[BC3] [Newbie hulp] Thermaltake cooler bevestigen

Pagina: 1
Acties:

• SnoW
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 22:06
Ik heb wel wat ervaring met het zelf in elkaar zetten van pc''s, maar nu zou ik toch graag eerst wat advies hebben voor ik aan de slag ga. Ik heb aan Athlon 1000 Mhz processor gekocht en die wil ik, samen met een Thermaltake Superorb Cooler graag in m''n moederbord hebben.

Hoe ga ik te werk? (en ik ben een echte newbie op dit gebied, dus alle tips zijn welkom):

1) Moet eerst de processor in de socket, waarna ik de cooler erop zet? Of een andere volgorde?

2) What about koelpasta (zat bij de Athlon). Hoeveel moet erop (en waar exact) ?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik heb weinig zin dat m''n Athlon er uit komt te zien zoals de foto in deze thread. ;) Alvast bedankt!

Verwijderd

Je processor moet natuurlijk eerst in z''n socket omdat je anders die superorb er niet op kan bevestigen (heatsinks zitten of aan de socket of aan het moederbord zelf vast). je moet een heel klein drupje koelpasta op je core doen en dan met de heatsink wat rondwrijven zodat het zich er wat over versrpeid. Als je dat gedaan hebt kun je de heatsink vastklikken, maar daar geef ik je verder geen tips over omdat ik dat nog nooit met een orb op een AMD proc gedaan heb...

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Gewoon er op zetten en dan pas clipjes vastmaken. Dus [/i]niet[i], ik herhaal niet, eerst een clipje en ''em dan lekker lomp er schuin op raggen. Dan krijgen we binnen de kortste keren weer van die zielige jankverhalen over afgebrokkelde core''s...

succes *D

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Gewoon geen super ORB nemen want als je die verhalen zoal hoort maken ze een teringherrie en zijn het best moeilijke koelers om te plaatsen.
Hen zelf zo''n vage neng tyu koeler en dat ding werkt perfect 32 - 35 graden idle en stressed een graad of 43 - 44 op z''n hoogst.
Koeler is er al een keer of 10 op en af geweest en heb nog geen milimeter van de core gesloopt dus dan kunnen het 2 dingen zijn -> 1 het zijn geen core slopers die neng tyu koelers of 2 ik ben een natuurtalent koelers op de cpu raggen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Nou een paar dagen geleden twee super orb''jes op een msi mobo geplaatst maar niet echt moeilijk.... je moet gewoon voorzichting doen...

en die ''tering'' herrie die een super orb schijnt te maken, valt ook wel mee, mijn 120 mm ventilator maakt meer herrie....

...en ja ze draaien op de juiste snelheid met gewoon 12 volt...