[BC3] BP6 piept

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Gebruik SpeedFan 2.02. maakt gebruik van de
de Winbond sensors.
Downloaden van Tweakfiles.
Met dit programma kan je ook de snelheid van de fans bepalen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb een aantal maanden geleden een abit bp6 met 2 466mhz celerons overgenomen van een vriend. erg leuk allemaal maar toen ik het geheel in de inWin (a500) kast had geschroefd en het wou laten opstarten ging de pc speaker piepen (een alarm (piep-piep-piep)) heel hard en hield er niet mee op.
dit is niet :) Maar pratisch als ik ben heb ik gewoon de Pc speaker ontkoppelt (ook een oplossing) ik heb het probleem niet lang daarna gevonden. de voltages en de temperaturen zijn helemaalf fout:
sensor 1 127C
sensor 2 127C
Sensor 3 127C (in case temperatuur)
Core 0 4.08V
Core 1 4.08V

oke dit klopt dus niet (en nee het is niet perongelijk in Kelvin)
MB Monitor en de Bios geven het allee bij aan. de voltages heb ik gemeten en die kloppen gewoon met de specs.
dus nu de vraag wat doe ik hier aan. Want ik wil een beetje gaan overklokken .:) en dan is het wel handig om de processor Temperatuur bij te houden ;)
en ik wil gewoon de Winbond sensors op de Bp6 gebruiken.

systeem

Abit Bp6 (win2000)
dual celeron 466 (standaard intel coolers)
256 Mb 133mhz Sdram
asus V7100 pure 32 MB
Maxtor 20Gb 700rpm ata 100 (op ata 66)
soundblaster 64
tosiba 24x cd-rom
waitec 2444ei brander
iomega zip drive
compaq 10Mbit
sony a: drive

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen