De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
ik zelf heb er een Golden Orb op zitten.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik denk dat de standaard temperatuur meterprogramma van MSI niet de juiste waarde aangeeft.
Ik denk alleen dat dit komt door de 5 hdd''s (3xudma33 en 2x full high uw scsi) en de streamer (scsi) en de 2 cd''s (scsi).
In de zomer kan ik niet met dichte kast werken, dan krijg ik spontane reboots, dus een proc temp van 42 is benijdenswaardig voor mij.
-->BIOBAK<--
Hoe tevreden ben je met je MSI bord? ik ga er ook een kopen denk ik, of is een SA6 beter denk je>?
Wise beyond his years.
Over PC-Alert heb ik zo mijn twijfels, zoals je wel weet.
Mocht je de MSI aanschaffen en je wilt je geluidskaart installeren, dan moet eerst even in de Bios de Sound-on-board, gameport en alle features, die op je geluidskaart zitten, uitschakelen.
Toen ik de geluidskaart wou installeren weigerde Windows het installeren, een conflict dus tussen Sound-on-board en de externe geluidskaart, het waarom was trouwens niet te achterhalen in Windows.
De oorzaak en de oplossing van het probleem had ik pas na 2 dagen klooien, met hulp van de MSI-helpdesk.
Goede helpdesk van MSI trouwens !!
Ook een pluspunt.
PS. Sommige PCI-poorten kunnen geshared zijn met de hardware-on-board !!!
ASUS CUSL2-C, ABIT SA6, en MSI i815EP Pro
(allen zonder raid)
En die MSI valt op door ze lage prijsje.
Wordt voor me 3de pctje, dus mag niet al te duur worden, maar het moet wel hard gaan
hehe.
Wise beyond his years.
Ik zou echt niet meer geld uitgeven voor een Asus bord, want de MSI is net zo stabiel en je krijgt er nog die D-LED''s bij ook
Wise beyond his years.
Voor de rest een uitstekend bordje.
Alleen zit de je videokaart te dicht op je eerste DIMM slot waardoor je lastig geheugen kan wisselen. Zit er geen heatsink op de chipset. En kan de i815E chipset niet overweg met 256MB strippies (terwijl die nou net zo lekker goedkoop zijn).
Huh? Ik heb in mijn i815EP Pro een DIMM van 256 Mb geprikt (Siemens/Micron, cas 2-2-2, doublesided) en dat werkt als een trein hoor. Dat de i815E(P) chipset niet met 256 MB DIMM''s om kan gaan is dus een sprookie.Op zaterdag 19 mei 2001 10:49 schreef boekenbon het volgende:
Zit er geen heatsink op de chipset. En kan de i815E chipset niet overweg met 256MB strippies (terwijl die nou net zo lekker goedkoop zijn).
Verrassend Biobak. Ik was in de heilige overtuiging dat de i815E geen 256MB strippies aankon. Volgens mij had ik dat gelezen op een betrouwbare hardware-site. Dus jij draait gewoon een 256 DIMM? Hmmm.., da''s mooi manOp zaterdag 19 mei 2001 11:09 schreef biobak het volgende:
[..]
Huh? Ik heb in mijn i815EP Pro een DIMM van 256 Mb geprikt (Siemens/Micron, cas 2-2-2, doublesided) en dat werkt als een trein hoor. Dat de i815E(P) chipset niet met 256 MB DIMM''s om kan gaan is dus een sprookie.
Mijn systeem werd tot voor kort ook 42 graden, maar 2 Papst casecoolers erin en: 32Op vrijdag 18 mei 2001 14:11 schreef xipetotec het volgende:
Hmmm, op mijn abit bx6, draait me systeem met dichte kast op 40celsius (SYSTEEM JA, niet proc). celly566@876@1.85
Ik denk alleen dat dit komt door de 5 hdd''s (3xudma33 en 2x full high uw scsi) en de streamer (scsi) en de 2 cd''s (scsi).
Ja, dat is waar. Je moet goed het boekje lezen dat erbij zit want de chipset kan niet omgaan met meer dan 2 double sided DIMM''s (met chipjes aan beide kanten van de DIMM). Hoe het precies zit, staat in het boekje bij het moederbord.Op zaterdag 19 mei 2001 19:13 schreef JoeDoe het volgende:
Blijkbaar kan je dus 256MB in een geheugenbank plaatsen, maar volgens mij kan er dan in totaal maar 512MB in de geheugenbanken.
Ehh Biobak, ik heb op mijn MSI i815EP bordje drie double sided 128MB DIMMetjes zitten (merk: M.tec). En alles draait als een tierelier. Nooit een instabiel syteem gehad of iets dergelijks. Zou dat dan ook een sprookie zijnOp zaterdag 19 mei 2001 20:11 schreef biobak het volgende:
Ja, dat is waar. Je moet goed het boekje lezen dat erbij zit want de chipset kan niet omgaan met meer dan 2 double sided DIMM''s (met chipjes aan beide kanten van de DIMM). Hoe het precies zit, staat in het boekje bij het moederbord.
Ik ga dat gedeelte van de manual maar eens opnieuw lezen.