[BC3] Nieuwste Bios voor ABIT niet het beste?

Pagina: 1
Acties:

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 21:30
Hallo,

Ik heb me bios geupdate naar de laatste versie maar ik kan me multiplie niet over de 12,5 zetten even voor de duidelijk heid de bios met deze updates en als ik hem op 12,5 heb gezet crasht deze gelijk in windows. heeft iemand nog de ( oude ) versie van bios waar het wel mogelijk is tot 13.0x100 te gaan ik heb een abit kt7raid hierin zitten
me''n originele cd is kwijt!

[English]

1. Adds an option to le/disable
CPUprotection (fan1 error
checking) function and changes the default setting to be
disabled.
2. Fixes wrongful register setting of "Bank x/y Dram Timing"
for some special configurations.
3. Changes CPU FSB from 133MHz to 133.33MHz for specific Athlon
processors.
4. Fixes system-hang issue when running Sisoft Sandra 2000 Professtional.
5. Supports FlashMenu utility.
6. HPT 370 RAID BIOS verson 1.0.3b1.
7. BIOS compile date: 1/29/2001

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:04

Wildfire

Joy to the world!

Gewoon even een oudere versie downloaden op de ABIT-site. Ze bieden namelijk ook altijd nog oudere BIOSsen aan...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Morph666
tjah maar weet jij waar?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Je bent blijkbaar niet echt een tweaker... |:(

Gewoon effe naar www.abit.nl surfen en dan bij Download naar Bios Updates gaan.

Of klik maar op http://www.abit.nl/english/download/bios%20update/bios-kt7-raid.htm om direct naar de goede pagina te gaan...

Ze hebben daar vijf verschillende BIOSjes staan, dus keuze zat...

<edit> Zeg, nou ik erover nadenk - als jij niet weet waar je BIOS-updates moet halen, waar heb jij dan jouw BIOS-update vandaan gehaald?? :? </edit>

Verwijderd

Das wel een hele ouwe bios,......
ZT bios werkt als een speer, juiste multipliers, geen gedoe meer met je SBL, bezoekje aan http://fae.abit.com.tw/ waard dacht ik zo.

• Morph666
doe hoe heet die bios?

• Morph666
de ZT bios staat daar niet tussen sorry

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op de site die AE-35 gaf zijn wél nieuwere BIOSjes voor de KT7-RAID te vinden: http://fae.abit.com.tw/download/bios/kt7/index-e.htm

Waarom heeft www.abit.nl die dan niet???

Ik zou gewoon op die URL gaan kijken die ik gaf en dan BIOS WW downloaden. Of een andere, totdat je een BIOS hebt die doet wat je wilt.

• Morph666
ik heb de ZT gevonden en probeer hem even uit bedankt allemaal.

• Morph666
nog steeds het probleem de multiplie kan niet op 12.5 dan staat er 12.5~17 x 100 en loopt ie 1300mhz klinkt goed ik zet de volt core op 1.8 en hij komt in windows en het werkt maar als ik op start druk crashed ie gelijk waarom?

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 15 mei 2001 21:33 schreef Morph666 het volgende:
nog steeds het probleem de multiplie kan niet op 12.5 dan staat er 12.5~17 x 100 en loopt ie 1300mhz klinkt goed ik zet de volt core op 1.8 en hij komt in windows en het werkt maar als ik op start druk crashed ie gelijk waarom?
Doe niet zo moeilijk aub. Zet dat ding gewoon op 9x133. Heb je lekkere snelheid en een verrekt stabiele bios. Als je revisie ZT tenminste geflashed hebt.

Ja en het lost inderdaad veel problemen op deze bios. De setting pci master time out doet wonderen voor usb apparaten en andere apparaten die de pci bus gebruiken.

Dus gebruik aub die ZT bios en stoot je kop niet over 100 mhz meer. Doe ik ook niet het verschil is minimaal. Waarom wil je perse op 12.5x100 draaien :? 9x133 klaar :7

Ok mijn fout abit kt7 raid heeft geen ondersteuning voor fsb 133. Ik heb niks gezegd.

Maar ja ik heb het ook geprobeerd om op 12.5x100 te draaien maar ding slaat bij mij gelijk vast bij bootten. Krijg helemaal geen beeld. Alleen cmos reset helpt nog :)

Probeer anders gewoon de fsb zo hoog mogelijk op te schroeven ipv de multiplier zo hoog

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Softice,
9X133 gaat dus niet op een KT7-RAID. Da''s de chipset die niet wil, KT133 No Flipping A.

Morph666,
Ik denk dat je de BIOS versie WW moet hebben of WZ misschien zelfs WT. Als je geen KT7A of KT7A-RAID hebt, hoef je ook niet te letten op de 686B chipset bug, da''s de KT7A serie... ;)

Sneller op het geheugen is de YP versie, maar die zal wel alleen bij de beta versies staan.

Hier staan de Beta Biossen (Kt7yp01.exe)
ftp://ftp.leo.org/pub/comp/general/devices/abit/beta/kt7/bios/

Hier de gewone Biossen :
ftp://ftp.leo.org/pub/comp/general/devices/abit/bios/kt7/

Suc6 !! ;)

Verwijderd

mhh hij heeft dus WEL een KT7-A-RAID.

ach ja laat ook maar, t''is al laat..
:+

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 23:08 schreef Hooi het volgende:
Softice,
9X133 gaat dus niet op een KT7-RAID. Da''s de chipset die niet wil, KT133 No Flipping A.

Euh hooi |:( Als jij ook ff wat beter had gelezen had jij in de gaten gehad dat ik dat dus ook in de gaten had.

Dubbelcorrigeren vind ik net zo onnodig als dubbelposten ;)

Morph666,
Ik denk dat je de BIOS versie WW moet hebben of WZ misschien zelfs WT. Als je geen KT7A of KT7A-RAID hebt, hoef je ook niet te letten op de 686B chipset bug, da''s de KT7A serie... ;)

Sneller op het geheugen is de YP versie, maar die zal wel alleen bij de beta versies staan.

Hier staan de Beta Biossen (Kt7yp01.exe)
ftp://ftp.leo.org/pub/comp/general/devices/abit/beta/kt7/bios/

Hier de gewone Biossen :
ftp://ftp.leo.org/pub/comp/general/devices/abit/bios/kt7/

Suc6 !! ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 23:15 schreef Hooi het volgende:
mhh hij heeft dus WEL een KT7-A-RAID.

ach ja laat ook maar, t''is al laat..
:+
hehe :) ik zie het niet staan hoor. Volgens mij heeft ie niet een kt7a raid of hij ligt zelf te :Z

maar iig kan ik me erbij aansluiten dat die YP, YH revisies het goed doen qua performance. Ik had de YH revisie erop staan voordat ik de laatste release geflashed had.
En ik was er dik tevreden over. Alleen probleempje met pci bus stabiliteit was nog niet weg.

Verder zou ik iig aanraden om ZT gewoon te flashen want het is gewoon een leuk tweaker bios. Die extra opties zijn echt fijn om je systeem stabiel te krijgen.

Bij mij was alleen de pci master time out de boosdoener van alle kwaaltjes. Ik noem een paar voorbeelden. Scanner die ermee stopt als ik cpu op 9x133 ipv 12x100 draai. plextor die soms gewoon flipt en waarvan led dan hele tijd knippert. Enige oplossing was toen computer uitzetten en weer aan.

Al die problemen zijn dus opgelost met revisie ZT en 1 extra optie. *D

Verder heb ik ook de nieuwe IDE busmaster drive geinstalleerd van VIA. Deze bevat ook een fix voor de zogenaamde transfer bug.

Ik heb tot nu toe nergens geen last meer van gehad en alles loopt heerlijk stabiel. Ben een tevreden Abit kt7a raid owner nu 8-)

• Morph666
tjah maar mijn abit kt7a raid kan dus wel / niet 133 Mhz aan? ik heb hem maar weer op 12.0x100 gezet want hij crashde als een aap en ik draai nu bios WZ de heeft iemand misschien het zelfde prob. met oc-en? en waar heb jij hem op staan als ik vragen mag?

• BC3 Victim
Op woensdag 16 mei 2001 17:23 schreef Morph666 het volgende:
tjah maar mijn abit kt7a raid kan dus wel / niet 133 Mhz aan? ik heb hem maar weer op 12.0x100 gezet want hij crashde als een aap en ik draai nu bios WZ de heeft iemand misschien het zelfde prob. met oc-en? en waar heb jij hem op staan als ik vragen mag?
Je hebt dus wel een abit kt7a raid. Dan kan je plankje dus op fsb 133 draaien.

Ik heb m''n amd 1200/200 ipv 12x100 op 9x133 draaien. Werkt perfect.

succes Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/happy/xyxthumbs.gif

Pagina: 1