Toon posts:

KPN Smartvox ISDN in Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie zegt mij hoe je je extern Kpn ISDN Smartvox modem aan de gang krijgt in Linux? Ik heb met Wvdial al een verbinding verkregen met de init-string AT&B55. Maar dit is allemaal wat omslachtig. Weet iemand de goede procedure of scripts hiervoor?
PS: KPN.COM ZUIGT HARD!

Verwijderd

Bij mij op het werk hebben we een proefopstelling gehad met een Manbraak-box.

We hadden een extern 56k6 modempje...werkte perfect, sloten die Smartvox aan en dat werkte op hetzelfde script - tegen onze verwachting in Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/redface.gif

• dracozna
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05-2024
ik heb ook een smartvox en ik moet hem nog aan de praat zien te krijgen onder (mandrake) linux, samen met mijn xs4all accountje.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:40

Jaymz

Keep on moving !

Linux is volgens mij geen Windows-iets :)

WOS => NOS

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op woensdag 30 augustus 2000 21:37 schreef Jaap Snor het volgende:Ik heb met Wvdial al een verbinding verkregen met de init-string AT&B55. Maar dit is allemaal wat omslachtig. Weet iemand de goede procedure of scripts hiervoor?
Waarom is dit omslachtig :? Dat is de manier om dat ding een ISDN connectie te laten maken als ik me niet vergis (Of was dat &B54).. Hoe verwacht jij dan dat je een verbinding hoort te maken ? Op deze manier kan ik je n.l. niet helpen..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• dracozna
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05-2024
ik heb in mandrake de mandrake control center gebruikt.
daar met de netwerk wizard alleen geselecteerd een modem verbinding te maken(geen ISDN) en geen netwerkkaart omdat die al geconfigureerd was.
daarna heb ik de nodige gegevens ingevuld en getest.
Ik heb een xs4all ISDN account.
de modem heb ik met behulp van minicom geconfigureerd dat hij met HDLC werkt (dan kan je daarna de gewone init-string gebruiken).
nu kan ik met het commando "ifup ppp0" de verbinding opbouwen en met "ifdown ppp0" de verbinding verbreken.
nou nog alleen de snelheid opschroeven zodat de verbinding wat sneller verloopt. :)
Pagina: 1