De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
maarja, een p3 is weer sneller, maar ook is een amd weer goedkoper! maar daar moet ik weer een nieuw mobo kosten (more money) maar als ik dat doe kan ik voorlopig weer lekker meedraaien.
suggesties.
Verwijderd
:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?
/edit en mijn gebruikelijke spelfouten
Verwijderd
???? WaaR SlAaT DiT oP ????Op dinsdag 15 mei 2001 17:15 schreef J.A.M.F. het volgende:
Een vraag over intel op GoT???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Op dinsdag 15 mei 2001 18:16 schreef Wekkel het volgende:
Ik ben van een Celeron 466 naar een Celeron 800 gegaan. In termen van prestatie is vooral de leap van 66 Mhz FSB naar 100 FSB een zeer belangrijke stap. Van superhoge multipliers naar een redelijke 8, wat een behoorlijke sprong voorwaarts is in de Celeron serie. Hij is uiteraard niet zo snel als een Duron op dezelfde kloksnelheid, maar het verschil is nu in ieder geval te behappen. Ik moest ook helaas vanwege kostenbeheersing bij mijn huidige, overigens perfecte bord blijven in mijn 2e pc. Een P3 is een stuk sneller, zelfs een 700, maar gewoon reteduur.
Uit de pricewatch:
Celeron 800 298,-
PIII 700E 347,-
scheelt 50 piek en die 700e is ook nog eens slot 1, dus die adapter heb je dan ook niet nodig. Beetje overclocken en presto.
Ik kan nog steeds niet realtime DivX capturen in 640x480 van m''n tv-tuner:(.
Siditamentis astuentis pactum.
Dat komt niet door je proc. hoor! zal wel aan je ddraw van vidkaart liggen.Op dinsdag 15 mei 2001 20:53 schreef Varienaja het volgende:
Ik ben net overgestapt van Celeron 566 naar PIII 800, maar het is absoluut niet zo dat ik nu denk van tsjongejonge wat een vooruitgang:(.
ow en J.A.M.F.: "Whatever".
ik ga eerste effe klerenaantrekken en dan kijk ik op me werk (over 2uur reistijd
Verwijderd
Wat je ook doet, succes ermee.
nahja, ik ben overigens op werk, NS had geen vertragingen, jeeeeeej
Hmmm, ik wel, en dat met een PIII-733.Op dinsdag 15 mei 2001 20:53 schreef Varienaja het volgende:
Ik ben net overgestapt van Celeron 566 naar PIII 800, maar het is absoluut niet zo dat ik nu denk van tsjongejonge wat een vooruitgang:(.
Wat is de slagingskans om een PIII-700E op 933 MHz te krijgen, met slechts een simpel Orbje als koeling? ''k Weet zo snel niet waar ik moet zoeken naar cijfers hierover en wil ook een nieuwe CPU.
Hij wil toch geen AMD?Op woensdag 16 mei 2001 06:35 schreef Maurice het volgende:
Niet moeilijk doen, gewoon je hele setje verkopen. 250 piek moet toch kunnen? Dan een nieuw mobo (soltek SL75KAV 340,-), nieuwe CPU (Duron 200,-), cooler (30,-). Ben je ook voor zo''n 300 piek klaar en kan je altijd nog een keer overstappen naar een leuke AXIA Tbird
Wat je ook doet, succes ermee.
Ik zou gewoon ff doorsparen voor een PIII, want dan ga je er toch echt een grote stap op vooruit...:)
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
Hangt een beetje van de stepping af, je moet C0 hebben ofziets. Even searchen op het net denk ik. Het is in ieder geval niet zo 100% als met de 600E. Ik ben lekker voor de 933 gegaan, iets duurder maar scheelt een hoop (potentieel) omruilgezeik.Wat is de slagingskans om een PIII-700E op 933 MHz te krijgen, met slechts een simpel Orbje als koeling? ''k Weet zo snel niet waar ik moet zoeken naar cijfers hierover en wil ook een nieuwe CPU.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
SiSoft Sandra tells me it even beats the living daylights out of a PIII 1GHZ whheeeeeeeeeee!
Jamaar dat kan toch nooit? Een Celly op 128*8=1000MHz sneller dan een PIII (met meer cache, en ook nog eens snellere FSB) op 7,5*133=1000Mhz???Op woensdag 23 mei 2001 15:25 schreef retspan het volgende:
Celly 800 @ 8x125 = Yummmmmiieeee
SiSoft Sandra tells me it even beats the living daylights out of a PIII 1GHZ whheeeeeeeeeee!
Siditamentis astuentis pactum.
Ik had een C700@875 op een Asus CuBX met 256 MB geheugen. Leuk bakje. Ik heb altijd verkondigd dat het verschil tussen PIII-850 en C700@875 minimaal was. Toch kocht ik een PII-850 om ff te kijken of het idd net zo snel was. Wat schetste mijn verbazing: het was > 50% sneller! Ik kreeg in hetzelfde systeem met dezelfde windows install meer dan 50% hogere UT framerates en 3DMark scores..
Nu heb ik er nog 256 MB bijgezet en een GF2 GTS erin geknoopt, en nu is het bijna 2 keer zo snel als met een celeron processor, 256 MB minder en een GF2 MX..
Moraal van het verhaal: koop een PIII.
[img]"Javascript:var[/img]
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
Celly 2 is wel een stuk langzamer hoor. De PIII heeft 256 kb full speed on-die cache (pff) en de Celeron II maar 128 kb. En meer cache op een hoge scnelheid is juist iets wat een processor sneller maakt.Op woensdag 23 mei 2001 22:08 schreef Compu_Assassin het volgende:
Yeah wright:?... natuurlijk is een PIII nouwlijks sneller op de zelde FSB als een Celly II.
Verwijderd
Mister_X als je je mobo+proc kwijt wil..Op woensdag 16 mei 2001 06:35 schreef Maurice het volgende:
Niet moeilijk doen, gewoon je hele setje verkopen. 250 piek moet toch kunnen? Dan een nieuw mobo (soltek SL75KAV 340,-), nieuwe CPU (Duron 200,-), cooler (30,-). Ben je ook voor zo''n 300 piek klaar en kan je altijd nog een keer overstappen naar een leuke AXIA TbirdWat je ook doet, succes ermee.
mail maar ff. faes_kerkhof@hotmail.com
ff ontopic: Ik zou voor de P3 gaan omdat ie sneller is. Ook sneller als een gelijke geklokte celly.
Je zegt het zelf alOp woensdag 23 mei 2001 22:14 schreef biobak het volgende:
[..]
Celly 2 is wel een stuk langzamer hoor. De PIII heeft 256 kb full speed on-die cache (pff) en de Celeron II maar 128 kb. En meer cache op een hoge scnelheid is juist iets wat een processor sneller maakt.
Als je boven de 1100MHz komt houd het wel op met 128kb dat is zo maar probeer daar maar eens stabiel boven te komen. iNTEL had gerust tergelijke tijd uit kunnen komen met de Celly800 en PIII 800 maar dat hebben ze niet gedaan; ze kijken wel uit als de pers ze gaat benchmarken, uitslag zoiets als "de celly presteerd 99.6% tov de PIII
Een cliche is ooit origineel begonnen
Tsja.. misschien.. Maar toch heb ik het anders ervaren. Kennelijk is er meer of is de cache wel degelijk belangrijk..!Op donderdag 24 mei 2001 11:07 schreef Compu_Assassin het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, dat is idd het enige verschil. Bij bepaalde aplicaties kan het wat snelheidswinst opleveren maar dan praten we echt maar over een paar %
Als je boven de 1100MHz komt houd het wel op met 128kb dat is zo maar probeer daar maar eens stabiel boven te komen. iNTEL had gerust tergelijke tijd uit kunnen komen met de Celly800 en PIII 800 maar dat hebben ze niet gedaan; ze kijken wel uit als de pers ze gaat benchmarken, uitslag zoiets als "de celly presteerd 99.6% tov de PIII". Test het zelf maar eens uit of kom ff met een link waar wat anders staat... het is puur marketing
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Als je kijkt naar K6/2+ en K6/3+, zit daar ook 128K L2 cache veschil tussen. Vreemd is dan dat de 600 K6/2+ met gemak de 550 K6/3+ bijbeent. Zou je ook zo verw8ten bij de Celeron/P3E, maar nee...Op woensdag 23 mei 2001 22:14 schreef biobak het volgende:
[..]
Celly 2 is wel een stuk langzamer hoor. De PIII heeft 256 kb full speed on-die cache (pff) en de Celeron II maar 128 kb. En meer cache op een hoge scnelheid is juist iets wat een processor sneller maakt.
Ik zou zeggen: Koop een Celly600 en klok em lekker ver. Anders idd een Celly800 op 133MHz FSB.
Als je nu een Celly 500 hebt, en een upgrade doet naar celly 2 600, kan je overclocken. Kan nu niet...Op maandag 28 mei 2001 22:33 schreef koekum het volgende:
Als je nu al een celly 500 hebt ga je natuurlijk geen celly 600 kopen (tenzij je compleet van de pot gerukt bent)