[BC3] MSI Raid controller gebruikt welk IRQ ?

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
k'' heb de MSI K7T Raid, nu wil om al dat VIA gezeur te omzeilen me IDE apparaten aansluiten op m''n promise ide raid controller.

Ik neem aan dat ik dan 1 PCI slot niet kan gebruiken omdat de promise dan een IRQ''tje wegsnoept.

Nu is mijn vraag welk PCI slot / IRQ kan ik niet meer gebruiken ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:19
Die met het zwarte puntje op de zijkant.

Engineering

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Het PCI slot met het zwarte puntje op de zijkant bedoel je ?

Da''s volgens mij de meeste linkse, daar zit toevallig nix in (als enig PCI slot).

Heb nu m''n HD op de promise zitten, vanmiddag ffe een langer IDE kabel halen voor m''n brander en DVD, gooi ik die ook op de promise.

Bij het opstarten duurt het trouwens wel irritant lang voor ie doorstart naar het promise menu''tje. Hij wacht de hele tijd of ie een hd kan vinden, niet dus want die hangt aan de promise en wordt later pas gedetecteerd.

• Tupolev
Ja, that''s the one.

Engineering

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 15 mei 2001 12:06 schreef Majestic het volgende:

Heb nu m''n HD op de promise zitten, vanmiddag ffe een langer IDE kabel halen voor m''n brander en DVD, gooi ik die ook op de promise.
Volgens mij kun je alleen HD''s aan die promise controller hangen....
Bij het opstarten duurt het trouwens wel irritant lang voor ie doorstart naar het promise menu''tje. Hij wacht de hele tijd of ie een hd kan vinden, niet dus want die hangt aan de promise en wordt later pas gedetecteerd.
Vanaf bios V2.6 is dit probleem opgelost.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op mijn PCI Promise Controller kan ik gewoon mijn DVD speler hangen. Ik zou het zelfs aanraden, omdat ik in mijn geval heb gemerkt dat het stabieler en sneller werkt dan de IDE op mijn mobo...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op een "gewone" promise controller kun je wel een CD of DVD hangen, maar volgens mij niet op zo''n onboard RAID controller.
Die wil alleen HD''s hebben volgens mij....

• Tupolev
Wel als die een zwart puntje op de zijkant heeft, helaas zijn die nogal zeldzaam.

Engineering

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ik heb bios 2.6, nog steeds hetzelfde probleem.

Pagina: 1