[BC3] abit kt7a & hq08 bigtower owners lees dit aub

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi tweakers,

Ik heb dus de combinatie waar het onderwerp overgaat. Ik heb een superorb koeler die best goed koelt. Maar nu is er een probleem naar mijn mening met deze combinatie.

Die cpu zit precies onder de voeding met deze combinatie. Dus de warmte stroomt naar boven door de voeding sleuven waardoor de voedingfan al het werk moet doen. De extra fan bovenin werkt dus beetje voor noppes.

cpu idle = 35 graden
cpu stressed = 60 graden

Nu wil ik graag weten of meer mensen dit is opgevallen en hoe ze dat opgelost hebben zonder al teveel gedoe met je hele kast verbouwen en gaten boren enz.

Case open is btw geen optie ;)

alvast bedankt

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:47

mr_fragle

Don't forget the guide

Stukje plastic (hard) tussen je voeding en je cooler, maar niet de gleufen van de voeding dichten.

Dit lijkt mij, ik heb trouwens geen van beide, misschien anders een tekening erbij :? :)

And now the most interresting part of deze grot

Verwijderd

Ik heb deze comb. wel maar vind dat het effect van kast open wel voldoet.

Ik heb een chrome orb

idle 38 stressed 54

kast open he ;)

• BC3 Victim
Irritant he, dat soort voedingen in combinatie met kleine kasten,
Ik had het zelfde probleem. Oplossing was een blowhole recht boven de processor.
Ik heb nu ook een nieuwe voeding bestelt (enermax) daar zitten 2 fans in. Ik hoop nu op een maximale airflow. Mijn processor wordt trouwens zoiezo niet warmer dan 49 graden.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op dinsdag 15 mei 2001 12:30 schreef Jumpski het volgende:
Irritant he, dat soort voedingen in combinatie met kleine kasten,
Ik had het zelfde probleem. Oplossing was een blowhole recht boven de processor.
Ik heb nu ook een nieuwe voeding bestelt (enermax) daar zitten 2 fans in. Ik hoop nu op een maximale airflow. Mijn processor wordt trouwens zoiezo niet warmer dan 49 graden.
Kleine kast? de hq-08 een kleine kast?, het is anders wel een bigtower.

39

Verwijderd

Muhh ik heb ook wel mensen als oplossing (okee, tweakers dan. Maar wij zijn ook mensen, echt..!!)

.. als oplossing dus de voeding bovenin zetten. Dan krijg je plek voor een 12cm fan op 5 of 7 volt als stille outtake fan waar eerst de voeding zat.

Zaagze !! :Y)

Verwijderd

Ummhh,
mog een andere oplossing is je voeding op dezelfde plek, maar dan aan de buitenkant zetten, en de fans in de voeding omdraaien.

Dan vin''k die andere toch eleganter :P

• BC3 Victim
Ik zat er zelf aan te denken om maar een fan in de kast te bouwen, die lucht boven de processor wegzuigt. Zodat de lucht via die extra fan hopelijk dan langs de voeding naar boven stroomt. Waardoor de bovenste fan ook wat doet.

Scheelt misschien weer een paar graden. Tja je moet toch wat met warme zomerweer op komst. Ben bang dat die voeding dan niet lang meer leeft met die hitte.

• Wollige
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 11:29
Volgens mij valt het allemaal wel mee met die airflow in die a-open kast. De PSU-fan heeft absoluut geen noemenswaardige invloed op de werking van de turbine fans van een super orb. (Tenminste zolang je niet aan je kast hebt zitten modden voor een hogere airflow.) Misschien is het beter om gewoon alles zo te laten zitten want als je "hulp-fans" in de buurt van die superorb zet heb je kans dat dat de airflow juist negatief beinvloed of je koeler over de kling jaagt. Als je vindt dat de kast temperatuur te hoog wordt kun je beter wat aan de airflow door de kast doen. bv door een extra intake ventilator aan de voorzijde in de kast te plaatsen (de a-open kasten hebben in de buurt van de pc speaker vaak een speciale plastic houder waar je een 8 cm fan in kunt drukken gemakkelijk te plaatsen en je hoeft niet te schroeven). En je kunt ook nog 2 fans boven de voeding naar buiten laten blazen. Alhoewel van dat laatste waarschijnlijk niet veel valt te merken in het onderste deel van de kast omdat het gat in de tussenplaat nogal nauw is. Als het allemaal niet het gewenste resulaat opleverd, dan moet je maar naar echt extreme koelmethoden uitwijken.. iets met water of stikstof ? :P
Pagina: 1