[BC3] Overklokken werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo! Ik heb een PII-300 Mhz blabla en ik wil m overklokken maar dat werkt niet, alles wat ik doe, ik onderklok m alleen. :( Baal ik van. Iemand tips?

Thanx.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Koop een duron!
HAHAHAHAHA

Nee, sorry (melige bui) probeer eens in het boekje van je mamaplank te kijken.

Misschien is ie wel gelocked.:?

Weet zelf niet veel van Intel processors, heb er een hekel aan:+:+

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
aan PII valt niet veel over te clocken de meesten zijn gelocked ed.

en als het al wil krijg je em op 333 ofzo :/

• BC3 Victim
Ja nou kijk, in het boekje van mijn mamaplank staat daar niks over in. Gelocked? Zal wel. Zo veel verstand heb ik nou ook weer niet van CPU''s. :? Duzzz... Maarre, hoe zit dat met die voltages en zo? Waar en hoe kan ik die changen? En... 333 is meer dan 300 :)

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:18

AlexAuto

Parttime Tweaker

Op donderdag 17 mei 2001 14:12 schreef AzzKickah het volgende:
Hallo! Ik heb een PII-300 Mhz blabla en ik wil m overklokken maar dat werkt niet, alles wat ik doe, ik onderklok m alleen. :( Baal ik van. Iemand tips?

Thanx.
<knip>

Kijk op internet hoe anderen het bordje hebben ingesteld. (UTFS??)

Heb ik ook last van: Mijn bordje wil geen 733 MHz draaien (693 MHz wel):'( en ik heb er ook een Intel >:) PIII 733 MHz inzitten.
1 voordeel: de processor wordt niet zo heet: 28 graadjes..:P

<edit>Identificeer je mobo en zoek ernaar op internet, want er is altijd wel een informatiebron te vinden! Suc6</edit>

• BC3 Victim
Dan zal hij hééééééééééééééééééééééééééééééééél lang meegaan :)

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Je kan die P2 in een BX mobo zetten...... Die heeft een FSB van 100 mhz terwijl die p2 een FSB van 66 heeft.

300/66*100=455 Mhz

Moet je wel heel goed koelen

En anders moet je die BX chipset underclocken......

Trouwens, als je nu een LX chipset hebt (denk het wel) dan kun je als het goed is (tenminste bij dat ASUS plankje van mij) met jumpers je FSB instellen. Probeer dat eens!

Verwijderd

Ik heb eens mijn PII350 op 525Mhz laten lopen. FSB van 150. Liep wel lekker :)
Gewoon je FSB omhoog gooien. Dat staat wel in je boekje mits je een beetje een goede mobo hebt.

• BC3 Victim
Moest je bij die PII''s niet een pin afplakken, of wegkrassen???? Of heb ik dat verkeerd.

Ik heb zelf na een P233 geen intel meer gehad, dus ik weet niet veel van die intel dingen. ;(

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Indien je moederbord de processor herkend en er geen instellingen (jumpers oid) zijn om die aan te passen draaid de processor altijd op zijn standaard ingestelde snelheid.

Afplakken van een connector (ik dacht uit mijn hoofd B21) kan dan helpen om de processor op een hogere snelheid te krijgen via de FSB. Multipliers staan bij Intel (behalve celeron 266 en 300a) gelocked.

Edit : idd pin B21, zie ook http://www4.tomshardware.com/cpu/98q2/980514/index.html

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Pagina: 1