ik heb ook een Asus mobo, en Asus PC-Probe (volledige naam) geeft altijd continu exact hetzelfde aan als de BIOS, MBM5 (hebbik ook) en nog wat andere progs die de temps uit kunnen lezen, dus zo slecht is die Asus PC-Probe niet.

Wat ik wel heb meegemaakt is dat die Asus PC-Probe raar gaat doen (ver uit-een springende waarden van temps, Fan-speeds, voltages) als ik meerdere progs tegelijk de temps laat uitlezen.

Maar elke prog voor zich werkt perfect.
Die Asus PC-Probe geeft zelfs nog veel meer info over m''n mobo dan ik van elk ander proggie kan zeggen. (Sandra heb ik niet, iig nog niet geprobeerd)

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:39
Op vrijdag 18 mei 2001 22:01 schreef Cutebritney het volgende:
mmm ik heb wel es gehoord dat in de standby mode de proc-fan wordt uitgezet?????

weet niet of dat ook bij jou gebeurd, maar ik zou het ff checken..
Dat kan niet, de Proc-temp kan niet binnen 2 secs van 40 naar 141 graden opwarmen en ook weer van 141 naar 40 graden afkoelen. Dit is gewoon een uitleesstorinkje

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/7"]Processors & Mobo's[/url] <<

• BC3 Victim
Daar is een biosupdate voor, voor die verkeerde temp. aanduiding en W2K problems...

Verwijderd

MBProbe. Gebruik al een tijdje, lekker klein en handig en goed.
http://sun7.bham.ac.uk/jst829/mbprobe/download.html

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op vrijdag 18 mei 2001 22:03 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

...Asus PC-Probe (volledige naam) geeft altijd continu exact hetzelfde aan als de BIOS, MBM5 (hebbik ook) en nog wat andere progs die de temps uit kunnen lezen..
nou dan ben je een van de weinigen waarbij het naar behoren werkt denk ik. het is algemeen bekend dat er een bug in dat proggie zit. doe er maar eens een search op.
Wat ik wel heb meegemaakt is dat die Asus PC-Probe raar gaat doen (ver uit-een springende waarden van temps, Fan-speeds, voltages) als ik meerdere progs tegelijk de temps laat uitlezen.
ja precies, en dan moet je dus de waarden in zoverre aanpassen dat je alarm niet zo snel af gaat. maar dan dus wel HEEL VER aanpassen, en dan heb je er dus geen reet meer aan want dan kan je het net zo goed niet gebruiken.
Sandra heb ik niet, iig nog niet geprobeerd
moet je zeker eens installen, geeft meer info dan welk proggie dan ook.
ben ook zeer blij met motherboard monitor 5.

maargoed, ieder zn meuk :)

• BC3 Victim
tja dit wou ik dus net gaan vragen op het fourm zie ik deze topic.......mijn asus prut proggie geeft dus aan dat m''n proc 211 graden is (nieuwe record hehe)......

verder was m''n vcore opeens 12V, das ech nie goed :-)
iemand waar ik een ander GOED proggie kan downen voor m''n temp te meten enzo? mail me anders ff op spiky007@gmx.net

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 16:24 schreef hawkeye007 het volgende:
tja dit wou ik dus net gaan vragen op het fourm zie ik deze topic.......mijn asus prut proggie geeft dus aan dat m''n proc 211 graden is (nieuwe record hehe)......
damn, dacht ik toch in iets een record te hebben! :(

• MaikelG
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Cutebritney wrote:
Britney is HOOOOOOOOOOOOOT
Ze is vast op die proc. gaan zitten :)

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Pagina: 1