[BC3] Tabor II (440BX): max processor ?

Pagina: 1
Acties:

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:48

Rincewind

Take me in your arms tonight

Topicstarter
Hi,

Ik heb een 440BX Mb (Tabor II, 100Mhz FSB, slot 1, Phoenix bios) met een PII 450 Mhz. Dat wil ik dus upgraden en daarom heb ik gisteren mijn BIOS geflash. Versie is nu 4W4SB0X0.15A.P14.

Er staan een heleboel remarks in de readme zoals ''Add processor update for 683'' etc. Een paar anderen zijn belangrijker:
- Display processor speed up to 1200MHz
- Added support for 68x-class processors.
- Added up to 800MHz processor speed.
- 550MHz Pentium III Support, with 673 processor update

De vraag is nu: welke processor kan er nu in ? Een PIII-550 Mhz of een zwaardere/andere ?
Moet dat dan een PIII-800E zijn o.i.d. ? :?

Thanks in advance :)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 23:01
tot 800 mhz wil zeggen dat ie
100 mhz x 8 kan draaien, dus als je er een 100 mhz PIII opzet, moet ie werken..
suc6

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 10:04 schreef Urnie het volgende:
tot 800 mhz wil zeggen dat ie
100 mhz x 8 kan draaien, dus als je er een 100 mhz PIII opzet, moet ie werken..
:? 100Mhz PIII ? Tiepfautje ?

Ik heb wel ontdekt dat de ''zwaarste'' PIII slot 1 100Mhz fsb processor de 800Mhz E variant is. Misschien dat die wel kan ? Wie het weet mag het zeggen...

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

100 Mhz PIII''s zijn er genoeg hoor !

Zo heb je een 800E = 8x 100 Mhz.
Zo heb je een 800EB = 6x 133 Mhz.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 10:44 schreef Majestic het volgende:
100 Mhz PIII''s zijn er genoeg hoor !

Zo heb je een 800E = 8x 100 Mhz.
Zo heb je een 800EB = 6x 133 Mhz.
Ah... Da-wis-ik-nie. Weer wat geleerd. Dan klopt het dat ik max een PIII 800E erin kan doen. En die heeft een cpuid van 683 en dat staat ook in de bios-specs.

Het wordt me allemaal duidelijker nu :)

Maar past een 850E dan weer niet ?

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
Heeft niemand meer iets aan te vullen ? :?

Dan probeer ik wel een PIII 800 mhz :)

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Een 850E zou ook moeten werken, maar alleen je hebt kans dat ie niet goed wordt herkent. Hij zal hoogstwaarschijnlijk wel gewoon op 850 draaien (multiplier lock). Dir kan je testen met een programa zoals WCPUID.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Jouw moederbord ondersteunt een Pentium III slot 1 tot en met 600 Mhz. Waarschijnlijk heb je een Intel WS440BX mobo? Dat is namelijk de officiële naam. Ik heb een Gateway computer gehad met datzelfde mobo en ook een PIII op 450 Mhz. De pest is dat Intel mobo''s op geen enkele manier zijn te overklokken en opwaarderen naar 600 Mhz raad ik je niet aan. Verkopen die handel en een Asus A7V133 kopen met Athlon TB.

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
Op zaterdag 19 mei 2001 11:57 schreef MegaJurk het volgende:
Jouw moederbord ondersteunt een Pentium III slot 1 tot en met 600 Mhz. Waarschijnlijk heb je een Intel WS440BX mobo? Dat is namelijk de officiële naam. Ik heb een Gateway computer gehad met datzelfde mobo en ook een PIII op 450 Mhz. De pest is dat Intel mobo''s op geen enkele manier zijn te overklokken en opwaarderen naar 600 Mhz raad ik je niet aan. Verkopen die handel en een Asus A7V133 kopen met Athlon TB.
Het biosnummer begint wel met 4W4SB0X0 dus het zou idd zo''n MB kunnen zijn. Alleen heb ik geen PIII maar een PII 450Mhz. Ik hoef niet over te klokken: ik wil alleen een snellere CPU. Waarom is opwaarderen naar een PIII 600 Mhz dan geen optie voor mij ? Lijkt me juist wel omdat ik van een PII naar een PIII ga :?

Verwijderd

Je kan er denk ik ook wel een P3 1ghz (10x100) inzetten.(als je geluk hebt)

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:13

Gallus

Cheesy

Maar kan jou moederbord wel het benodigde voltage leveren voor een coppermine?

En Intel moederborden zijn wel te overclocken hoor. Met SoftFSB of CPUCooL bijvoorbeeld kan je gewoon de FSB verhogen. Ideaal is het allemaal niet, maar het kan wel.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
Het wordt nog leuker: http://www.gw2k.com/support/techdocs/references/motherboard/4w4sb0x0/4w4sb0x0.shtml

Bovenstaand link verwijst naar een pagina van Gateway USA die mijn MB beschrijft. En daar heet-ie weer Jabil :? en bij een aantal revisie''s (part númbers) kan je weer geen coppermine gebruiken. Maar hoe kom ik achter welke revisie ik heb ?

Kijk ik bij de ''upgrader'' van Gateway 2000 NL dan staat daar weer dat ik een snellere PII kan plaatsen....:? :? :?

<zucht> Wie heeft er nog een ATX MB incl PIII ''vor wenug''.... Ik ga Gateway maar eens bellen :)

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Intel mobo''s zijn ABSOLUUT NIET over te klokken, programma''s als SoftFSB e.d. werken gewoonweg niet omdat de IC chips op de Intel mobo''s niet geschikt zijn om over te klokken. De Intel WS440BX (WS staat overigens voor Warm Springs) heeft niet de juiste voltage ondersteuning om PIII''s hoger dan 600 Mhz te laten draaien, of je moet misschien een van de allerlaatste revisies hebben.

• Gallus

Gallus

Cheesy

Op donderdag 24 mei 2001 00:48 schreef MegaJurk het volgende:
Intel mobo''s zijn ABSOLUUT NIET over te klokken, programma''s als SoftFSB e.d. werken gewoonweg niet omdat de IC chips op de Intel mobo''s niet geschikt zijn om over te klokken.
Beste Megajurk,

Zin in een weddenschapje? Ik kan mijn intel mobo dus echt WEL overclocken met behulp van software als SoftFSB of CPUCooL.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Vertel op!!! Ik ben nieuwsgierig....ik had dus een Intel WS440BX (die Tabor dus) en die heeft een chip (ICS en nog iets) en die is dus niet over te klokken. De chip ondersteunt het gewoon niet, laat staan het bios op het mobo.

• Gallus

Gallus

Cheesy

Met mijn SE440BX-2 mobo werkt het met softFSB als je de IC-Works W149x selecteert. Bij CPUCooL staat hij op de Cypress W149. Ik geloof dat cypress IC-works heeft overgenomen of andersom.

Het is een write-only PLL-IC, dus als je probeert te lezen loopt de boel vast.

Zo werkt het iig bij mij, ik weet niet of het bij jouw moederbord hetzelfde gaat.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Die IC Works chip met mijn typenummer op mijn Intel mobo staat in de lijst op de website van SoftFSB als niet ondersteunde chips....misschien dat het op een andere revisie van die mobo''s wel werkt. Ik kan het ook niet meer proberen omdat mijn mobo is uitgebouwd, ik heb nu een Asus met kt133a chipset.

Verwijderd

Ik heb datzelfde mobo met een pIII 450, en max is volgens mij PIII600.
Pagina: 1