Toon posts:

[BC3] Op zoek naar een nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuw moederbord voor socket A. Het enigste dat er voor mij op hoeft te zitten is ondersteuning voor DDR geheugen en redelijk wat overklok mogelijkheden. Verder wil ik zo min mogelijk on board dingen op, dus geen raid, geen ethernet, geen geluidskaart enz. Ik heb gelezen
(/link
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1448
link/)
dat de AMD 760 chipset met DDR geheugen wat beter presteerd dan de Ali MAGiK1 of de VIA KT133 chipset.

Ik weet niet of dat iemand ervaring heeft met 1 of meer van deze moederborden, maar wat lijkt jullie een goede keus?

Gigabyte GA-7DX
Asus A7M266
Aopen MK7A
Biostar M7MIA
MSI MS-6341 K7 Master

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 12:10

HENNEP

Just Someone

Ik zou voor asus gaan.
Waarom wil je per se ddr geheugen?
Sdram werkt toch perfect.
Voor dat grote verschil in prijs en dat kleine verschil in snelheid (samen in verhouding dan)
Zou ik zelf voor sdram gaan.
Ik heb de A7V133 en die kan 1536MB max aan!
Nou volgens mij is dat wel genoeg toch?
genoeg overklok gedoe!:P
Ik zou nog maar eens nadenken.
DDR is wel leuk maar minder geld in je zak is minder leuk! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil per se DDR aangezien ik niet vaak mijn pc upgrade, maar als ik dat doe, dan meestal extreem ga :). Ik wil een AMD 1,33Ghz op 266Mhz FSB. Ik weet dat je dat ook kunt halen door te overklokken, maar dit geeft me wat meer zekerheid en een goede nachtrust. DDR omdat het nog een tijd duurt voor de volgende upgrade en tegen die tijd DDR de standaard zal zijn (naar mijn mening) en ik voor uitbreidingen dus wel plaats wil hebben. Maar bedank voor de reply, ik zal nog eens zoeken.

Verwijderd

Terecht dat je voor DDR geheugen gaat. Het zal inderdaad de standaard worden en het is sneller dan ''normaal'' geheugen. En voor de prijs hoef je het ook niet te laten.

/me koopt over een klein half jaar een dual Athlon met veel DDR geheugen :9