[BC3] Voltage te laag

Pagina: 1
Acties:

• Raydiation
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2014
Klein vraagje:

Tijdens opstarten en bij ASUS Probe krijg ik steeds de melding dat mijn +5volt te laag is, (n.l. altijd 4,166V). Een irritant pingetje begint dan te luiden. Hoe moet ik dat opvatten: laat maar zitten zo heeft iedereen last van, of koop a.u.b. een nieuwe voeding voordat je schade aanbrengt aan je hardware?

sys:ASUS A7V133 mobo''tje met 1333mzh''tje, 300 watt voeding. (alle andere voltage metertjes blijven redelijk binnen de 15% marge)

Whoehaaaaaah

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:59
Ik had ook zoiets met m''n A7V133, maar dan met het CPU core voltage (bleef steken op 1.5V).

Ik heb het bord omgeruild...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als je health monitor in je bios wel een goede waarde aangeeft zou ik me niet druk maken

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zet er maar eens een ECHTE voltmeter op, dan weer je echt wat er aan de hand is...

En als die echt <4.5V is dan zou ik een andere voeding halen die tenminste wel stabiel 5V kan leveren binnen 1%.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 21:59 schreef Mr Magic het volgende:
Ik had ook zoiets met m''n A7V133, maar dan met het CPU core voltage (bleef steken op 1.5V).

Ik heb het bord omgeruild...
heeft dat geholpen dan?
Volges mij ligt het namelijk niet aan je mobo, maar aan je voeding... Een ander mobo zal misschien (toevallig) wel iets helpen. Maar een goedkope (of te lichte) voeding is volges mij toch de oorzaak...

edit: unicorn7 was me al voor ;)
Maarre, binnen de 1% afwijking? Is dat niet heel erg weinig? Ik zou eerder iets zeggen als binnen de 5%....

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:59
Bij mij was echt de VRM stuk; kon m''n CPU ook niet op 1200 draaien, terwijl het wel een 1200 was.

5V wordt inderdaad rechtstreeks door de voeding geleverd, dus in dit geval zou dat wel het probleem kunnen zijn.

Verwijderd

Ik vind het ook een beetje vreemd gaan hier. Er zit een Enermax op 450 op (430 watt)

Als ik flink ga stoken, zakt de 5 volt richting 4.68. Alle andere spanningen blijven goed staan..

Als je de aansluiting op de ATX ook bekijkt, heeft de +5 geen sense aansluiting. 3.3 en 12v wel. Beeeeetje maf dus..

• Raydiation
Thanks voor de replies. Ik wilde nog ff opmerken dat mijn bios ook een signaal geeft namelijk: "hardware monitor error" ik heb nu bij +5V de code op Ignore gezet (anders wordt je er gek van).

Maar ik denk dat ik binnenkort die enermax ga kopen (350W) en deze voeding terugbreng (als dat kan).

Whoehaaaaaah

• Raydiation
Oh ik wilde nog 1 ding weten:

een te laag voltage, kan dat nou kwaad of niet? en zo ja, wat kan er stuk gaan en binnen hoeveel tijd!

Whoehaaaaaah

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
volgens mij kan er aan een te laag voltage nix stuk gaan. Het is net een lager belasting van de hardware!!!!!!!

Ik zou alleen naar de winkel gaan als je stabiliteitsproblemen hebt, want dat is het enige slechte dat kan gebeuren. Dattie niet meer stabiel is.

• Raydiation
dat wilde ik ff zeker weten

thanks mate

Whoehaaaaaah

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
you''re welcome!
Pagina: 1