Toon posts:

[BC3] nieuwe koeler van ABIT gekregen!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een tijdje een KT7-mobo van ABIT. Prima mobo, niks mis mee, alleen die standaard koeler op de chipset is niks. Was na een paar weken al brak. Tering, wat maakte dat ding een lawaai!! :r. Heb er met veel moeite een Blue Orb op gezet. Was niet echt een verbetering |:(. Werd iets beter toen die in plaats van 12V op 7V draaide. Ondertussen een mailtje gestuurd naar ABIT met de vraag of ze een nieuwe koeler hadden. En wat denk je, krijg ik vandaag een nieuw koelertje voor m''n chipset ;). Netjes van ABIT.
Ik ben bang dat de nieuwe koeler hetzelfde is als de oorspronkelijke standaard koeler. Deze koeler heeft geen type-aanduiding of iets dergelijks. Alleen op de zijkant zit een stikkertje met de cijfers "12137". Ik weet dat er nogal wat tweakers zijn die ook door ABIT verblijd zijn met een nieuwe chipsetkoeler.
Mijn vraag is of jullie dezelfde koeler gekregen hebben en of dat een verbetering was. Ik wacht nog even met het installeren van die ABIT-koeler, want er moet wel een goede reden zijn om de Blorb er weer af te slopen.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:36

RvV

Vorige week heb ik een nieuwe gekregen. Volgens mij is het precies zo''n zelfde. Bij mij staat er 12129 op. Dat zal wel het produktienummer zijn.

Y'24

Verwijderd

Het is een verbetering... ik heb hem er nu al een paar maanden opzitten en hij heeft nog nooit een raar geluid gemaakt.

• lange
  • Laatst online: 26-08 10:38

lange

Boom Boom?

kan je mooi op je geforce2mx schroeven >:)

Verwijderd

Ik heb er hier twee. Eentje kwam van een KT7-RAID ouder type, en een van die met de oranje IDE poorten.

(Dat eerste bord heb ik zelf gemold.. AARRGGHH)

Anyway,
de fan ging van het tweede type een week of twee geleden kreunen. Dus die oude fan erop gezet.

Wat me opviel is dat de oudere fan van Adda is, een gerenommerd merk, en die nieuwe was van ''Ying yeong blah blah..'' weetikveel dinges uit China. Ik denk dat de eerste serie fans dus beter was..!!

Verwijderd

Ik heb een mailtje naar ze gestuurd maar ik heb nog steeds niks ontvangen (na een maandje ofzo).
Kan iemand die zo''n fan van Abit gekregen heeft ff pasten wat in hun emailtje stond, ik heb het blijkbaar niet goed gedaan :)

• RvV
  • Laatst online: 20:36

RvV

Op woensdag 16 mei 2001 12:24 schreef Vo0 het volgende:
Ik heb een mailtje naar ze gestuurd maar ik heb nog steeds niks ontvangen (na een maandje ofzo).
Kan iemand die zo''n fan van Abit gekregen heeft ff pasten wat in hun emailtje stond, ik heb het blijkbaar niet goed gedaan :)
Geachte heer/mevrouw,

Sinds een week maakt de fan op de chipset een brommend geluid. Eerst draait
hij een paar seconde langzaam waarna hij plotseling veel meer toeren gaat
maken. Als gevolg daarvan gaat het hele fannetje resoneren. Na een paar
seconden stop het weer, waarna het meteen opnieuw begint.
Zijn er eventuele oplossingen? Zoals misschien een druppeltje olie in de
fan?

Met vriendelijke groet,

je naam+adres enzo

Y'24

Verwijderd

Wie o wie vertelt mij het juiste adres om naar te mailen?

Ik heb dus ook een KT7-RAID, en ook mijn chipsetkoeler krijst.

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

Op woensdag 16 mei 2001 18:27 schreef RvV het volgende:

[..]

Geachte heer/mevrouw,

Sinds een week maakt de fan op de chipset een brommend geluid. Eerst draait
hij een paar seconde langzaam waarna hij plotseling veel meer toeren gaat
maken. Als gevolg daarvan gaat het hele fannetje resoneren. Na een paar
seconden stop het weer, waarna het meteen opnieuw begint.
Zijn er eventuele oplossingen? Zoals misschien een druppeltje olie in de
fan?

Met vriendelijke groet,

je naam+adres enzo
hehe, zo''n soort mailtje heb ik ook gestuurd, en toen ook een nieuw fannetje gehad, en dat terwijl ik niet eens een abit mobo heb >:)

Verwijderd

Hey moederbordenbakker

een paar daaggiees gelee heb ik met mijn domme kop een abit kt-7a gekocht en NU aL!!!!! is nu FAnnetje naar de klooten.
Als julli eeen beetje sociaal zijn wil je dan zo snel als je kan een nieuwe naar mijn huis sturen? Met een spijtbetuigingsbrief en een kortingsbon voor toekomstige aanschaffingen.

een boze klant
:P

wedde dat je er 1tje krijgt?

Verwijderd

sales@abit.nl
technical@abit.nl

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm ik heb een mailtje gestuurd naar support@abit.nl is dat ook goed :) ?

Verwijderd

Gewoon lekker alledrie :-) Oops 3 nieuwe koelers!

• Laurent
  • Niet online
Een nieuwe koeler is onderweg voor mijn GeForce 2 MX :D :D :D

Verwijderd

Ik heb last ook een cooler binnen gekregen.
Heb nog nooit een K7T in mijn handen gehad maar goed.

Eerst een paar mailtjes heen en weer.
Sturen ze mij een mailtje van: De bios chip is onderweg!
Ik mailtje terug sturen; ik hoop toch dat het een fan is en geen bios chip.

Krijg ik er eerst eentje thuis en een week later nog één ze wisten denk ik niet meer of ze al eentje hadden gestuurd of niet hehe :)

Dus ik denk dat ze ook bios chippen gewoon zonder problemen op sturen :P *hint*

Gebruik trouwens de term actieve koeling voor fan klinkt netter :P

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:40
Op donderdag 17 mei 2001 18:09 schreef Aikeleer het volgende:
Een nieuwe koeler is onderweg voor mijn GeForce 2 MX :D :D :D
Dit soort volk bederft het voor de rest...|:( Ik herinner me nog een kwestie met AMD...

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:09
Das idd niet de bedoeling, maar ook meer een ''fout'' van Abit..

Ik zou als ik hun was het serienummer en/of nota verplicht stellen..

Verwijderd

Ik heb laatst ook een mailtje naar Abit gestuurd vanwege een verrotte chipsetcooler (en ja ik heb een KT7 en die had echt een verrotte koeler) en ik heb inmiddels mijn chipsetfan gekregen. Erg netjes. Het nummer wat erop staat is btw. 12125.

Ik vind het erg lullig wat degenen doen die zomaar fannetjes bestellen als ze geen problemen hebben met hun moederbord of, erger nog, geeneens een Abit moederbord hebben. Jullie maken misbruik van de (uitstekende) techsupport van Abit en hiermee verpesten jullie het voor de rest :(. Zo kunnen ze wel fannetjes blijven weggeven en op een gegeven moment zullen ze wel inzien dat ze beter geen fannetjes meer op kunnen sturen. Leuk voor degenen die echt last hebben van problemen met de cooler.

Verwijderd

Ja ik heb er ook al 1 gratiz :) Terwijl de oude niet eens kapot was lol...
Ik had in meeltje gezet dat ik er olie bijgemikt had... Stond in berichtje van die kerel dat ik dat ABSOLUUT niet meer moest doen, want daar kon mijn hele mobo van kapot gaan... LOL!

• Martijn
Op donderdag 17 mei 2001 19:21 schreef The Fox het volgende:
Das idd niet de bedoeling, maar ook meer een ''fout'' van Abit..

Ik zou als ik hun was het serienummer en/of nota verplicht stellen..
Zit idd wat in, maar ik vind wel dat je weet echt laat zien dat je een Nederlander bent wanneer je zo''n fan ''besteld'' wanneer je helemaal geen Abit bord hebt. Bij Abit gaan ze er nog een beetje van uit dat ze wat eerlijke klanten hebben... Daar kun je tegenwoordig in NL helaas niet meer van op aan...:(

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

ik heb ze al een week geleden gemailed, maar nog geen antwoord gehad

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 20:26

Sjaak_Afhaak

Bleh!

mijn tweede chipsetkoeler maakt nu de eerste 5 minuten dat hij aanstaat ook al herrie!! |:( Tijd voor een andere oplossing

Hier staat tekst

Verwijderd

ik heb ook een nieuwe koelertje gekregen van abit, maar ers staat geen nummer op.

annyway hij werkt perfect op mijn geforce 2 MX.

en voor het moederbord heb ik gewoon een grote 6 CM fan gemod.

ja ga net 3 weken wachten op een goed fannetje.

• Martijn
Op donderdag 17 mei 2001 19:38 schreef elmo22 het volgende:
ik heb ook een nieuwe koelertje gekregen van abit, maar ers staat geen nummer op.

annyway hij werkt perfect op mijn geforce 2 MX.

en voor het moederbord heb ik gewoon een grote 6 CM fan gemod.

ja ga net 3 weken wachten op een goed fannetje.
Moet effe wachten en nog ontevreden...|:( Jezus, wat ben jij een Nederlander zeg...:r

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 19:40 schreef Martijn het volgende:

[..]

Moet effe wachten en nog ontevreden...|:( Jezus, wat ben jij een Nederlander zeg...:r
ja 3 weken zonder koeling. :Z
dat is lekker voor je mobo, dan wordt je creatief. ga je dus zelf aan de slag.

en ik was niet ontevreden, heb ik niet gezeg :( duurt alleen 3 weken, en 3 weken zonder koeling is gewoon slecht

Verwijderd

Topicstarter
Oké, het blijft aardig van ABIT een neiuwe chipsetkoeler te sturen;), zelfs naar mensen die niet eens een ABIT-mobo hebben:(.
Maarre, uit de antwoorden krijg ik niet direct de indruk als zou het nieuwe koelertje een verbetering zijn tov mijn huidige Blue Orb.

Zou het een optie zijn om de fan van de nieuwe ABIT-koeler eraf te slopen en alleen het (kleine) koellichaam te installeren????
Wordt''ie in ieder geval wel lekker stil:9!!

Verwijderd

Als het fannetje ''aanloopt'' kan je er een wattenstaafje doorheen halen om wat stof te verwijderen... hielp bij mijn (tweede) koeler ook.

Verwijderd

Topicstarter
niemand die mij iets kan vertellen over de ervaringen met het vervangen van de chipsetkoeler door enkel en alleen een heatsink:?????
Zo niet, dan maak ik er maar een nieuwe topic van:).
Pagina: 1