[BC3] 62 graden en een brandend luchtje

Pagina: 1
Acties:

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
heb vanmiddag ff mijn moederbord van het postkantoor gehaald en mijn duron 750 erop geplant. dat paste natuurlijk niet omdat die lui het verkeerde moederbord hadden gestuurd. maar ik heb hem omgeruild en me duron 750 (met weer rechtegebogen pinnetjes :)) erop geplant, maar ik checkte me bios ff snel en zag dat ie 63 graden werd :? en even later bereikte een brandend luchtje mijn neus en toen heb ik hem maar gelijk uitgezet. maar volgens mij is dit niet goed?? en wat kan ik er tegen doen??

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:58
Checken of je koeler er niet scheel op zit en wat koelpasta natuurlijk op doen. Of nieuwe koeler kopen.

• Clithopias
koeler is net nieuw (coolermaster koeler, tiepe weet ik zo ff niet) en mobo is msi k7t turbo. en die koelprut die onder die koelermaster zat heb ik laten liggen en ik heb uiteraard dat stukje plastic ervanaf gehaald

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dat plastic is waarschijnlijk geen plastic hoor maar ook een soort koelpasta die pas vloeibaar wordt en zich gaat vormen als deze op een lekker zomerse temp komt. Maar die 62 graden is nog niet heet hoor dat haalde ik namelijk met mijn MSI K7T Turbo en Duron 800 ook maar vond ik ook wat hoog dus heb ik ff wat extra koolers geplaatst en de kast maar ff open laten staan. *D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ja hoor, da plastic is dus geen spul wat later smelt, naja, het smelt wel, maar het moet er gewoon af, heb ervaring met die dingen.

Ik zag laatst in de winkel nog zo''n slimmerik die em erop had laten zitten, was dat plastic gesmolten en zat muurvast op de core |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Was die gozer van de shop nie blij mee...

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Inderdaad die roze kauwgom kun je er beter af snijden en er wat vloeibare koelpasta onder smeren.

Ik zie vaak dat het veel scheelt want wij bouwen 500 systemen per week :)

Alle proemn in n drek

• Clithopias
hij doet het goed, en dat rare luchtje kwam van de voeding. die is nieuw en nu is dat luchtje weg. ik ga nu ff mbm downloaden kijken hoe warm ik in windows zit

Verwijderd

Zeg klitje,
een Duron 750 hoort tog echt in de BIOS onder de 40 graden te blijven hoor.

Heb je nagekeken dat de fan van de koeler wel draait ??????
(En het plastic bescherm folietje verwijderd ja..)

• Clithopias
Op dinsdag 15 mei 2001 23:20 schreef Hooi het volgende:
Zeg klitje,
een Duron 750 hoort tog echt in de BIOS onder de 40 graden te blijven hoor.

Heb je nagekeken dat de fan van de koeler wel draait ??????
(En het plastic bescherm folietje verwijderd ja..)
hij is nu 46 graden en me fan draait ja, draait op 5113 tpm. het is een coolermaster dp5-6h51

• Clithopias
ik heb nog een vraagje, waar kan je de multiplier, temp, fsb enzo veranderen in het bios??

Verwijderd

Umhh geen idee met dat moederbord.
Heb je de CPU al unlocked?

(Zoeken in de search hoe dat moet doe je met "unlock" "streepjes" "multiplier" "bruggen")

Of dit [topic=161613] even goed doorlezen ;)
Pagina: 1