Ik heb coolpasta op de super org gesmeerd, klein beetje, en toen met mijn vinger uitgeveegd , zodat je net niet het metaal ziet is dat goed ! En is het normaal dat die super orb maar tot 50C koelt en dat hij zo''n tering lawaai maakt. Wie weet of er een andere oplosing is, bij NORROD zei men dat dit de enigste koeler was om te gebruiken !
Ik zie in je sig. dat je een P3 hebt, maar de Super Orb is bedoeld voor AMD-procs!!
En dan nog, je hoort koelpasta op de core te smeren, en niet op de koeler.
En dat lawaai klopt ook.
En dan nog, je hoort koelpasta op de core te smeren, en niet op de koeler.
En dat lawaai klopt ook.
O shit op de verpakking stond daar niets over in , ik heb gewoon de plaats waar de Cooler op de core komt met koelpasta ingesmeerd, en nit de core zelf is dat verders een probleem, lijkt me op zich niet !
is er een betere koeler of gelijkwaardige koeler dan de super orb met minder lawaai
is er een betere koeler of gelijkwaardige koeler dan de super orb met minder lawaai
En je moet nooit met je VINGER uitsmeren. Gebruik een bankpasje of telefoonkaart als plamuurmesje om het egaal en glad uit te smeren. Je moet alleen de oneffenheden van het core/koeler oppervlak egaliseren, en meer niet. Een dan nog een tip: Zet de buitenste fan eens uit. Scheelt een hoop herrie en maar weinig in temperatuur 
[topic=181019]
[topic=181019]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Hoe kan je het beste koelpasta verwijderen voordat je het opnieuw aanbrengt?
Metal up your ass
Met wc-papier eraf vegen.Op vrijdag 18 mei 2001 12:28 schreef JaymzHetfield het volgende:
Hoe kan je het beste koelpasta verwijderen voordat je het opnieuw aanbrengt?
Koelpasta nooit met je vingers uitsmeren,
je weet nooit wat voor giftige stoffen er in de pasta zit.
je weet nooit wat voor giftige stoffen er in de pasta zit.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Je kan het beste die super-orb uit het raam slingeren, tenzij je je core wilt slopen, als je die super-orb een paar keer op je processor zet en er weer afhaalt ben je zo je halve core kwijt:(
Koop bijvoorbeels een alpha pep66 of een 6035.
Dan een goede fan erop, papst bijvoorbeeld, ik heb zelf een delta 6035 met 2 60mm fans erop., mijn duron800@968 wordt zo''n 38 graden met mijn asus a7a266 bord.
(ik heb dan ook 10 casefans, maarja >:)>:))
Koop bijvoorbeels een alpha pep66 of een 6035.
Dan een goede fan erop, papst bijvoorbeeld, ik heb zelf een delta 6035 met 2 60mm fans erop., mijn duron800@968 wordt zo''n 38 graden met mijn asus a7a266 bord.
(ik heb dan ook 10 casefans, maarja >:)>:))
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Die kut ORB wordt er gek van wie heeft er een goede tip voor een andere cooler !
Temp. normaal 51 C , met 3d Games (3 uurtjes aan dan 56 C
O, ja hoeveel koelpasta is genoeg, heb een dun wit laagje aangebracht, leek me voldoende
Temp. normaal 51 C , met 3d Games (3 uurtjes aan dan 56 C
O, ja hoeveel koelpasta is genoeg, heb een dun wit laagje aangebracht, leek me voldoende
Verwijderd
Wat een onzin dat je niet op de koeler zelf koelpasta mag aanbrengen. Dat kan dus makkelijk en doe ik tot nu toe elke keer, het is nog nooit fout gegaan.
Wat betreft de superorb, alsie enigzins warm word is het ok, blijven de koelribben echter koud dan maakt hij slecht contact en kan je beter andere koeler halen.
Wat betreft de superorb, alsie enigzins warm word is het ok, blijven de koelribben echter koud dan maakt hij slecht contact en kan je beter andere koeler halen.
Verwijderd
Het verschil tussen artic silver met bankpasje en eynstein koelpasta met vingers is bij mij 0 graden, jammer maar helaas. Je koeler drukt zo hard op je core dat de koelpasta gelijkmatig verdeeld wordt.Op vrijdag 18 mei 2001 12:24 schreef Exirion het volgende:
En je moet nooit met je VINGER uitsmeren. Gebruik een bankpasje of telefoonkaart als plamuurmesje om het egaal en glad uit te smeren. Je moet alleen de oneffenheden van het core/koeler oppervlak egaliseren, en meer niet. Een dan nog een tip: Zet de buitenste fan eens uit. Scheelt een hoop herrie en maar weinig in temperatuur
[topic=181019]
IgnoreOp vrijdag 18 mei 2001 12:27 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Of neem een Zalman, ook
Ja, maar als je met je vinger sponst dan neem je al snel te veel pasta. Ik gebruik pasta die 25 jaar oud is ofzo, en die heb ik zo dun aangebracht en uitgesmeerd dat ie even goed werkt als die peperdure Arctic zooiOp maandag 21 mei 2001 17:01 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Het verschil tussen artic silver met bankpasje en eynstein koelpasta met vingers is bij mij 0 graden, jammer maar helaas. Je koeler drukt zo hard op je core dat de koelpasta gelijkmatig verdeeld wordt.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb de orb wel lekker getest met koelpasta, te dik , te dun, gewoon dun dekkend laagje , etc.. Het beste tot nu toe was een licht dun redelijk dekkend wit laagje en dat gaf het beste resultaat, maar alleen die herrie ! Ik heb meteen een andere cooler gehaald, de Cooler Master DP5-6H51 die wordt dan wel warmer maar blijft onder de 60 graden en dat is mooi voldoende, alleen weet ik niet of je de pad verwijdert en coolpasta gebruikt of daar veel verschil in zit !
Verwijderd
lijkt me niet echt slim... als er haartjes van die watten blijven kleven in de pasta zorgen die weer voor ongelijkheden. Lijkt misschien niet zo heel erg, maar als ik zie dat mensen met het polijsten (lappen) van hun koeler al weer 2/3 graden lager komen lijkt het me toch niet echt handig om wattenstaafjes te gebruiken die draadjes achter kunnen laten...Op vrijdag 18 mei 2001 12:36 schreef schumache het volgende:
Ik maak altijd gebruik van een watte staafje om de coolpasta uit te smeren
MDR-E888?Op maandag 21 mei 2001 20:10 schreef PsyFlux het volgende:
*blaat* no offense
Verwijderd
AMD k6-2+ 550 MhzOp maandag 21 mei 2001 20:14 schreef Exirion het volgende:
[..]
MDR-E888?
hehehe, sowwy. het lukt me maar niet om geld over te houden.
En sommige dingen hebben nu eenmaal prioriteit
Pagina: 1