Toon posts:

[BC3] Bios hotflashen op ander merk mobo.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.. ik probeer m''n bx6 bios chip te hotflashen op een ander merk moederboard....

als het flash proggie vraagt are u sure wip ik de orginele chip eruit en prop de bx6 chip er in en flash de chip........ dacht ik dus maar no go.... blah blah wrong version!

Yuk! wie verzint nu zo''n flash proggie,hij moet gewoon flashen! maar dat doet ie dus niet, is er mischien een manier om dat gedeelte in dat proggie wat kan zien dat het een (wrong)versie is op een een of andere manier te omzeilen???

Verwijderd

Moet volgens mij wel kunnen. Maar j emoet er alleen op letten dat je een zelfde soort bios gebruikt. Bv een award modular ver. 6 zal niet werken als de compu die je gebruikt zelf ver. 4.5 gebruikt.
Aniewee suc6

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Volgens mij kan je niet een Bios chip flashen die voor een ander mobo is. Je kan de chip van een ander mobo wel flashen voor jouw mobo op jouw mobo.

Waarschijnlijk zit in het proggie of bios een check of je de juiste biosversie en type voor je eigen mobo gebrukt. Zo niet dan krijg je een foutmelding.

Thats what I think.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Probeer eens een ander flashprogramma, bv. deze of deze.

Mocht dat niet werken, ik heb ooit een supermooi universeel flashprogje gezien welke ook keurig aangaf welk type (program)chip en bios chip er op je mobo zitten, etc. Lukt het niet, geef een gil en dan zal ik die wel even opzoeken..

Kijk ook eens naar de parameters van awdflash.exe, deze kun je namelijk op verschillende manieren gebruiken. Als je awardflash in dos opstart met als param /? (dus awdflash.exe /? ) krijg je een overzicht van mogelijkheden.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Hee tof! ga ik eff testen :9

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Op woensdag 16 mei 2001 00:37 schreef hezik het volgende:
Ik heb ooit een supermooi universeel flashprogje gezien welke ook keurig aangaf welk type (program)chip en bios chip er op je mobo zitten, etc. Lukt het niet, geef een gil en dan zal ik die wel even opzoeken..
/Gil mode on/
Zou je die kunnen opzoeken en online gooien of in mijn meelbox droppen.
/Gil mode off/

Alvast bedankt

And The Only One

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kijk hier eens:

http://www.ping.be/bios/index.html?http://www.ping.be/bios/HTML1/biosutil.html

Volgens mij staat hij daar bij...

Die uniflash is zowieso wel cool, wordt geleverd inc. source code >:) (strak als je zelf met je bios aan het modden wil slaan)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1