[BC3] NLX/microATX mobo advies

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
OK, ik probeer al een paar maanden via V&A een specifiek mobo type te vinden, zonder succes. Ik weet dat ze bestaan (op ons werk hadden ze ze nota bene een jaar terug nog), maar vinden? Ho maar:(

Dus als iemand enig idee heeft waar ik een mobo kan vinden die aan de volgende specs voldoet, petje af!

Socket 7
75 MHz FSB support
Onboard VGA & Sound
SDRAM support
en dan zo klein/plat mogelijk. Liefts NLX of LPX, microATX gaat nog net.

Onboard LAN is mooi meegenomen, maar geen vereiste.

Er zijn 1000en designer systemen met zo''n mobo erin- weet iemand waar die dingen te ruste gelegd worden? Anders moeten ze ergens ook nieuw te krijgen zijn. Liever niet, maar als het niet anders kan...

Oh, en ik zoek dus GEEN So370/PPGA/FC-PGA mobo- die heb ik al! Het is voor een Cyrix MII die ik nog heb liggen (die dingen zijn overkoopbaar:'().

edit:
De ASUS SP98-N voldoet perfect aan wat ik zoek, maar die is überhaupt nooit in de retail verkoop geweest. Ik heb zo''n mobo dus voor een vette casemod nodig.

Oslik, blyat! Oslik!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 20:44

Opa

Nu Multifocaal!

AOpen MX59Pro mvp4, VGA + audio mATX 1xISA, 4xPCI 250,00 5-4-00
Bij ASCI.

Geen netwerk, wel audio en video dus.
Op basis van die MVP4 chipset (onboard video dus) zijn oa van FIC wel MoBo''s verschenen, maar of ze nog leverbaar zijn... we hebben het over begin 1999...

Overigens is het financieel op zijn minst twijfelachtig om voor een M-II zoveel moeite te doen...
Je zou een oude Compaq Presario K6 kunnen slopen.:) Heb je je goede daad van de dag weer gedaan. >:)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
250,-... auw:(

Financieel inderdaad ronduit twijfelachting- zit stiekem toch te kijken of ik een SiS 730 kan bemachtingen en daar dan een Duron op gooien, maar ik denk, laat ik het toch maar proberen. Ik wil die MII in een kapotte CD speler modden (met werkende CD-Rom, natuurlijk>:))

Oslik, blyat! Oslik!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

heb zelf een (persoonlijk) overzichtje van Micro ATX kasten en moederborden gecreerd op http://matx.ece-it.nl

heb nu zelf de PC Chips M810LMR gekocht Socket A mainboard gebasseerd op SIS730S chipset. Tot nu toe geen klachten, hoop in de loop van de week Linux te installeren.

ik post een review van dit bordje op http://www.rorupc.nl

vragen? mail/icq me maar

update: het moederbord wat dion_b zoekt is waarschijnlijk hier te koop:
http://www.gistron.com/Onderdelen/mainboards.htm

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 20:44

Opa

Nu Multifocaal!

Op woensdag 16 mei 2001 05:10 schreef erniemars onder andere het volgende:
het moederbord wat dion_b zoekt is waarschijnlijk hier te koop:
Gistron
Staat anders geen enkele SS7 MoBo op die site. Misschien ff bellen:?

Mooi initiatief overigens, zo een overzicht. Xit ook aan zo een PCChips geval te denken voor een budget pctje erbij...

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Wow, mooie inhoud, erniemars (en het laadt snel:) Ben de zoveelste Flash ding flink beu:r)

Alleen idd weinig So7. Jammer, maar ook wel te verwachten. Zoals ik al verzuchtte is die troep bijna nergens meer te vinden. Gistron had er ook idd geen.

Zaterdag is er hier in N''megen een beurs(je:(), ga ik weer ff grabbelen.

Oslik, blyat! Oslik!

Pagina: 1