Toon posts:

[BC3] Wat is momenteel de allersnelste cpu.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Je hoort alleen maar over amd en Intel.
Maar je hebt toch veel meer sun alpha etc.
Welke van die proc. is momenteel het allersnelst.

Verwijderd

Het is ook niet alleen je processor die een pc snel maakt. De andere onderdelen zijn ook belangrijk

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
Tja, het is maar net wat je er mee doet. Wil je hoge framerates in Q3Arena dan is een P4 1.7GHz het snelst. Wil je snel in office e.d. werken dan moet je een 1.4GHz Athlon nemen. Maar ga je voor een zware databases dan kom je uit op Alpha''s en UltraSparcIII''s, en zo is een G4 het snelst in PhotoShop. Het antwoord op jou vraag is niet simpel te geven, temeer vergelijkingen gewoonweg niet altijd mogelijk zijn.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
AMD 1,4 GHz zou ik zeggen. Dan zit je met alles hets beste van wat ik heb gelezen of die processors ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 22:03 schreef mennol het volgende:
Het is ook niet alleen je processor die een pc snel maakt. De andere onderdelen zijn ook belangrijk
Hij vraagt ook alleen welke processor sneller is.
Ik ga mee met de mening abbadon.

Verwijderd

Ummhh
eentje die in de Space Shuttle zit,
meeste km/uur !!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel welke het meeste rekenkracht heeft.

• ALH
  • Laatst online: 21:14

ALH

ligt er toch aan wat je er mee doet...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• BC3 Victim
IMHO heeft abbadon helemaal gelijk met zijn antwoord.

Dus de hamvraag is: voor welke toepassing bedoel je?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ik bodoel wat de krachtigste is voor de server markt.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Die komt volgende week uit...

Een dual p4 Foster (ofwel een vet opgevoerde p4)
lijkt me een aardige server.
Of zo''n doosje met 512 transmeta''s....
Of een serie Sun Ultrasparc''s III

Verwijderd

Die 278 Dual Pentium Pro''s , das de snelste supercomputer ter wereld . www.top500.org

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel niet duel maar single alleen.

• Abbadon
  • Laatst online: 23:03
Er is een benchmark, SPEC95, welke nu opgevolgd is door de SPEC2000 benchmark die de procesoren test op bepaalde eigenschappen. Het grote voordeel van deze benchmark is dat het op bijna alle platformen kan worden gedraaid, dus op Pentiums, maar ook op Alpha''s. Kijk maar eens op www.spec.org. Kun je een heleboel cijfertjes vinden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Op donderdag 17 mei 2001 22:23 schreef Commander_Data het volgende:
AMD 1,4 GHz zou ik zeggen. Dan zit je met alles hets beste van wat ik heb gelezen of die processors ;)
week 25 komt ie toch?

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 13:26
koop een 1200 en zet em op 1500 en hij loopt de p4 1.7 Mhz er hard uit op 3dmark2000 en 2001 en sysmark

Verwijderd

Als hij die er ook uitloopt in andere dingen dan 3dmark dan heb je er ook wat aan.

• BC3 Victim
Vergeet de G4 processors niet.

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
Op vrijdag 18 mei 2001 20:57 schreef answer_man het volgende:
koop een 1200 en zet em op 1500 en hij loopt de p4 1.7 Mhz er hard uit op 3dmark2000 en 2001 en sysmark
lezen is een vak:
Op vrijdag 18 mei 2001 19:21 schreef M_KOS het volgende:
Ik bodoel wat de krachtigste is voor de server markt.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik gok op de Itanium voor database-servers. Als het ze ooit lukt er fatsoenlijke software voor te schrijven that is :7. Tot dan ben je veel beter af met een Alpha 21264 (of 21364 als je nog even tijd hebt ;).

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 23:51 schreef WouterTinus het volgende:
Ik gok op de Itanium voor database-servers. Als het ze ooit lukt er fatsoenlijke software voor te schrijven that is :7. Tot dan ben je veel beter af met een Alpha 21264 (of 21364 als je nog even tijd hebt ;).
wat zit er dan in die alpha.
kloksnelheid? bussnelheid?
Hoeveel bits enz.
Pagina: 1