[BC3] Athlon killing cooler

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
nou nou nou nou
heb vertrouwen in uw medemens

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Hi there!
Als vervolg op onze minder handige acties uit: [topic=176185] (Athlon 1.3G DOOD)

Gisteren heeft die vriend een nieuwe Athlon + MB gehaald, deze keer in de winkel laten installeren voor de zekerheid zodat we niet weer met een kapot/smeulend geheel zouden zitten.

Gisteren avond langs geweest om ff windows te installeren, en ff wat spelletjes te proberen. Tijdens heel die avond maar 1 positief ding gezien: het was geen 1.3G, maar 1.333G...

Verder was er niets mee te beginnen, booten vanaf CD ging niet, vanaf 3.5" kregen we een memory-dump. Als het ding langer dan 2 min. aan had gestaan hing''ie zelfs in de BIOS-Settings :(

Die vriend balen (zo tegen :'( aan) Kon vandaag weer een vrije dag opnemen en terug naar de winkel. Daar deed''ie het ook niet goed, ze schroeven de zaak open, halen de koeler eraf, en ja hoor, 1.333GHz naar de gort, core kaduuk |:(

Winkelier baalt als een stekker, begint zijn ongenoegen over die koelers uit te spreken (volgens mij iceberg/icecap of zoiets, ik zal het nog navragen) en zegt dat de Orbs iets minder koelen, maar VEEL makkelijker te plaatsen zijn...

Kortom: Door het onvriendelijke gebruik van deze koelers ga ik morgen samen met die gast dus zijn 3e 1.3GHz Athlon halen deze week (en zijn 2e moederbord) Hopelijk werkt het dan wel...

TIP:
Vraag goed na welke koelers zelf makkelijk te plaatsen zijn, of laat deze in de winkel plaatsen (als ze''m dan kapot drukken zoals gisten dus in die winkel heb je nog garantie)

Verwijderd

Ik hoop maar voor jullie dat die winkelier ondertussen niet begint af te vragen of jullie soms toch weer met die cooler hebben zitten kloten....

Wordt trouwes ook nog wel vaak gedaan: kapotte athlons opkopen & dan een nieuwe athlon kopen en die een keer of 3 omruilen omdat hij ''telkens stuk gaat''. Hopelijk is die winkelier ook zo slim om z''n processors te merken anders kan hij dat ook wel eens van jullie gaan vermoeden & geen nieuwe meer meegeven...

Verwijderd

Die winkelier schrijft normaal de nummers op, maar....

Deze Athlon was door een beginner daaro in elkaar gezet, want bij het ophalen vroeg die winkelier nog aan de bouwer: "Nummer opgeschreven" Antwoord was: "Eugh, moet da dan? Oeps!" Maar ze hadden blijkbaar geen zin om die koeler er weer vanaf te halen. Zit iets in.

Ik denk idd dat ze in die winkel straks ons niet meer kunnen zien... Hadden ze kunnen voorkomen door geen OEM mee te geven, maar een retail versie met handleiding.
Wel sneu voor die bouwer, in je 1e week zo''n ding mollen

Verwijderd

En de naam van die winkel is...........in de plaats..... Dan gaan we daar tenminste niet heen. Dank U ;)

Verwijderd

Die Iceberg koelers zijn k*t dingen... heb er zelf ook eentje gehad die zowat m''n 1.333 molde....

Staat lekker leuk achterop die verpakking: "plaats de koeler schuin op de processor en druk dan de andere kant aan"

JA LEKKER... een koeler moet je er altijd recht op plaatsen anders mol je de core, wat deze koelers dus ook met gemak doen.

Waardeloze apparaten die Icebergs... Geef mij maar een Coolermaster, lekker makkelijk te monteren en geen geziek dat ''ie je processortje sloopt...

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
Persoonlijk vind ik de coolermasters zeer makkelijk plaatsen, en de 6I51 koelt echt goed hoor.

Verwijderd

Spacer+Artic Silver II+CAK38/WBK38 erop gooien en er zal absoluut niks mee gebeuren.

Mzzl
Insane

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:21

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Het zal wel de cooler zijn jah!
Iceberg. |:(

Maarja, waarom is die winkelier dan zo dom om er weer een iceberg op te zetten.... dat kost hem geld! Gewoon weg met de icerberg troep! |:(

Gewoon een Copper Orb ofzo... of een Volcano II. :9

Whatever.

Verwijderd

ik heb een iceberg koeler al een paar keer op en af halen
ik ben dus geen pc bouwer maar een automonteur met een stel grote groggen klauwen en het lukt mij zelf om die athlon heel te houden

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Je kan anders ook tegen die winkelier zeggen.. vriend, doe maar een nieuwe CPU en laat die IceZooi maar zitten - ik haal wel een Alpha PAL6035MFC met Delta 60MP/HP bij OC-Shop of een FOP32/38 bij Ned-Cool.

Ik heb zelf een Alpha PAl6035MFC+Delta 60MP + Artic Silver op mijn TB900@1Ghz zitten enneuh ik moet zeggen dat de boel erg eenvoudig te installeren was, zonder kracht te hoeven zetten eigenlijk en dat ding zit als een huis gewoon.

edit:
hmm spelvouten.. nog nie helemaal wakker geloof ik :P

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Ik zou inderdaad GEEN Orb nemen, en wel een spacer er op zetten. Voor die paar tientjes heeft je CPU een magnifiek voorbehoedsmiddel.

(En let op, Orbs en spacers gaan NIET samen |:( )

Verwijderd

Hallo,..
Voor wat betreft het samengaan van spacers en ORB koelers geef ik Hooi gelijk!
Mijn ervaring met ORB koelers is, dat ze juist héél makkelijk te bevestigen zijn.
Je moet alleen wél uitkijken dat je het verzonken deel a/d onderzijde van de koeler goed over de core plaatst!
Let je daar niet op -iets wat kennelijk veel gebeurt - dan bestaat er inderdaad de kans op schade.
Van al die verhalen dat ORB''s niet, of niet goed zouden koelen, blijkt uit diverse testen (en dat zijn er onderhand al héél wat!) helemaal niets.
Integendeel,..de Orb''s komen stééds goed uit de bus..dus waar al die ''aversie'' vandaan komt?
Ad Vos.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Orbs, AMD''s en onhandige mensen gaan niet samen....

Wees gewoon voorzichtig en plaats een koeler met beleid....

Verwijderd

Ja, lekker.

Wekkel, ga je nu serieus de mensen aanraden om GEEN spacer te gebruiken??

Sorry, maar op mij komt het een beetje over als zeggen dat je geen condoom moet gebruiken maar voor het zingen de kerk uit moet gaan.

Als je het risico wilt nemen is het je eigen keuze, maar safe is safe, en safe is cool.. 8-)

Verwijderd

Trouwens,
wat heeft iedereen opeens tegen onhandige mensen?? Heb je wel eens een technisch handige moeder of zanger gevonden tussen de ''lieve'' mensen..?

Dit zou een saaie wereld worden als iedereen zijn TV fluitend uit elkaar haalt en zelf repareert terwijl je een broodje kaas zit te eten....

:D

Verwijderd

Gewoon een Swiftech kopen dan ben je af van dat gezeik

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Een koeler moet je gewoon rustig en netjes plaatsen. Zolang je het rustig aan doet en met beleid, gaat het prima.. Al die ellende verhalen over kapotte cores worden nu wel erg talrijk. Die core IS gewoon gevoelig. Leer dus van deze verhalen en wees voorzichtig! Als je onhandig bent, laat het iemand anders doen, die wel handig is.

P.S. Ik heb geen woord over spacers getikt.......laat staan condooms.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

heheh ben ik blij dat bij mij alles geod is gegaan

ik heb een coolermaster
toen ik de 1e keer em eropzette waren de clipjes nog stroef en ik was niet zo ervaren met coolers erop te doen. schoot een paar keer langs met de schroevendraaier op de mobo.
nix aan de hand :)

ik wou er laatst een alpha cooler op te zetten
na 10 x de coolermaster en alpha op en af halen werd de proc nog niet cooler met de nieuwe alpha, integendeel werd warmer

maar het moraal is: kep 2 verschillende koelers er een paar keer op en af gehaald zonder problemen :)
draai nu 1000 mhz @1.85 v :)

Verwijderd

Nou,
weet je, het punt is dat ik echt niet onhandig ben. Alleen al op deze cpu heb ik de koeler al meer dan 30 keer los gehaald. (Ben de tel kwijt geraakt bij 30)

Toch zit er een miniem beschadiginkje aan de zijkant van de core. Te weinig bijna om te zien, en te weinig om de cpu te beschadigen.

En als je sites als Hard-OCP in de gaten houdt, zie je dat de gerenommeerde experts ook zo af en toe een core kraken.

Daar hoef je helemaal niet zo vreselijk onhandig voor te zijn. Het motto is echt ''Better safe then sorry''

Vind ik hoor .. *D

• BC3 Victim
Erg slecht van AMD om hun processoren zo brak af te leveren. Dat je moet koelen weet elke boerenpenis, maar dit gaat in den extreme. Zelf een keer een proc opgeblazen omdat de cooler niet helemaal vast zat. Was binnen een seconde gebeurd. :r

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Er zijn meer slechte ontwerpen, dan a-technische mensen. Als constructeur krijg je als een van de eerste dingen te leren dat je je ontwerp eenvoudig moet houden. K.I.S.S.

Keep It Simple Stupid! :)

• BC3 Victim
Wat gaan we nou doen in dit topic???

AMD afkraken??!!:(:(

Waaaaaaaaaaaaaaaa, DIE Intel aanhangers!!

Ja, ik ben geen Intel aanhanger jongens, maar dat zagen jullie waarschijnlijk wel aan mijn onderschrift.

Verwijderd

KOD,
kunnen we geen handtekeningen actie beginnen, dat AMD alleen nog maar Boxed AMD''s gaat verkopen met een SwiftMC462..??

Verwijderd

Dan worden die Swiftjes ook meteen een stuk goedkoper >:)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op donderdag 17 mei 2001 09:11 schreef meendering het volgende:
Het zal wel de cooler zijn jah!
Iceberg. |:(

Maarja, waarom is die winkelier dan zo dom om er weer een iceberg op te zetten.... dat kost hem geld! Gewoon weg met de icerberg troep! |:(

Gewoon een Copper Orb ofzo... of een Volcano II. :9
Vulcano II Ruled vet boven de fop38 en alphas
als je er een ystech (40 cfm)op doet

Die combo met 120 mm 120 cfm sunon houden me TB op stressed 35 `c :9(met een kamertemp. van 27 `c >:))

En Oc-shop maar zeggen dat ze niet goed genoeg zijn :r

Turn it off and on again.

Verwijderd

Heheh maar ik heb hem al.... :( dus hehehe

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

maar die swifttech is wel ff 3 keer zo duur
En ff kijken hoeveel het scheelt mijn cputemp op dit moment is 32`c en die van jou ???

Verwijderd

Maar het gebeurt ook wel eens met het erafhalen !
Dan druk je de koeler of de klem lekker hard
naar beneden en of iets scheef naar beneden en dan ineens oei oei !
Ik hoor iets kraken !
Te laat ! :( :'(

Verwijderd

Met eraf halen kan je de core net zo goed kraken ja.

Maar wat Wekkel zegt is ook waar,
Stop even met Espresso drinken, haal diep adem, en neem de tijd om het rustig en voorzichtig te doen.

Het is wel geen 100% garantie dat er nooit wat gebeurt, maar het helpt stukken.

Verwijderd

Aan mijn temp heb je niets als vergelijking Smokey. Durons zijn idle altijd warmer dan een Tbird (37 issie op 1040)

Wat is de stressed temp, en hoe meet je hem .. ? hier 44 en een beetje max. met cpuburn op 1040. En de fan op 10 volt. Op 12 Volt scheelt weer 4 graden oid stressed.
(En t''is een stillere fan met minder cfm zowoezo. Ik wil stilte EN luchtkoeling)
;)

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
TIP:
Vraag goed na welke koelers zelf makkelijk te plaatsen zijn, of laat deze in de winkel plaatsen (als ze''m dan kapot drukken zoals gisten dus in die winkel heb je nog garantie0
Lees voortaan eerst eens wat reviews :(
Dan weet je gelijk welke cooler je moet hebben.

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op donderdag 17 mei 2001 17:32 schreef Hooi het volgende:
Aan mijn temp heb je niets als vergelijking Smokey. Durons zijn idle altijd warmer dan een Tbird (37 issie op 1040)

Wat is de stressed temp, en hoe meet je hem .. ? hier 44 en een beetje max. met cpuburn op 1040. En de fan op 10 volt. Op 12 Volt scheelt weer 4 graden oid stressed.

(En t''is een stillere fan met minder cfm zowoezo. Ik wil stilte EN luchtkoeling)
;)
Ik meet het met MBM 5.06 en nu is hij 31`c >:) stressed zo`n 36 `c

Volgens mij heb ik de laagste temp van een athlon met luchtkoeling >:)

of niet ???

Verwijderd

Wel , de Iceberg cooler op m''n Plastic Athlon is WEL een erg goede cooler . Zeer grote sink met 2 40*40 6800RPM fans . Maarja , neem gewoon een FOP32-1 , lekker stil en machtig goed koelen als je er Arctic Silver 2 onder doet .

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 22:28 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:

[..]

Ik meet het met MBM 5.06 en nu is hij 31`c >:) stressed zo`n 36 `c

Volgens mij heb ik de laagste temp van een athlon met luchtkoeling >:)

of niet ???
Smokey,
een niet ge oc''de TB800 draait met een nederig Spire orbje idle maar 28 graden gemiddeld.
(stressed dan wel 60 graden.. maar vroeg je niet naar :) )

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Iedereen weet dat de Athlons boven de 1 GHZ warmer worden dan die onder de 1 GHZ :P

En ik bedoel op ongeveer dezelfde snelheid

Verwijderd

okee ;)

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

mooi >:)

Verwijderd

En ja hoor!

We zitten nu op moederbord #2 (1e ZIP-socket eerder zelf gemold) En hadden 1.3GHz #3 aan de gang (#1 zelf gemold, #2 in de winkel gemold)

Gisteren belde die gast weer... Zijn computer hing nogal vaak, en hij wist niet wat er aan de hand was. Ik ff vragen wat de temperatuur was.... 82 Cel. and rising... Maandag kannie dus weer terug naar de winkel, op voor Atlon#4....

Verwijderd

het is toch wel heel erg als je eigen koeler niet fatsoenlijk er op kan zetten dan ben je geen tweaker maar een brasser

Verwijderd

Een ding snap ik niet,.... Waarom krijgen we die eeuwige discussies of een ''orb-like'' koeler nu wel of niet goed is dan wel je core sloopt ?? Ik gebruikte een half jaar lang een SuperOrb op mijn KT7 mobo... Totaal geen probleem met op en eraf omdat ik :

1. Voorzichtig ben
2. De koeler andersom heb geplaatst

Nu heb ik een andere koeler omdat ik doe Superorb gewoon te lawaaierig vond,... Gewoon zo''n koperblok met vette fan en slechts 30dba.... en ik kan mijn processor ook nog eens verder overklokken...

Dus, lieden... voordat je je een orb-like laat aansmeren:

1. Gebruik de search als je op onderzoek uitgaat
2. Neem geen risico en neem een andere koeler
3. Koop net zoeen als ik heb,... ik ben er ERRUG tevreden mee... (Smartcooler 1170H, 55 piek bij Gistron....)

Duron 900 @ 1020 @ 43 graden full load...
(met een zwaar gemodde kast btw...)

Succes allemaal !!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Oftewel, als je een (Super) Orb hebt gekocht...plaats ''m met beleid, zoals iemand met hersens ''m zou plaatsen en haal ''m er simpelweg nooit meer vanaf..

Al een aantal maanden bezig met een SuperOrb en geen centje pijn..

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:57

SG

SG surft naar info hardewaren

hum, die SwiftMC462 zijn toch moeilijk te monteren.
Dus grote kans dat je de CPU kraakt en door zijn extreem gewicht ook de socket.

Heeft ''n soort van P4 montage op het moederbord.

Maar als je het voorelkaarkrijgt heb je de koelste CPU

d''r is ook ''n broerdje van die SwiftMC462 die op nummer 2 in de ranglijst staat maar is wel makkelijker te monteren en wat minder zwaar.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 22:33 schreef real_raichu70 het volgende:
Wel , de Iceberg cooler op m''n Plastic Athlon is WEL een erg goede cooler . Zeer grote sink met 2 40*40 6800RPM fans . Maarja , neem gewoon een FOP32-1 , lekker stil en machtig goed koelen als je er Arctic Silver 2 onder doet .
Ik snap niet hoe jullie er nou bij komen dat een Fop32 STIL is?????? heb je het wel eens vergeleken met BV een coolermaster??

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 20:16 schreef SuperG het volgende:
hum, die SwiftMC462 zijn toch moeilijk te monteren.
Dus grote kans dat je de CPU kraakt en door zijn extreem gewicht ook de socket.

Heeft ''n soort van P4 montage op het moederbord.
*knip*
Het gaat een beetje anders.
Omdat je niet die vermaledijde clips hoeft in te drukken, en het koelblok nooit scheef kunt drukken, is de kans om de core te verbrijzelen vrijwel afwezig.

Daarbij zijn de specs met dat gewicht van AMD alleen maar voor socket montage.
-> als het koelblok te zwaar is, knalt ''ie makkelijk los bij transporteren van het systeem, en de druk op de plastic nokken wordt te hoog, zodat ze af kunnen breken.

De specs van de Swift MC-462 valt geheel binnen de AMD specs voor moederbord montage ;)

(Die ''andere'' MC-370 dus niet, is te zwaar... net zoals "The Core"..)

Roelandstoter ->
Die Duron op 1020 wordt lang niet zo heet als een vergelijkbaar ge-OC''de Tbird op 1020. Laat staan als je er een TB1333/1400 op zou prikken. Reken maar op 15 graden meer.. :'(

Greetz,
Hooi. :Y)
Pagina: 1