[BC3] AMD 1200 > 62 graden?

Pagina: 1
Acties:

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:18
Okay ik heb sinds gister een 1200 mhz amd pc''tje met de nodige rommel en een coolermaster die tot 1,2 ghz moet kunnen coolen (type vergeten zoek ik nog op). Maar nu heb ik MBProbe gedownload en die zegt even doodleuk dat mijn processor 62 graden is :( :( :( eeek is dit reden tot paniek?
Na mijn weten heb ik de cooler er goed op gedaan zoals ik al meerdere malen heb gedaan. is het misschien nu (al) een goed moment om een andere cooler te kopen en zo ja welke?

TIA!

MUZIEK!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:05

Smarron

The bend

Bekijk de temp. ook even in je bios. Die is denk ik wat betrouwbaarder.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

die koeler heb ik ook tot 1200mhz
echt niet want die van mij word nu 67graden

Verwijderd

Die temp klopt zeker weten, ik heb ook die processor plus een coolermaster tot 1,2 GHz gekocht (4 weken geleden) en toen was ie ook telkens 62 ''C

Nu heb ik de Alpha PAL6035MFC + Delta AFB-60HP erop zitten van OC-shop.nl en nu is de temp na een rondje 3DMark2001 nog maar 44 ''C.

Da''s al een stukkie beter.

Ik raad je zeker aan om deze koeler te bestellen want hij is erg tof (alleen een beetje veel lawaai) als je wat minder lawaai wil moet je de MP versie kopen.

GREETZ

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op maandag 14 mei 2001 21:58 schreef suijkerbuijk het volgende:
die koeler heb ik ook tot 1200mhz
echt niet want die van mij word nu 67graden
Zolang als ie stabiel draait is er niks aan het handje zeg ik maar ;)

En wij tweakers doen niet echt langer als 3 jaar met een processor toch :?

als ie boven de 70 graden komt zou ik me wel zorgen maken iig.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Maak je geen zorgen man.. mijne is nu ook 62 graden!

Maar heb wel 3 weken uptime!

zit wel snor ;)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Die van mij werd 69 graden

maar stabiel als een trein

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Maar als je nu al zo''n hoge temperaturen hebt, dan kun je het eventuele overclocken ook vergeten. En wat als het dadelijk weer een 30 graden word ? Als....lol
Gewoon even goed voelen aan de koelblok of deze heet is. Boven de 60graden dan voel je wel of het warm is of niet.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

DIe gekke dingen kunnen een maximale temperatuur van 90 graden verdragen volgens AMD
wil je de precieze temp weten dan moet je ff op de site van AMD loeren

greetz

Verwijderd

maximaal is 89 graden

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:18
Okay bedankt allemaal...Ik schrok me een ongeluk :D anyway ik zal eens kijken naar wat Breezerrr beschreef. Even kijken of het betaalbaar is voor een student :P :D
Nogmaals bedankt!!

MUZIEK!

• BC3 Victim
En de temperatuur bekijken is onzin, want na een boot is hij al afgekoeld en onder Bios wordt hij niet echt aangesproken, zodat je bij een Bios reading zowieso een hoop graden moet bijtellen...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Hmmm, ach de mijne is 49 idle/58 stressed
met een Coolermaster :P. Denk dat een goede airflow in je case minstens zo belangrijk is als de cooler op je TB

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 09:53 schreef Lokie het volgende:
Hmmm, ach de mijne is 49 idle/58 stressed
met een Coolermaster :P. Denk dat een goede airflow in je case minstens zo belangrijk is als de cooler op je TB
Yep helemaal juist. Heb ook een superorb. Die kan niet beter koelen als de hitte niet goed weg kan.

Bij abit kt7a zit de cpu precies onder de voeding waardoor warmte door de voeding gaat. Niet optimaal dus maar nog binnen tolerantieniveau

Verwijderd

Ik heb net een Alpha PEP66T bij de oc shop besteld, mijn temp werd eerder 71 graden en nu hoop ik dat hij naar beneden gaat, die koeler staat overal goed te boek

NB 71 graden IDLE!!!!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Ik heb mijn AXIA 1ghz nu op 1.4 lopen (10,5x133) en de maximale temp die ik heb mogen zien was 46 :9 Uiteraard wel met de nodig koeling ;)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Haal een CAK38 of WBK38 dan cool je hem onder de 30 graden. www.narwal.nl

Verwijderd

Hmmm mijne word ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg heet, namelijk > 70 graden, en er zit een global win vob32 op, dus er klopt echt iets niet.... Hoe kan dit nou?

alles zit verder goed, de pasta zit goed, hij is niet geclocked. Athlon 1200 266 FSB, en toch gaat hij soms richting de 77 graden...

Iemand een idee ??????

Verwijderd

Je kan er ook eens aan denken om een coolermaster voor de 1333MHz+ (rond de 45 gulden) te kopen, blijft de mijne mee maximaal rond de 50 graden en zo normaal rond de 35 graden steken. >:). Hij mag wel veel hoger komen niet continue, maar wat ik las was dat als hij over de 67 graden komt je toch een beetje moet gaan uitkijken. :'(

Verwijderd

heb zelf een 1100 maar constant (met }:O) 66 graden (zonder }:O 56 graden) in het begin vond ik het ook warm maar naar even informeren vertelde iemand mij dat zo''n ding tot 95 graden kan hebben, dus dat kan ie wel hebben :) >:)

• BC3 Victim
Kijk voor de lol ook eens naar je kast temperatuur.

Bij mij loopt, als de computer een minuut of 10 aanstaat, de temperatuur van de kast gelijk op met de temperatuur van de processor.
Kast 5 graden omlaag -> processor ook zoiets!!!

Mijn kast gaat (volgens mbprobe) richting 37 graden.
Logisch dat ik mijn proc nooit daaronder kan koelen natuurlijk!

Wil je weten wat je koeler maximaal kan koelen? Zet de kast eens open en kijk dan nog eens hoe warm de proc wordt.
Geeft een goed idee hoe het gaat worden als je goede kast ventilators koopt.

Pagina: 1