[BC3] Wat is sneller Xeon 550 of PIII 733

Pagina: 1
Acties:

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:06

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Zie subject...Ik draai Win2k server + exchange server en meer van dergelijke server applicaties. Vooral voor testen en klooien zeg maar.
Verder beetje inet/webdesign/q2.

Voor dit gebruik...wat zou dan sneller zijn?? Xeon 550(512) of PIII-733 of is het gewoon helemaal niet te zeggen?

Op welk niveau zou die Xeon zitten?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Ik zou voor de Xeon gaan...

Verwijderd

Xeon = top-end server
p3 = huis, tuin en keuken cpu
neem een p3 ben je stuk goedkoper uit, desnoods een duron ben je helemaal goedkoop uit

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:28

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De PIII-733 lijkt me een stuk sneller. De Xeon zal wel sneller zijn als je apps direct in cache kunnen draaien.

Op Firingsquad staat ergens een review van een oude PIII Xeon vs PIII Katmai. Toen was het verschil al erg klein (en de Katmai heeft geen full-speed cache).

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 19:21 schreef OFfSpRINgEr het volgende:
desnoods een duron ben je helemaal goedkoop uit
AMD als server vind ik nix.... ding slaat om de 5 dagen vast.. terwijl intel dat maar 1x per maand doet....

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 17 mei 2001 19:33 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

AMD als server vind ik nix.... ding slaat om de 5 dagen vast.. terwijl intel dat maar 1x per maand doet....
Nou dat zal wel meevallen tegenwoordig.

Verwijderd

dat is een regelrechte flamebait. ik heb anders 2 weken uptime gehaald op een duron.. dus tja |:(

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[ontopic reactie]

pIII-733 lijkt me sneller. het voordeel van de andere opbouw en SMPén maakt niet dusdanig veel uit dat een single Xeon een pIII kan outperformen.

Gaarne ontopic verder gaan, aangezien AMD in dit topic niet eens thuishoort

• JJJ
  • Laatst online: 21:03

JJJ

Ik kan me vergissen, maar Duron is ong. evensnel als P3 (op gelijke snelheden) en zeker niet minder stabiel.

Verwijderd

Ligt trouwens ook niet zo zeer aan je hardware maar aan je software

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ten eerste:

- AMD doet echt niet mee, geen flame naar AMD, maar die is mij persoonlijk te heet en te instabiel!
- Ik heb nu die PIII 733 op I815, 512MB en 45GB IBM

Die Xeon, zit op dual board (is enkel), 9,1 SCSI3 10.000 schijf, 512MB (waarschijnlijk ECC)..

Dus gaat het mij ook ff om de combinatie loeisnelle SCSI+Xeon en ATA100+PIII

Wij hebben op het werk voor het iets zwaardere werk allemaal Xeon''s dus vandaar (toch) deze vraag...

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium heeft alle dual-Athlon''s alleen maar zie crashen.
Kan ook zijn dat zoiets nog niet bestaat.

Nu ophouden over AMD en serveruptime''s etc... dat hoeft hiero niet

Verwijderd

xeon is zzwaarder en betrouwbaarder, maar is in precipe helemaal niet sneller, op spelletjes knalt zelfs de celeron op de zelfde kloksnelheid hem eruit, stond in de CT!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Lijkt me dan wel duidelijk.. SCSI vind ik een hele verbetering ten opzicht van ATA100 (toegangtijd is lekker).

Enne voor die gilseboer:
Xeon en spellen. Whahahaha :) Zeker een geintje, wat als een Xeon ergens niet voor gemaakt is is het wel voor spellen

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

xeon en PIII

Zelfde core. zelfde cachesnelheid etc. Xeon extra = meer cache (soms) en meer logica voor SMPén etc.

* Delerium denkt dat een Xeon evengoed Quake wegdraait als een pIII.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Tsja en ook al zijn die XEON''s los duur, dit bord is uitbreidbaar...

Verder is het een soort van serverbord en dat van die PIII-733 niet...

Iemand nog een PIII-733?? :)

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:31
Dat verschil tussen die 2 schijven zul je niet echt merken. In doorvoer zijn ze gelijk, alleen de accesstime van de SCSI is iets lager. Geluidsniveau is ook ongeveer gelijk, DTLA''s geven een pieptoon, voor de rest vrij stil, die 10k rpms geven ook een pieptoon, voor de rest vrij luidruchtig..

Proc.snelheid is denk ik in het voordeel van de 733, Xeon is alleen door z''n cache wat sneller. En dat is bij deze nog minder dan bij die P3''s die Femme noemde, want een 733 heeft ook fullspeed cache, alleen 256 kB tov 512 kB voor de Xeon.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik zat volgens mij ff verkeerd te kijken...
Is SCSI UW..ik weet niet of da allamaal veel uitmaakt??

Hier de specs:
http://www.compaq.com/products/quickspecs/10029_na/10029_na.html

Heb nuzelf een Compaq Deskpro En PIII 733 I815 met 512MB PC133 en die IBM en wat meer zut!

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 19:33 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

klets... heb intel bakken net zo hard op hun klep zijn gaan.
Op donderdag 17 mei 2001 19:35 schreef OFfSpRINgEr het volgende:
dat is een regelrechte flamebait. ik heb anders 2 weken uptime gehaald op een duron.. dus tja |:(
Mijn AMD K5 ?(ja je hoort het goed een AMD van de oudere tijd) draait ook gewoon op Windows NT en heeft momenteel een uptime van 60 dagen, uptime.brebbel.wox.org, dit is de tijd sinds installatie oftewel nog nooit een crash, hoop dat hiermee toch wel het tegendeel bewezen is en je je opmerkingen voor je houd.

Verwijderd

Mijn servertje is een K5 133 met 64mb ram en Windows NT 4 Workstation erop met sp6 en heb nou een uptime van 47dagen 8uur, ding is ook nog nooit gecrashed.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Please stay ontopic ;)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Op donderdag 17 mei 2001 19:50 schreef ecteinascidin het volgende:
xeon en PIII

Zelfde core. zelfde cachesnelheid etc. Xeon extra = meer cache (soms) en meer logica voor SMPén etc.

* InterCC denkt dat een Xeon evengoed Quake wegdraait als een pIII.
Xeon heeft toch geen instructies zoals bvb SSE..sschien wel SSE, maar dacht niet dat ze alles hadden en dat er DAAROM ook een ander mainbord moeten hebben Als op cache na een Xeon precies gelijk zou zijn aan een PIII moeten ze op het zelfde mainbord kunnen werken.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
En als de keus ook nog een PIII550 op een Dual BX bordje is, met verder dezelfde specs??

Compaq AP500 prof workstations.

Die is iets goedkoper dual te maken ;) (450,--)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb zelf een AMD athlon classic als server bij mijn buurman geplaatst, en deze heeft serieus een uptime van 3maanden, and stil counting. (amd athlon 600 op MSI K7 pro)

Dus AMD KAN heel stabiel zijn, ookal heb ik zelf een dual PII300 staan die ook nooit probl heeft, (win2k adv. svr)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

:Z:Z ...straks gaat AMD ook nog de professionele serevermarkt op... :+

• BC3 Victim
Op tweakers was al te lezen dat AMD al een paar professional servers heeft geplaatst bij diverse universiteiten. EN HET DUAL AMD bord BESTAAT echt, kijk maar in de nieuwsgroepen van www.tweakers.net ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• under-world
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

eindelijk !!!

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
Op donderdag 17 mei 2001 22:37 schreef InterCC het volgende:

Xeon heeft toch geen instructies zoals bvb SSE..sschien wel SSE, maar dacht niet dat ze alles hadden en dat er DAAROM ook een ander mainbord moeten hebben Als op cache na een Xeon precies gelijk zou zijn aan een PIII moeten ze op het zelfde mainbord kunnen werken.
Volgens mij is de Xeon ook slot2 en dan moet je HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL hard duwen wil je die op een gewoon PIII-plank krijgen... ;)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

De eerste de beste die nu nog AMD in de mond neemt krijgt een note en een waarschuwing. :(

Een topic die over 2 intel CPU''s gaat heeft geen baat bij AMD-geblaat. Wegwezen met die AMD-praat, maak daar maar een ander topic over aan.

• catfish
  • Laatst online: 25-08 14:20
als je ze beide hebt, kan je dat dan niet testen door een paar "normale" dingen die hou zou moeten doen er op te gooien?

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Het zit zo:

Ik heb een Compaq PIII733 (specs staan hierboven)

Die wil ik eventueel vervangen door:

Compaq prof workstation AP500 (1*PIII550) (dual bord)
Compaq prof workstation SP700 (1*Xeon 550) (dual bord)

Verder ongeveer zelfde specs!

Ik heb ze (nog) niet, uitproberen wat sneller is kan ik niet, daarom vraag ik het hier!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
Ik zou maar niet voor die dure Xeon''s gaan: ze hebben welliswaar full-speed 512KB cache, maar dat cache is bij dit oudere type slechts met een 64bit bus verbonden aan het L1 cache. Eigenlijk heb je daar (dat grotere cache) alleen wat aan als je databases of zo gaat draaien met flink wat users. De 733 heeft een 4 maal zo brede bus (256bit) en dat is een stuk sneller. Wat betreft die PIII550''s, zijn dat Katmai''s of Coppermine''s? In het eerste geval zou ik het dan ook bij de 733 laten, maar in het tweede geval is zo''n dual PIII550 zeker niet te versmaden, ondanks de 100MHz bus; helemaal als je van alles tegelijk open hebt staan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BC3 Victim
Mijne draait met een PII 667 ;)

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Dit staat er:

- Supports up to two Intel PentiumÒ III 550-MHz processors (100-MHz Front Side Bus)
- Intel 440BX Chipset
- 512-KB writeback Level 2 cache integrated on processor

Mja die Xeon is al weg, die wordt het niet, ik denk dat ik toch maar voor die PIII ga, maak ik er dual van heb ik er altijd meer aan dan nu!

Pagina: 1