[BC3] Simpel servertje.. welke cpu?

Pagina: 1
Acties:

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
Over een aantal maanden hoop ik een ADSL aansluiting thuis te hebben. Nu heeft mijn zus dus een pc en ik heb er (Tuurlijk) ook een :). Nou wil ik dus zodra we ADSL krijgen een servertje neerzetten met een hub/switch er aan zodat ik lekker simpel het internet in kan stellen.

Nou wil ik dus niet alleen het netwerk regelen maar ook een webservertje (Apache + PHP + MySQL) draaien. Deze zal wel niet zo druk worden, hoog uit 50 hits per dag :).

Als moederbord wil ik dus een simpel plankje, die zelf onboard audio en video heeft, mischien ook onboard LAN (is dit verstandig :?). Zodat ik dus geen extra dingen zoals een videokaart nodig heb. Mischien dat ik hem zelfs nog in een koffertje ga inbouwen.. leuk om mee te nemen :P

Ik vroeg me dus af wat voor cpu ik hier nou het beste bij kan nemen. Ik zat zelf te denken aan een Celeron 500/600 ... niet duur en toch goed genoeg. Met als mobo''tje de Asus CUSL2-M (heeft onboard audio video en LAN).

Is dit verstandig? Hebben jullie nog tips??

Alvast bedankt.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Voor alleen internet delen KAN een PII233 al perfect functioneren, maar zoals je al zei wil je niet alleen dat. Een PIII500 of celly 500/600 is dan een hele goede keus. Het mooiste zou zijn een dual cely 433 of hoger. Dat werkt als server echt grandioos. (kijk ff bij vraag en aanbod op tweakers.net) Ik heb zelf een dual PII300 en daar draai ik ook alles op. Fileserver, Chello delen, mail server, ftp server, DHCP server, SQL server, en ook http server. Ik heb nergens last van, moet ik er wel ff bijzeggen dat ik wel meer geheugen ervoor zou willen hebben. (nu 256, wil 384 of 512).

Over het mobo, geen probs over gehoord, Prima keus. Vooral voor server omdat alles al onboard zit. Je hebt dat alleen de netwerkkaart die je van ADSL krijgt er extra in. Perfect toch???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:06

ChUcKiE

Dus........

Ik heb nog in de aanbeiding voor jou:

Compaq Deskpro EN PIII-733 met I815 chipset
met 512MB intern geheugen, alles onboard (video/sound/netwerk 10/100) en IBM 45GB (of ander naar keuze).

Mag ook met 10GB en 128MB intern zijn!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• drZymo
ha lijkt mij ook :)

En tevens voor een mooi prijsje... ik zou nu uitkomen rond de 1000 gulden (nieuwprijs).

Mischien ff verder neuzen. heb toch tijd zat :) ADSL is pas beschikbaar rond september ofzo.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• drZymo
Op vrijdag 18 mei 2001 10:46 schreef ChUcKiE het volgende:
Ik heb nog in de aanbeiding voor jou:

Compaq Deskpro EN PIII-733 met I815 chipset
met 512MB intern geheugen, alles onboard (video/sound/netwerk 10/100) en IBM 45GB (of ander naar keuze).

Mag ook met 10GB en 128MB intern zijn!
Klinkt leuk maar. Ik heb niet meer nodig als een kast, mobo, cpu en 1 geheugen module. Kast is mischien ook overbodig >:)
HD heb ik al

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 10:38 schreef Wingman25 het volgende:
Voor alleen internet delen KAN een PII233 al perfect functioneren,
Uh.. ik heb hier een P100 en die functioneerd al ok om Chello te delen, maar volgens mij kun je zelfs een 486-bak met lichte Linux-versie erop en wel 32MB ram internet goed delen ;)

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

idd, linux met een P1 (133 ofzo) met 32MB (bij voorkeur iets meer :)) kan ook nog fluitend een webserver met database, email, firewall, proxy etc draaien

(debian/slackware ofzo met lekker weinig installed)

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14

ALH

We hebben hier als server een P90, hiervoor een 486 en dat werkte allemaal prima :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• visionz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
i486DX4/100 24MB
apache/php/mysql/samba/etc

werkt perfectos :)

• lucasvanlierop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 13:39
hallo, ik snap niet zo goed waarom mensen hier allemaal met van die snelle bakken aan komen zetten, daar kan je toch wel iets beters mee doen??

Wij delen onze kabelaansluiting via een P100/48MB, dat gaat dus echt prima, verder draait ie nog Apache + PHP + Mysql + RealServer en staat ie vol met mp3''s divxen en dat gaat allemaal goed ;-)

en dan nog wat waar heb je nou weer onboard audio voor nodig?? het is toch een server?
als videokaart kun je trouwens ook rustig een 1MB kaartje nemen...;-)

ter info dit is met SuSE 6.1

Suc6 en veel plezier met je ADSL

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Ik heb hier (Utrecht) nog een Celeron 300 (Slot 1)op een BX moederbordje liggen met on-board AGP-video en soundchip, 3 PCI-sloten en 2 ISA-sloten.

Twee maanden geleden tweedehands gekocht voor fl 250,- omdat m''n eigen mobo terug naar de fabrikant was voor een RMA.

Voor fl 250,- is ''ie van jou :)
Kan er eventueel nog wel een 3com 3c509b ISA 10MBit nic bij doen voor 25 piek.

Leander (ICQ 26325709)

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 09:12

spok9

Groen...

Een 486 kan toch ook gewoon? IOk hoor van veel mensen hier dat ze ook gewoon een 486 als server hebben, ook met php, mysql e.d.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

AMD K5 133 met 64mb ram.

• Abbadon
  • Laatst online: 23:03
Of je zet er Oracle 8i op, heb je gelijk een excuus om niet voor een 486 te gaan>:)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BC3 Victim
ik draai als server een 486 50Mhz met 16 meg ram en 300 meg hd
ircd
ftpd
sambad
httpd
en hij deelt het i-net
en nog wat spul

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

En wat dacht je van een PC-Chips M810MLR met onboard geluid, video (memory sharing), LAN (10/100) en zelfs een AMR56k6 modem. Dit bordje kostte mij nieuw maar 259. Dan een Duronnetje erop en klaar voor nog geen 400 piek. Bord kan zelfs een FSB van 133 draaien. Gebruik het zelf ook als server voor een studentenhuis en is echt ideaal. Goedkoop en alles in in. Oww ja, op het bord zitten ook nog 2 PCI sloten en 1 AGP slot. Dus als je niet al te veel wilt uitbreiden moet dat voldoende zijn.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Gewoon langzame bak nemen met Linuxje of zo. Al die snelle zooi kan je beter op gaan gamen. Die pc hoeft alleen maar wat data rond te strooien. Zelfs een P100 met een Hotrod of promise IDE kaartje remt een moderne HD niet eens.

• BC3 Victim
Router/Server/DiVX/Mp3 speler: PIII 667 met 256 mb en 2x40gb raid 0 op Abit VP6

• ALH
  • Laatst online: 21:14

ALH

Op vrijdag 18 mei 2001 18:12 schreef Euroshima het volgende:
Router/Server/DiVX/Mp3 speler: PIII 667 met 256 mb en 2x40gb raid 0 op Abit VP6
voor thuisgebruik beetje overdreven he! :D

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hehe, wij hebben gewoon een router (adsl modem heeft ingebouwde router bij cistron) en een switch, maar zoals gezegd.
Je kan voor puur internet delen ruimschoots uit de voeten met een 486 (ikzelf had er een p200 voor)
Een celeron500 zal je wel meer plezier opleveren als je er zware services opdraait maar verder??

• drZymo
Ok i''m convinced :)

Ik doe het gewoon wel. Alleen gaat de pc van mijn zus als server dienen en krijgt zij de nieuwe sjit. Dat bakkie van haar is nog een p200 met 64 mb ram. Moet genoeg zijn volgens jullie :). Linux erop.

Probleem: duurt nog ff voor ik het geld ervoor heb :)

Pagina: 1