[BC3] post hier ervaringen met abit bios kt7zt en fixes

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi tweakers,

De heisa begon allemaal over de data corruptie en lockups met de 686b southbridge en sblive.

Er kwamen verscheidene fixes eerst van derden. Een van die fixes veroorzaakte een te hoge temperatuur van de cpu.

Nu is er een officiele bios fix uitgekomen van abit. De ZT revisie. Ook heeft via een nieuwe 4in1 uitgebracht met fixes voor 686b bug.

Maar nu heb ik dus weer dat gezeik met idle temperaturen van cpu. Normaal was het 35 graden. Nu zittie idle op 45 graden :(
Voordat ik de bios flashde had ik geen last van gekraak maar sinds ik die nieuwe bios geflashed heb hoor je heel zacht kraakjes tussen het geluid door.

Zijn er meer tweakers die dit ook opgemerkt hebben :? Of weet iemand de optimale instellingen voor de nieuwe opties die er sinds ZT revisie zijn.

Alvast bedankt

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
die kraakjes die had ik ook, maar dan met een jetway 663as pro , das ook een socket a bordje met een 686b chip. er zit ook een live op... kraakjes kwamen er pas in na bios update.

• BC3 Victim
Op maandag 14 mei 2001 19:52 schreef smvs het volgende:
die kraakjes die had ik ook, maar dan met een jetway 663as pro , das ook een socket a bordje met een 686b chip. er zit ook een live op... kraakjes kwamen er pas in na bios update.
Maar jij hebt dat gekraak opgelost? zoja hoe dan?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:00
Nergens last van (ook nooit gehad). CPU idle 35 graden door warme weer

• BC3 Victim
Op maandag 14 mei 2001 20:04 schreef Semetrix het volgende:
Nergens last van (ook nooit gehad). CPU idle 35 graden door warme weer
Hoe heb jij die nieuwe opties ingesteld??
disabled/disabled/0 zoals werd aanbevolen?

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:00
Sorry voor de late reply (56K) Ik heb gewoon Load Setup Defaults gedaan , chip en memory getweaked en klaar.

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Hey softice heb je al gevonden wat het is want ik heb exact hetzelfde probleem.

Verwijderd

In welk PCI slot hebben jullie de SBLive zitten ? (Met de kraakjes dan)
Pagina: 1