Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
heeft die vriend van je soms ook met vloeibare stikstof lopen spelen
Verwijderd
Jij hebt gewoon een core die warmer wordt, dat verschilt namelijk bij elke core. En jij hebt net een core die super heet wordt of die cpu cooler is gewoon niet goed.
net als m''n 1GHz die liep ook op 53c
het is een axia core (deze zouden toch zo goed moeten zijn) en ik heb er artic silver opzitten. ik vind het alleen belachelijk dat ik gelijk een cooler van 50+ nodig heb om te kunnen werken. ik durf koe nog niet eens aan te zettenOp donderdag 17 mei 2001 19:49 schreef Hitpoint het volgende:
Dat is gewoon pech hebben mijn Tbird 1200 loopt idle 43 graden en stressed }:0 op 55 graden met een Titan Twin Cooler
Jij hebt gewoon een core die warmer wordt, dat verschilt namelijk bij elke core. En jij hebt net een core die super heet wordt of die cpu cooler is gewoon niet goed. Een andere reden kan zijn dat de cpucooler niet goed aansluit op de core. Probeer anders ff wat thermische pasta op te smeren (heel dunnetjes)
er zitten 3 80mm fans in / het is een fulltower / en de kast staat volledig open.Op donderdag 17 mei 2001 19:51 schreef RenevdVeen het volgende:
Kleine kast? Geen airflow? Warme omgeving? Voeding die warme lucht in je kast blaast?
in de kamer is het +/- 18c
Verwijderd
en boven achter 2 fans die de warme lucht afvoeren
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
net alsof die fans nut hebben met een open kast...Op donderdag 17 mei 2001 19:57 schreef Bamibal het volgende:
[..]
POEH ik denk dat we dat maar niet zullen doen he
toch heb ik een fan die rechtstreeks op de proc blaast
ach...in een volgend leven lach je er om!
Sempron 3800+ 8k9a7i
Als 2 procs (zelfde specs) zelfde core voltage, zelfde kloksnelheid hebben, maar de ene wordt warmer. Warmte is een neveneffect van energie die niet goed gebruikt kan worden, als hij dus warmer wordt en evenveel verbruikt moet hij volgens mij ook kunnnen werken met minder core voltage.
Dus probeer gewoon je core voltage naar beneden te doen!
Mijn Athlon (800) is dus ook zo''n "warm" geval en hij draait moeiteloos op 1GHz BIJ STANDAARD VOLTAGE (heb ik dus nog niet verhoogd)
Verwijderd
Bij mij worden koelers eigenlijk nauwelijks handwarm bij temps richting 50 graden..
Het lijkt inderdaad bijna of de vcore op het mobo veels te hoog is.
humpffhh
je kan hem wel vastpakken maar hij is echt wel lekker warm
Verwijderd
.. sou ik een nieuwe ep6111 coolermaster als goedkope oplossing of een Thermoengine als duurdere.
Tsjah, what else can you do..
Verwijderd
Serieus..? Idle voor een TB1200 zonder overklok..Op donderdag 17 mei 2001 19:49 schreef ecteinascidin het volgende:
temp lijkt me normaal.
heeft die vriend van je soms ook met vloeibare stikstof lopen spelen
mhh , ecteinascidin, werden die heethoofdjes niet pas gestressed zo vreselijk heet ..?
Mij PIII-1GHz wordt met een Intel-cooler maar 22 Graden.
En stressed zo''n 29 tot 30 Graden ...
misschien heeftjouw vriend z ijn cpu thermometer die niet strak tegen de core!
ik heb ook een coolermaster, maar deze zit echt MUURVAST nu op me core, en ding is stressed 43 graden, me thermometer zit ECHT wel tegen de core,
kep een tb800
Verwijderd
Ja,Op vrijdag 18 mei 2001 09:43 schreef Serum het volgende:
AMD wordt wel heel erg warm zeg.
Mij PIII-1GHz wordt met een Intel-cooler maar 22 Graden.
En stressed zo''n 29 tot 30 Graden ...
een Tbird rond de 1Ghz verbruikt iets meer dan 50 watt, een PIII Coppermine maar 28 watt. Twee keer zoveel hitte dus.
Verwijderd
Op vrijdag 18 mei 2001 10:47 schreef Serum het volgende:
En trek je conclusies ...
Probeert U te flamen meneer of mevrouw..?