Toon posts:

[BC3] Oud moederboard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,
Ik heb een probleem, en ik hoop 1 van jullie een oplossing, ik wil een bios upgraden van een oude 486 computer
Moederboard : Avance Logic, GUI2101
Bios : AMIBIOS
UNICHIP BIOS
nu staat er UNICHIP BIOS VER 2.0A 09/27/1993
Ik wil um upgraden zodat ik er een cdrom in kan hangen...
Waar vind ik een Bios upgrade dus...
Met vriendelijke groet,
Loeki

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:17

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Waarom in hemelsnaam ?!!?

Zoek in zoekmachine.. bios flshes zijn niet altijd in de mode geweest..

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik oude beestje voor iemand in orde moet brengen zodat diegene kan verslagen maken, met win95 en word moet het toch lukken ?
ik heb al op driverguide.com gekeken, en heb met yahoo.com al flink gezocht, maar die dingen kom ik nergens tegen.
Zal toch ergens te vinden moeten zijn!
*help*

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
vraagje:
heeft da mobo al een onboard ide controller?
(anders weet ik niet of da nut heeft)
mijn oude 486 had een vesalocus ide controller waar gewoon een cd-rom op kan (hij is wel van 1994) heb je anders zo geen oude soundblaster waar je een cd-rom aan kan hangen? (niet dat da zo super werkt maar ja)

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, het is geen onboard ide controler. Zit alleen een kaartje met een primairy master en slave op en een diskette controller, triest oud ding jah...
een oude soundblaster...misschien heb ik die wel ergens...ik heb ook een mitsimu controller kaart met cdrom speler 2x maar die wil het niet constant doen, die raakt de weg kwijt ofzo...steeds een fout code dat ie de cd niet meer kan lezen.
Is er niet ergens een centrale bibliotheek met bios upgrades ofzo...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee. zo''n centrale bieb is er niet, maar ook al was hij er, het helpt geen snars bij een losse controller kaart. Pluspunt: die kaarten kun je voor nagenoeg niets in je dichtstbijzijndste grabbelton scoren.

Oslik, blyat! Oslik!

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Ga op de dichtstbijzijnde flat staan en kanker die bak zo van 15 hoog naar beneden...dan heb je er meer plezier van dan dat je nu hebt... :+

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:22
Op dinsdag 15 mei 2001 11:22 schreef Mr.Blonde het volgende:
Ga op de dichtstbijzijnde flat staan en kanker die bak zo van 15 hoog naar beneden...dan heb je er meer plezier van dan dat je nu hebt... :+
Juistum! >:) Je kan ook voor een tientje een andere 486er kopen waar wel onboard IDE opzit...

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, dat ga ik nu ook doen. Gelukkig was die pc niet van mezelf maar van een collega (mijn baas), extra hard gooien dus :)
Enfin, hij is nu op zoek naar een leuk 2e hands putertje, moet goed komen denk ik zo :)

Gegroet,
Loeki
Pagina: 1