[BC3] AMD garantie betreffende T-bird procs.

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Okay hier het verhaal:

Op m''n werk kregen we een week of 3 geleden een proc terug, een T-bird 1.0 Ghz.
Volgens de klant DAO (dead at arrival), na een korte inspectie onzer zijde konden we geen fysieke problemen constateren en gaven we een nieuwe T-bird mee.

Wij dat ding opsturen naar de groothandel, zegt die doodleuk: ''Valt buiten de garantie-termijn van 6 maanden, derhalve geen nieuwe.''

Wij een beetje balen dus en dat ding nog maar eens goed bekijken, er is een superklein flintertje van de core afgebroken.
Niet geheel duidelijk of dat bij ons al het geval was of dat het bij het onderzoek op de groothandel is gebeurd.

Feit is en blijft dat het ding gewoon stuk is.

Nu zat ik me af te vragen, is het ook mogelijk om rechtstreeks met AMD contact op te nemen en via hun een nieuwe processor te regelen ?

Zo ja, wie heeft daar ervaringen mee en hoe groot is de kans dat zoiets lukken gaat.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
volgens mij heb je altijd nog minimaal 1jaar garantie op een proc. ze kunnen wel zeggen 6 maanden maar dat is niet rechtsgeldig

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 11:52
De meeste leveranciers hanteren de regel 1 jaar garantie.

M.u.v. het geval dat de core tot op de bodem is afgebrokkeld. Oftewel echt een compleet hoekje eruit tot op het keramiek.

Wat je natuurlijk ook kan doen is contact opnemen met AMD en dit geval aan hun doorgegeven en vragen wat hun kunnen doen voor je. Misschien kunnen ze eens met je leverancier praten over dit voorval.

Heeft waarschijnlijk weinig succes als je die dingen ingekocht hebt bij een bedrijf dat geen erkende leverancier is van AMD cpu''s.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
het is gewoon bullshit !
je hebt ten aller tijden recht op 1 jaar garantie al zetten ze 1 week in de voorwaarden. heb ik een keer gehad met een tv die ging na 1 1/2 jaar kapot. dus ik balen want ik had volgens de winkel maar 1jaar garantie DUS NIET HE ! volgens onze wetgeving hoort een bepaald apparaat of onderdeel een geschreven periode te moeten functioneren. voor de betreffende tv was dit dus 6jaar i.p.v. 1 jaar mooi dat ik dus een nieuwe gekregen heb he ;)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Het staat in ieder geval wel duidelijk in de garantie voorwaarden van de groothandel, dat ze maar een half jaar geven op processors.

Zal AMD eens mailen.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

Op vrijdag 18 mei 2001 02:51 schreef Bamibal het volgende:
het is gewoon bullshit !
je hebt ten aller tijden recht op 1 jaar garantie al zetten ze 1 week in de voorwaarden. heb ik een keer gehad met een tv die ging na 1 1/2 jaar kapot. dus ik balen want ik had volgens de winkel maar 1jaar garantie DUS NIET HE ! volgens onze wetgeving hoort een bepaald apparaat of onderdeel een geschreven periode te moeten functioneren. voor de betreffende tv was dit dus 6jaar i.p.v. 1 jaar mooi dat ik dus een nieuwe gekregen heb he ;)
Weet je toevallig ook waar je die garantietermijn kan vinden? (voor andere apparaten enzo)

blaat? BLAAAAAAAAT!

Pagina: 1