[BC3] MSI K7T 266 verpest?

Pagina: 1
Acties:

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Afstandsbusjes gebruikt? :)

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Vanmiddag dus fijn computer installeren MSI mobo met Via KT 266 chipset. Tezamen met een AMD Duron 850 en 128 mb crucial DDR plankje erin. Computer aan, een hoop stank en vlakonder de DDR sleuven (d 21) zien dat er een stukje verbinding is weggesmolten. Jullie begrijpen ik kon wel janken. Maar nou zou ik graag willen weten wat hier het probleem kan zijn geweest.
Het enigste foutje wat ik heb gemaakt is dat ik opstartte op 133 mhz fsb.
Alle ledjes gingen wel aan wat betekend dat de processor beschadigd is of niet goed geinstalleerd. Koeler met Artic silver zat erop, dus dat moet goed zijn. Of kan ik er hier vanuitgaan dat de Duron waarvan de core niet echt fris meer was de oorzaak is geweest van het begeven van het mobo. Is misschien nog wel te repareren, want het is waarschijnlijk, denk ik, een verbinding voor de jumpers voor fsb 100 of 133.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Daacuso
Je bedoeld voor de bevestiging aan je kast? Deze heb ik gebruikt.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:51
gewoon teruggaan naar de winkel toch?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Daacuso
Op maandag 14 mei 2001 19:25 schreef Tampie2000 het volgende:
gewoon teruggaan naar de winkel toch?
Ja daar heb je het al. Ik heb deze voor 250 gulden van een gozer uit Uden gekocht. Gelukkig heb ik er twee. Maar ik durf nu echt niet weer hetzelfde uit te proberen met dat mobo. En zeker niet met de Duron waarvan een stukje hoek van de core af is.

• Daacuso
Op maandag 14 mei 2001 19:23 schreef Bigs het volgende:
Afstandsbusjes gebruikt? :)
Maarre die afstandbusjes wat is daarmee?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:40
Ja, das ook de Goden verzoeken he, twee mobo''s inslaan...:D Dan moet er wel eentje kapot gaan...:P Heb je van die gozer uit Uden geen bonnetje gehad?

• Daacuso
Op maandag 14 mei 2001 19:30 schreef Martijn het volgende:
Ja, das ook de Goden verzoeken he, twee mobo''s inslaan...:D Dan moet er wel eentje kapot gaan...:P Heb je van die gozer uit Uden geen bonnetje gehad?
Nop

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 14 mei 2001 19:29 schreef Daacuso het volgende:

[..]

Maarre die afstandbusjes wat is daarmee?
Die schroef je eerst in je kast op de plaatsen waar in het mobo ook gaatjes zitten en dan schroef je daar het mobo op. Als je het mobo namelijk rechtstreeks op je kast schroeft kun je van die dingen krijgen zoals jij had.

• Martijn
Op maandag 14 mei 2001 19:32 schreef Daacuso het volgende:

[..]

Nop
Das K*T, dan toch maar proberen op je andere mobo... Zit weinig anders op denk ik, niet?

• Daacuso
Maar help me nou alsjeblieft. Kan het mogelijk zijn dat defecte processor je mobo sloopt?

• Martijn
Op maandag 14 mei 2001 19:33 schreef Bigs het volgende:

[..]

Die schroef je eerst in je kast op de plaatsen waar in het mobo ook gaatjes zitten en dan schroef je daar het mobo op. Als je het mobo namelijk rechtstreeks op je kast schroeft kun je van die dingen krijgen zoals jij had.
Als hij DAT niet gedaan heeft, is het wel een heel erge amateur. Dan vraagt om een ComputerIdee abonnement...:)

• Daacuso
Op maandag 14 mei 2001 19:35 schreef Martijn het volgende:

[..]

Als hij DAT niet gedaan heeft, is het wel een heel erge amateur. Dan vraagt om een ComputerIdee abonnement...:)
Nee nee, zo erg ben ik nou ook weer niet. De busjes zaten er gewoon tussen.

• Daacuso
Niemand? Mijn eerste contact met AMD en dan dit.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:51
toch kijken of je die gozer kan bereiken denk ik hoor....?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 08:17
De processor kan dan wel kapot zijn, maar kan nooit schade op het moederbord aanrichten, daarvoor is de processor zelf veel te teer, die zou zich dan opofferen ipv. het moederbord.

De volgende dingen klinken dom maar zit ook maar wat te denken.
1. ATX voeding goed (niet omgedraait)?
2. Geen artic silver gemorst?
3. Kast zelf opzich in orde?
4. Geen schroefjes kwijt?

Het klinkt nl. toch wel erg als kortsluiting.

Verwijderd

Als je mobo echt kapot is dan moet je ff contact opnemen met Microstar international op Ekkersrijt in Son . Ben er toendertijd erg goed geholpen door ze nadat ik bij het verwijderen van een koeler een verbinding had verbroken door eigen schuld .

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:01
Euhm... te veel artic silver?? dat spul geleid namelijk stroom :( en zodra je dat over je spu hebt zit ( dus niet alleen op de core) dan heb je een probleem)

Dimm er wel goed om in?? ( met een beetje geweld kun je een dimmetje er echt wel andersom in krijgen >:) is mijn paps ook gelukt :o )

https://wren.co/join/Devian

• Daacuso
Op maandag 14 mei 2001 19:49 schreef skinhead het volgende:
Euhm... te veel artic silver?? dat spul geleid namelijk stroom :( en zodra je dat over je spu hebt zit ( dus niet alleen op de core) dan heb je een probleem)

Dimm er wel goed om in?? ( met een beetje geweld kun je een dimmetje er echt wel andersom in krijgen >:) is mijn paps ook gelukt :o )
Dimm zat goed. Maar dat beetje Artic silver buiten de core zou dat echt het probleem geweest kunnen zijn.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:01
Het zou het probleem kunnen zijn... maar aan de andere kant, cpu''s gaan ook weer niet zo heel snel kapot.. ( heb zelf ook al eens een beetje te veel artic silver gebruikt. )

https://wren.co/join/Devian

Pagina: 1