Verwijderd
p3 = huis, tuin en keuken cpu
neem een p3 ben je stuk goedkoper uit, desnoods een duron ben je helemaal goedkoop uit
Op Firingsquad staat ergens een review van een oude PIII Xeon vs PIII Katmai. Toen was het verschil al erg klein (en de Katmai heeft geen full-speed cache).
Verwijderd
AMD als server vind ik nix.... ding slaat om de 5 dagen vast.. terwijl intel dat maar 1x per maand doet....Op donderdag 17 mei 2001 19:21 schreef OFfSpRINgEr het volgende:
desnoods een duron ben je helemaal goedkoop uit
Nou dat zal wel meevallen tegenwoordig.Op donderdag 17 mei 2001 19:33 schreef limp_bizkit het volgende:
[..]
AMD als server vind ik nix.... ding slaat om de 5 dagen vast.. terwijl intel dat maar 1x per maand doet....
Verwijderd
pIII-733 lijkt me sneller. het voordeel van de andere opbouw en SMPén maakt niet dusdanig veel uit dat een single Xeon een pIII kan outperformen.
Gaarne ontopic verder gaan, aangezien AMD in dit topic niet eens thuishoort
- AMD doet echt niet mee, geen flame naar AMD, maar die is mij persoonlijk te heet en te instabiel!
- Ik heb nu die PIII 733 op I815, 512MB en 45GB IBM
Die Xeon, zit op dual board (is enkel), 9,1 SCSI3 10.000 schijf, 512MB (waarschijnlijk ECC)..
Dus gaat het mij ook ff om de combinatie loeisnelle SCSI+Xeon en ATA100+PIII
Wij hebben op het werk voor het iets zwaardere werk allemaal Xeon''s dus vandaar (toch) deze vraag...
Kan ook zijn dat zoiets nog niet bestaat.
Nu ophouden over AMD en serveruptime''s etc... dat hoeft hiero niet
Verwijderd
Enne voor die gilseboer:
Xeon en spellen. Whahahaha
Zelfde core. zelfde cachesnelheid etc. Xeon extra = meer cache (soms) en meer logica voor SMPén etc.
* Delerium denkt dat een Xeon evengoed Quake wegdraait als een pIII.
Verder is het een soort van serverbord en dat van die PIII-733 niet...
Iemand nog een PIII-733??
Proc.snelheid is denk ik in het voordeel van de 733, Xeon is alleen door z''n cache wat sneller. En dat is bij deze nog minder dan bij die P3''s die Femme noemde, want een 733 heeft ook fullspeed cache, alleen 256 kB tov 512 kB voor de Xeon.
Is SCSI UW..ik weet niet of da allamaal veel uitmaakt??
Hier de specs:
http://www.compaq.com/products/quickspecs/10029_na/10029_na.html
Heb nuzelf een Compaq Deskpro En PIII 733 I815 met 512MB PC133 en die IBM en wat meer zut!
Verwijderd
klets... heb intel bakken net zo hard op hun klep zijn gaan.Op donderdag 17 mei 2001 19:33 schreef limp_bizkit het volgende:
[..]
AMD als server vind ik nix.... ding slaat om de 5 dagen vast.. terwijl intel dat maar 1x per maand doet....
Mijn AMD K5 ?(ja je hoort het goed een AMD van de oudere tijd) draait ook gewoon op Windows NT en heeft momenteel een uptime van 60 dagen, uptime.brebbel.wox.org, dit is de tijd sinds installatie oftewel nog nooit een crash, hoop dat hiermee toch wel het tegendeel bewezen is en je je opmerkingen voor je houd.Op donderdag 17 mei 2001 19:35 schreef OFfSpRINgEr het volgende:
dat is een regelrechte flamebait. ik heb anders 2 weken uptime gehaald op een duron.. dus tja
Verwijderd
Xeon heeft toch geen instructies zoals bvb SSE..sschien wel SSE, maar dacht niet dat ze alles hadden en dat er DAAROM ook een ander mainbord moeten hebben Als op cache na een Xeon precies gelijk zou zijn aan een PIII moeten ze op het zelfde mainbord kunnen werken.Op donderdag 17 mei 2001 19:50 schreef ecteinascidin het volgende:
xeon en PIII
Zelfde core. zelfde cachesnelheid etc. Xeon extra = meer cache (soms) en meer logica voor SMPén etc.
* InterCC denkt dat een Xeon evengoed Quake wegdraait als een pIII.
Compaq AP500 prof workstations.
Die is iets goedkoper dual te maken
Dus AMD KAN heel stabiel zijn, ookal heb ik zelf een dual PII300 staan die ook nooit probl heeft, (win2k adv. svr)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Volgens mij is de Xeon ook slot2 en dan moet je HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL hard duwen wil je die op een gewoon PIII-plank krijgen...Op donderdag 17 mei 2001 22:37 schreef InterCC het volgende:
Xeon heeft toch geen instructies zoals bvb SSE..sschien wel SSE, maar dacht niet dat ze alles hadden en dat er DAAROM ook een ander mainbord moeten hebben Als op cache na een Xeon precies gelijk zou zijn aan een PIII moeten ze op het zelfde mainbord kunnen werken.
Een topic die over 2 intel CPU''s gaat heeft geen baat bij AMD-geblaat. Wegwezen met die AMD-praat, maak daar maar een ander topic over aan.
Ik heb een Compaq PIII733 (specs staan hierboven)
Die wil ik eventueel vervangen door:
Compaq prof workstation AP500 (1*PIII550) (dual bord)
Compaq prof workstation SP700 (1*Xeon 550) (dual bord)
Verder ongeveer zelfde specs!
Ik heb ze (nog) niet, uitproberen wat sneller is kan ik niet, daarom vraag ik het hier!
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
- Supports up to two Intel PentiumÒ III 550-MHz processors (100-MHz Front Side Bus)
- Intel 440BX Chipset
- 512-KB writeback Level 2 cache integrated on processor
Mja die Xeon is al weg, die wordt het niet, ik denk dat ik toch maar voor die PIII ga, maak ik er dual van heb ik er altijd meer aan dan nu!