Toon posts:

[BC3] probs met floppy op een Abit BE6-II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand hier ook al eens mee geklooioot of van gehoord. alles is oke aangesloten, maar het groene lampje van me floppy blijft maar branden en hij wil niet lezen.

verder past een van mijn ide kabels niet op de ide poorten. |:( op mijn mobo zitten er 40 pinnen en op me ata-kabel 39+1 maar die is dicht. dient die ene extra pin op het mobo nog ergens voor of niet? kan ik gewoon dat "dichte gaatje" van mijn kabel openboren?

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Floppy kabel zit waarsch. omgedraaid, en hij moet na de twist in de kabel aangesloten worden. IDE kabel zit misschien achterstevoren of zo ?

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
grrrrrr ben geen newbie hoor ;)
het is precies zo zoals ik zeg hoor. de floppy kabel kan ook maar op 1 manier op je mobo (met pin1 de goede kan op dus) en na de twisting is ook duidelijk duhh

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die van de floppy is een klassieker. Om een of andere reden zit op bijna de helft van de FDDs de kabelaansluiting omgedraaid. Welke oen dat bedacht heeft weet ik niet, maar hij is dus achterstevoren. Maar als je iets eraan doet, doe het aan de FDD kant. Die is wat minder storingsgevoelig...

Oslik, blyat! Oslik!

• FreeRider
Newbie opmerking excused :Y) Ik zou eens met een andere drive proberen of een andere kabel. 1e optie leek me het meest waarschijnlijke. Staan je BIOS instellingen goed ? Sinds wanneer is het ?

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is eigenlijk sinds ik een ander moederbord heb. De floppy heeft het altijd perfect gedaan en hij is nog geen jaar oud. In de BIOS staat alles 100% zeker goed.
En die kabel heb ik hiervoor dus ook gebruikt. Maar ik zal es een andere drive proberen, heb d''r zo niet een liggen dus moet ik ff naar de buren morgen ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is opgelost. Wat blijkt nou:
Abit levert er gewoon een vage kabel bij. Die kabel past er maar op een manier in(door dat bultje op de connector)maar dat is precies de verkeerde manier:?. Pin 1 zit en op mobo goed, maar de bubbel dit bij de floppykant gewoon aan de verkeerde kant van de connector. OHHHH|:(
Ik heb dat bultje er maar af gesneden en de connector andersom aangesloten en hij deed het direct. Tja....

Verwijderd

Ik herken het helemaal.

Blijf netzolang draaien en kloten totdat het werkt.
Er is geen goede manier voor het gewoon gokken.
Heb namelijk ook een AbitBE-II...:o

Verder een zeeeeer stabiel kewl bordje met een gigantische RUK-UDMA66 controller van Highpoint :r

Verwijderd

Weetje _coolman_, ik heb PRECIES hetzelfde probleem met mijn Abit SA6.
De floppy drive led blijft maar branden en hij leest geen diskettes. Ook maakt hij af en toe een zeer hoog hard geluid, dat ik alleen kan stoppen door er een floppy in te doen. Heel vaag allemaal.

Dit is ook gekomen nadat ik een nieuw moederbord kreeg. Ze zeiden dat ik de floppy drive kabel verkeerd om had ofzo maar niks heeft geholpen, heel vaag allemaal.

Ik heb dat ding nu maar ontkoppeld want ik had er geen zin meer in.

Erg vaag |:(

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

En toch heeft ''t veel weg van een verkeerde aansluiting. Ik heb er trouwens nooit problemen mee gehad. En ik heb toch 1.5 jaar van een BE6/2 mogen genieten.

Nu ook zonder stropdas

• FreeRider
Hmm geen newbie :+ ik zei het toch ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 mei 2001 09:37 schreef FreeRider het volgende:
Hmm geen newbie :+ ik zei het toch ;)
ja hallo:'(, ligt niet aan mij hoor, abit heeft gewoon een kutkabel erbij gedaan|:(
Pagina: 1