[BC3] Bios update Abit KT7A RAID

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een Abit KT7A Raid Moederbord wanneer ik mijn bios updta van versie WW naar bijv. versie ZT dan hangt Windows 98 nadat deze is opgestart. Hoe kan dit??? Zodra ik mij bios weer flash naar versie WW werkt alles weer :+
Staat er een instelling niet goed???
Wie heeft hier ervaring mee?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Had ik met Win2k....precies hetzelfde (ook met de versies van de BIOS!)..Ik weet het niet precies wat het is.. maar ik denk dat Windows 98/NT/2000 wat settings checkt of gebruikt van de BIOS. Welke precies dat zijn.. zou ik niet weten.. bij mij hielp het om de boel weer op nieuw te installeren..:(

BTW.. meer een vraag voor Windows operated Forum?

edit:typo''s

• BC3 Victim
Ook wanneer ik windows 98SE of 2000 installeer onder Bios versie ZT hangt hij.
Wanneer ik windows voor het eerst opstart in het desktop scherm. Zet ik er daarna bios versie WW op loopt hij gewoon door... :?
Echt vaag...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Dus ook als je Win2k/Win98 installeert NA je Bios upgrade, hangt die? Ook als je de boel echt helemaal opnieuw installeert (met formattering van harde schijf)? ....
Zo ja.. dan is dat zeer vaag..

• BC3 Victim
Yep, zeer vaag het lijkt wel of in dos alles werkt en zodra de windows omgeving komt hangt alles... In veilige modus doet alles het wel. Vreemd he :?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Hoo wacht ff.. de bios settings ben je voor een groot gedeelte ook weer kwijt nu he .. na een update.. bijvoorbeeld de AGP Waitstate of WS in je bios... Dit heeft te maken met het grafische gedeelte en kan verklaren het crashen wanneer je net in windows komt. Kun je deze AGP WS op 1 zetten ipv 0? Probeer voor andere instellingen ook wat andere settings uit.. op eigen risico natuurlijk.:)

• BC3 Victim
Ik ga het vanavond proberen...
Je hoort het nog.

Verwijderd

Enneh,
als je de patch voor de 686B hebt geinstalleerd,,moet je die natuurlijk wel eerst even weghalen.

En heb je ook de settings in de bios gedaan zoals die in het text file staan dat erbij zit?? Ik raad ook aan om eerst met de safe defaults op te starten. Standaard gaat de ZT naar de optimized defaults namelijk...

Verwijderd

Trouwens is het geheugen onder ZT-final sneller. Als je dus je geheugen maximaal snel hebt staan (FSB, CAS2/3 etc.) kan het net misgaan.

Zet de boel eerst terug en probeer later als alles stabiel is weer te tweaken.

:Y)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Precies...zoals Hooi zegt..

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Hooi> Waarom is eigenlijk die mem settings net sneller met die ZT bios?

fastmem2001> is het al gelukt?

Verwijderd

ik heb de ZT BIOS nu en die loopt even perfect als alle vorige versies ... Windows ME overigens maar dat maakt geen bal uit denk ik

JC

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 20:44

Opa

Nu Multifocaal!

Ik kan het nergens uit opmaken maar heb je het BIOS wel ff compleet gereset?

Na een BIOS upgrade moet je de "Clear CMOS" jumper ompolen van 1-2 naar 2-3 en na een seconde of wat weer op 1-2 zetten.
Dit moet gebeuren NADAT je 1. je PC uitzet, 2. de stekker lostrekt en 3. nog ff de aan/uitknop indrukt.
Daarna moet je in het BIOS weer de ideale settings instellen.

Die had je toch opgeschreven? :+

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 16:24 schreef henkleerssen het volgende:
Hooi> Waarom is eigenlijk die mem settings net sneller met die ZT bios?

fastmem2001> is het al gelukt?
Als ik dat wist..
Als je het benchmarkt is het sneller. Meer zinnigs kan ik je er niet over vertellen ;)

• BC3 Victim
Helaas de ZT Bios blijft problemen geven zelfs met default instellingen en PCI WS enabled. Als ik hem instel op 1200(9 x133) hangt hij gewoon weer op de windows desktop. op 900 mhz (9x100) doet ie het wel... Vreemd.. WW versie geeft geen problemen ook niet wanneer ik de processor overclock op 1302 (10,5 x 124).
Ik snap het niet meer... iemand nog suggesties???

Verwijderd

Bij mij wordt na de bios upgrade mijn adaptec SCSI kaart niet meer herkent t.b.v mijn Writter.
Wat kan ik hier aan doen.

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 21:48 schreef melanieromy het volgende:
Bij mij wordt na de bios upgrade mijn adaptec SCSI kaart niet meer herkent t.b.v mijn Writter.
Wat kan ik hier aan doen.
Dan zou ik BIOS versie YP gaan proberen.
Mhh of je vorige versie BIOS weer terug zetten...

Verwijderd

Ik kan jullie niet helpen mensen, maar ik ben van de ZT final weer teruggegaan naar de ZT beta omdat ie ineens last kreeg van tikken in het geluid van m''n SBLive! Ondanks de genoemde instellingen, en voorheen had ik er NOOIT last van.
Met de ZT Beta draait alles weer als een speer.
Ik denk dat die ZT iets niet helemaal goed doet met de IRQ sharing (m''n SBLive en m''n Promise sharen een IRQ en de tikken treden ook voornamelijk op als het ledje van m''n hd gaat branden).

Kortom, probeer ook eens of de ZT Beta het bij jullie wel goed doet.

• BC3 Victim
Op vrijdag 18 mei 2001 00:01 schreef Bunny het volgende:
Ik kan jullie niet helpen mensen, maar ik ben van de ZT final weer teruggegaan naar de ZT beta omdat ie ineens last kreeg van tikken in het geluid van m''n SBLive! Ondanks de genoemde instellingen, en voorheen had ik er NOOIT last van.
Met de ZT Beta draait alles weer als een speer.
Ik denk dat die ZT iets niet helemaal goed doet met de IRQ sharing (m''n SBLive en m''n Promise sharen een IRQ en de tikken treden ook voornamelijk op als het ledje van m''n hd gaat branden).

Kortom, probeer ook eens of de ZT Beta het bij jullie wel goed doet.
heb je geprobeerd met de pci master timeout te tweaken ?

Dit is namelijk een erg gevoelige instelling. Zeker wat het pci verkeer betreft wat het soundblastertje live doet.

Mij is ook opgevallen dat delay transaction op disabled m''n cpu temp zo''n 8 graden omhoog schiet :r

Heb die gewoon op enabled laten staan en pci master time out op 1 en draait perfect

Verwijderd

Hee,
ik ga dat ook maar eens testen Softice, bedankt voor de tip ;)

Wat mij wel opviel als verschil tussen de Beta en de Final , is dat als je met modbin6 gaat kijken, de delen van met BIOS menu die ''garbled'' waren nu weg zijn, en de BIOS is niet meer te saven na aanpassingen.

Met CBrom zie je ook dat de blokken allemaal meer code bevatten, en dat is ook de foutmelding in Modbin6..... "BIOS overflow by large code"

Ze zijn dus echt verschillend, de final en de beta..

Verwijderd

Nee,
hier maakt het niets uit. Het is een Duron op een KT7-RAID, ik denk dat het de chipset niet is.

Eerder is het iets met het power management van de Thunderbird.

• BC3 Victim
En heeft iemand een idee voor mijn probleem??? En mensen als je een probleem hebt doet dat aub niet in een forumdiscussie die al bezig is, maar maak er zelf een aan.
Dan blijft het nog een beetje overzichtelijk *D

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

fastmem2001> we hadden het toch over problemen met de Bios ZT versie... en wat de ideale settings zijn?

SoftIce> goede tip!

Nou ik moet zeggen... eerst startte die mooi in Win2k en werken.. maar op een of andere manier krijg die sinds kort toch een BSOD met die ZT bios... ik heb al heel wat BIOS instellingen veranderd... maar het helpt niet..moet ik hem nou terugklokken? Of moet ik alles maar weer terug zetten naar optimal defaults?

Heb je dat al geprobeerd fastmem? gewoon de default waarden?

Verwijderd

Fastmem,
heb je de suggestie van Bunny al geprobeerd ?
(De Beta versie van de ZT Bios proberen dus.)

Zoals ik al aan probeerde te geven, is die echt verschillend van de final, en kan het dus best een ander resultaat geven.

Hooi.
Pagina: 1