De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
ik zou gewoon je cmos dischargen, en hoe dat moet staat in het boekje van je moederbord. Daarna kun je weer vrolijk verder met tweaken....;)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Normaal staat er een jumper clear CMOS op je mobo.
Kan veel helpen
Kan veel helpen
thnx
blijft de vraag hoe dit kan
direct na afsluiten bios liep de boel vast.
7x133=931 poe poe poe wat een extra snelheid
dat kan nooit zo verkeerd gaan, enig idee
blijft de vraag hoe dit kan
direct na afsluiten bios liep de boel vast.
7x133=931 poe poe poe wat een extra snelheid
dat kan nooit zo verkeerd gaan, enig idee
Verwijderd
Ummhh twee dingen:Op dinsdag 15 mei 2001 10:38 schreef JVaags het volgende:
mijn pc doet niets meer na aanpassen bios
heb cpu op 133 gezet met een multiplier van 7.
En of dat nou kan of niet (niet dus) ik zou in save mode naar de bios geleid moeten worden. Monitor blijft staan op override.
OEPS (???):'(
1) als je overklokt op dat mobo moet je zover ik weet of helemaal in jumper mode of helemaal in jumperfree mode werken. Doorelkaar gaat slecht. Ook moet je even uitvissen welke BIOS versie het beste werkt. (Geen idee, ik heb een KT7-RAID bord)
2) als je de FSB met de jumper op 133 hebt staan, en in de BIOS de multiplier op 7,5 zet, probeert ''ie toch eerst 9x133=1200 op te starten met de standaard Vcore. Dat zal niet lukken, vandaar een leeg scherm.
Oplossing misschien : Kleur de L7 bruggen in zodat de BIOS wordt opgestart met Vcore op max, daarna gaan de BIOS instellingen (multi=7) werken.
Enneh, kijk of je de CMOS kunt resetten.
WEL EERST DE VOEDING VAN HET SYETEEM @!!
Nou, ik hoop dat er iets helpt.