De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
egt waar is egt een superrelaxed bordje. Snel en makkelijk.
Mooie functie met foutcodes. Als ie niet opstart kijk je naar de hex code, kijkt dan ff in je boekje en je weet hoezo die niet opstart.
Sommige mensen zeggen wat problemen te hebben met de lay-out. Ik heb daar overigens niets van gemerkt. Je kan er gemakkelijk ene goeie koeleer op plaatsen. Makkelijk overklokken. goede bios.
Ja ik ben er egt tevreden over. 8-):9
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik heb als commentaar gehoord dat hij iets minder over te klokken is (niet alle FSB-waardes). Maar dat maakt me toch niet zo heel veel uit, was niet van plan om extreem over te klokken
Hier staat een revieuw en hij komt als beste uit de test, vooral de foutindicatie:
www.hardwareinfo.nl/reviews.php?id=124

Alles wat je van een KT133A moederbord zou willen verwachten durf ik bijna te zeggen. Het bord is rijkelijk bedeeld met een AGP-slot, zes PCI-sloten, een ISA-slot en maar liefst vier DIMM-sloten. Aan de AGP-connector is een zeer handig clipje bevestigd, zodat AGP-kaarten tijdens transport van de PC niet los kunnen schieten.
Lees revieuw voor andere mobo met dezelfde chipsetAlsof dit alles nog niet genoeg is, blijkt het Epox moederbord samen met de ASUS A7V133 ook nog eens een van de meest stabiele KT133A moederborden te zijn. Ook de levering is bij Epox dik in orde: het bord wordt geleverd met een degelijke handleiding en wordt vergezeld van leuke software, waaronder Norton Antivirus en Norton Ghost.
Bijna perfect zou ik willen zeggen. Natuurlijk zijn er ook enkele nadelen aan het moederbord. Zo had de lay-out in mijn ogen wat beter gemogen (de haakse IDE-poorten en de vreemd geplaatste audio-connectoren vind ik niet helemaal handig).
And now the most interresting part of deze grot
Verwijderd
De stapjes van FSB zijn idd iets groter (2mhz d8 ik) dan bij andere borden, maar nog klein zat jo...Op woensdag 16 mei 2001 17:57 schreef mr_fragle het volgende:
Ik ben hier ook wel heel benieuwd naar
Ik heb als commentaar gehoord dat hij iets minder over te klokken is (niet alle FSB-waardes). Maar dat maakt me toch niet zo heel veel uit, was niet van plan om extreem over te klokken
/me vind dit bord rulen, maar vind ''t iri dat ze ''m nie bij Europc hebben waar ie de rest van z''n systeem wil kopen
Koop je je hele systeem daar compleet (laten bouwen) of doe je het zelfOp woensdag 16 mei 2001 19:41 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
[..]
De stapjes van FSB zijn idd iets groter (2mhz d8 ik) dan bij andere borden, maar nog klein zat jo...
* mr_fragle vind dit bord rulen, maar vind ''t iri dat ze ''m nie bij Europc hebben waar ie de rest van z''n systeem wil kopen
Anders koop je je bordje toch ergens anders
De precieze FSB instellingen zijn:
Dat zijn in totaal 26 FSB-waardes boven de 100, daar waar andere bekende merken (die wel minder uit de test kwamen) er zo''n 60-70 hebben.100, 102, 104, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 116, 118, 120, 124, 127, 130, 133, 136, 140, 145, 150, 155, 160, 166
Kan iemand mij verder vertellen wat agp-pro is
BVD
Verwijderd
Het had iets te maken met extra voeding voor de videokaart dacht ik. Correct me if I''m wrong.Op woensdag 16 mei 2001 19:46 schreef mr_fragle het volgende:
BVD
Beetje vaagjesOp woensdag 16 mei 2001 19:59 schreef DavidS het volgende:
[..]
Het had iets te maken met extra voeding voor de videokaart dacht ik. Correct me if I''m wrong.
Kan iemand dit bevestigen
Wel bedankt voor je bijdrage trouwens
Verwijderd
Sja.. ligt er dus aan of ik afstand kan doen om gen Epox te nemenOp woensdag 16 mei 2001 19:46 schreef mr_fragle het volgende:
[..]
Koop je je hele systeem daar compleet (laten bouwen) of doe je het zelf
Anders koop je je bordje toch ergens anders
De precieze FSB instellingen zijn:
[..]
Dat zijn in totaal 26 FSB-waardes boven de 100, daar waar andere bekende merken (die wel minder uit de test kwamen) er zo''n 60-70 hebben.
BVD
en owja, jij doet die FBS-waarden wel negatief overkomen door ze te vergelijken met wat andere mobo''s kunnen, maar die 26 zijn ''r écht wel zat hoor... bedoel.. wat is nou ''t prestatievoordeel als je op een gegeven moment met die Epox niet meer verder kunt klokken, terwijl je met een andere misschien nog 1,2Mhz FSB er meer bij zou kunnen hebben:? Niet veel lijkt me
en nog vraagje.. enige klachten die ik wel eens over dit mobo heb gehoord is die vele condensatoren rondom de Socket-A voor de processor, maar ik weet niet wat daar ''t nadeel van is.. misschien i.v.m. lompe koelers ofzo
Coolermaster zal waarschijnlijk ook wel gaan alleen hoor je altijd dat die nie al te best koelen.
Verwijderd
Coolermaster niet te best:? Nou ik lees/hoor nogal erg uiteenlopende resultaten... maar ik zie wel, dat ding is toch maar 30 piek, als ie ''t direct nie goed doet op me 1,2Ghz (266Mhz), haal ik nog wel iets beters... alleen hoop ik dat ik dan nog bij de mensen hoor die de koeler er wel zonder de TB-core te slopen dat ding erop heeft gekregenOp woensdag 16 mei 2001 22:15 schreef Reind het volgende:
Idd een grote koeler zoals een orb zal moeilijk gaan passen denk ik maar iets van een fop 32 of 38 moet passen.
Coolermaster zal waarschijnlijk ook wel gaan alleen hoor je altijd dat die nie al te best koelen.
De Coolermaster DP5 6H51 koelt veel beter dan de meeste orbsOp woensdag 16 mei 2001 22:15 schreef Reind het volgende:
Idd een grote koeler zoals een orb zal moeilijk gaan passen denk ik maar iets van een fop 32 of 38 moet passen.
Verwijderd
Gelukkig..Op woensdag 16 mei 2001 22:22 schreef aaihetapie het volgende:
[..]
De Coolermaster DP5 6H51 koelt veel beter dan de meeste orbs
Nou ik heb er anders een superorb op zitten dat gaat best hoor.Op woensdag 16 mei 2001 22:15 schreef Reind het volgende:
Het is inderdaad een beetje lastig om hem erop te zetten, maar het kan makkelijk hoor.
De grote stappen die de FSB neemt zijn wel irritant, als je op de 150 zit en je moet naar 155 moet je voltage naar 1.85 nu loopt ie op 1,70 en blijft lekker
"De" koeler is de swiftech, en voor de nieuwe hoef je niet eens een elco om te leggen.
http://www.tweakers.net/nieuws/16868
No news is bad news.
Ik heb gehoord van iemand die dit bordje bezit dat de elco''s te dicht langs de cpu zaten. Maar dit is voor mij niet zo''n probleem omdat ik toch geen extreme kewling wil. Als ik de minder FSB-tweaking als negatief deed overkomen spijt me dat, was niet de bedoeling, dit is ook slecht een nadeel voor de extreme klokker, mij boeit het niet. Met betrekking tot het overklokken stond dit er nog (ik zat dus fout,ik dacht dat OC''ers beter voor een ander bordje gaan konden, maar ja, ik=leek)Op woensdag 16 mei 2001 22:09 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
[..]
en nog vraagje.. enige klachten die ik wel eens over dit mobo heb gehoord is die vele condensatoren rondom de Socket-A voor de processor, maar ik weet niet wat daar ''t nadeel van is.. misschien i.v.m. lompe koelers ofzo
Voor de overklokkers onder ons biedt het Epox moederbord ook zonder twijfel de meeste mogelijkheden. Zo kan bij de 8KTA3 niet alleen het voltage van de CPU gewijzigd worden, maar ook het voltage van de chipset en de AGP-poort. Het wijzigen van de multiplier van de processor is natuurlijk ook mogelijk.
Hier: www.hardwareinfo.nl/reviews.php?id=124&page=9 staat dat dit mobo mega-cooler vriendelijk isOp woensdag 16 mei 2001 22:15 schreef Reind het volgende:
Maarja, volgens mij heb ik nu al die hele revieuw gequote, ja kan beter ff zelf lezen.
Ik ben iig weg van dat bordje (en ik heb hem nog niet eens), en ik ga hem ook zeker kopen tenzij iemand me tegen kan houden (me nadelen verteld die ik nog niet wist).
Dus kom maar op
Verwijderd
FBS van 150 --> 155... uh.. ik weet niet wat jij ''normaal'' vindt, maar zelfs als de multiplier ''maar'' op 10 staat zit je dan al op 1,5Ghz... btw.... van 1,5 naar 1,55Ghz is ook niet echt een súperprestatieverbetering.. btw.. stabiel op 1,5Ghz dat doe je niet zo snelOp woensdag 16 mei 2001 22:42 schreef elsegre het volgende:
Als je toch bezig bent maak er meteen een + van. Zo''n raid setje kost 30piek meer en loopt als een trein.
De grote stappen die de FSB neemt zijn wel irritant, als je op de 150 zit en je moet naar 155 moet je voltage naar 1.85 nu loopt ie op 1,70 en blijft lekker. En 160 kan je vergeten of je moet mushkin hebben.
"De" koeler is de swiftech, en voor de nieuwe hoef je niet eens een elco om te leggen.
Daar heb je helemaal gelijk in.. wie weet dat ik nog eens een 2e IBM-er koop en dan kan ik die mooi in RAID zettenOp woensdag 16 mei 2001 22:42 schreef elsegre het volgende:
Als je toch bezig bent maak er meteen een + van. Zo''n raid setje kost 30piek meer en loopt als een trein.
De grote stappen die de FSB neemt zijn wel irritant, als je op de 150 zit en je moet naar 155 moet je voltage naar 1.85 nu loopt ie op 1,70 en blijft lekker. En 160 kan je vergeten of je moet mushkin hebben.
btw. die koeler is mij ''iets'' te lomp zeg.. jzs wat een ding
Mijn multiplier wil niet hoger dan default ondanks dat ie unlocked isFBS van 150 --> 155... uh.. ik weet niet wat jij ''normaal'' vindt, maar zelfs als de multiplier ''maar'' op 10 staat zit je dan al op 1,5Ghz... btw.... van 1,5 naar 1,55Ghz is ook niet echt een súperprestatieverbetering.. btw.. stabiel op 1,5Ghz dat doe je niet zo snel
Dus dan de FSB maar de lucht in, en op cas2. En iedere Mhz is dan meegenomen en merkbaar(seti)
BTW mijn koeler is niet lomp, gewoon wat stevig gebouwd
No news is bad news.
Verwijderd
Op woensdag 16 mei 2001 23:05 schreef elsegre het volgende:
[..]
Mijn multiplier wil niet hoger dan default ondanks dat ie unlocked is
Dus dan de FSB maar de lucht in, en op cas2. En iedere Mhz is dan meegenomen en merkbaar(seti)
BTW mijn koeler is niet lomp, gewoon wat stevig gebouwd
btw.. unlocken heeft nix met de FSB te maken, maar met de multiplier.. ik heb hier dus me PIII450 ook @ 504 door de FSB te verhogen en dat ding zit ''muurvast''