[BC3] toch maar amd dan?

Pagina: 1
Acties:

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik zit me al maanden een beetje te ergeren aan mijn verouderde mobo+processor, ook omdat het moeilijk is om voor een redelijke prijs een snellere cpu te krijgen (440bx mobo dus alleen celeren tot 566 of p3-600, maar die zijn erg duur)
dus ik ben nu een tijdje aan het rondkijken voor gewoon een nieuw mobo + processor maar ik kan door de bomen het bos niet meer echt zien. Hetvolgende is wat ik zoek:

moederbord met 1 isa slot (voor geluidskaart)
snelle processor
Ik zou het liefst mijn eigen geheugen blijven gebruiken (192 MB PC100)

wat is de beste combinatie, ik wil in ieder geval dat dvd kijken vloeiend gaat (dat gaat nu nog niet echt vloeiend met pIII233@266 en matrox G400DH) en het moet gewoon heel erg stabiel zijn. Overklokbaarheid is leuk maar geen noodzaak

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
gewoon een celeron erin doen is goedkoper dan elke nieuwe mobo + cpu combo die je nu kan kopen denk ik.

450Mhz of meer is zat voor dvd.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:59
Dat geheugen kan iig. op alle mobo''s!

• pianoman
echt?? dus bijvoorbeeld een celeron 500 plus zo''n converter kaartje dat is echt een stuk sneller dan gewone PIII266 (of 300, want daar heeft hij ook op gelopen, en toen liep dvd ook niet echt goed)
o ja, mijn huidige mobo accepteert alleen ppga celerons

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
een abit kt7 heeft een isa slot als 1 van de weinige socket a bordjes die dat nog heeft.
ook de dfi ak74ec heeft nog een isa slot

Afbeeldingslocatie: http://www.dfi.com/product/Images/ak74b.jpg

• BC3 Victim
Afbeeldingslocatie: http://www.qdi.nl/images/mbkine7b.jpg
Ach dit moederbord kost niet zoveel en draait toch super -> duron 800@1000 en is retestabiel onder deze omstandigheden.
Heb er ook een stripje van 128mb pc 100 geheugen in zitten en dat werkt best.

Ik heb toen de gok genomen om een goedkoper moederbord te nemen en ik heb mazzel gehad -> Stabiel snel en beter als mijn duron 600 op een abit bord die hier als server staat te draaien.

Heb voor het hele zooitje nieuw 550,- moeten betalen inclusief koeler + kabeltjes e.d

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

ik had een celly 500, 128 mb ram en een diamond stealth 3d 32 mb, soundblaster 128. Dat was bagger, maar divx liep perfect.

Nu heb ik 256 RAM en een Geforce 2 MX.
Loopt nog steeds even goed.
Jij hebt alleen wat brute rekenkracht nodig.
Celly is wel lekker goedkoop, en anders moet je voor de pentium gaan. Heb je gelijk wel het beste...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:01
Euhm.... zover ik weet kan op een 440 BX ook wel een 1ghz cpu.. ( tenminste dat kon op mijn oude abit be6-2 wel )

https://wren.co/join/Devian

• pianoman
tja, ik heb abit gemaild en die zeiden dat het echt niet kon, beetje lullig om zo''n processor te kopen als je hem niet kunt gebruiken.

ik zat te denken aan de volgende combinatie bij comptechworld te bestellen:
abit kt7-raid f399,-
duron 900 f289,-
Global Win FOP-32E FA6025-N 21CFM f49,-
128MB DIMM PC133(=aktie) f75,-
------------------------------------------
f812,-
is een hele investering, maar is het ook wel een wijze investering? Of kan ik voor veel minder geld ook een goede snelheidswinst halen?

• BC3 Victim
Waarschijnlijk kun je met een bios update wel gewoon je oude moederbord blijven gebruiken. convertertje ertussen en klaar is de pianoman!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 00:35
Op dinsdag 15 mei 2001 00:57 schreef _-SIDEWINDER-_ het volgende:
Waarschijnlijk kun je met een bios update wel gewoon je oude moederbord blijven gebruiken. convertertje ertussen en klaar is de pianoman!
na wat tweaken ruled mijn dfi mobo zwaar!

• pianoman
Ja dat hebben al meer mensen gezegd, maar de nieuwste bios van abit heb ik er al in zitten, maar is inmiddels al een jaar oud, maar ze zeggen dat er fysiek geen fcpga processoren in kunnen, alleen ppga via een converter, en als ik een cel533 of zo er op wil gooien dan is dat alles bij elkaar ook al een investering van zo''n 200-250 piek of zo, is de snelheidswinst dan ook wel zo groot?

• BC3 Victim
de upgrade die je zlef verzonnen hebt is best goedkoop. Misschien kan je zelfs wat oude onderdelen verkopen.

Dan is de snelheidwinst per gulden het grootste denk ik.. :)

• BC3 Victim
Ik meen mij te herinneren dat Matrox en DVD een probleem veroorzaakte met overlay stretching (en daardoor de performance omlaag gooide).

Er was een patch voor, alleen kan ik er even niet op komen waar dat was....

(maat van mij met Matrox G200 & AMD K6-II 450 had er nl. ook problemen mee, na de patch draaide het wel goed)...

Hmm geluidskaart ISA en die wil je houden?
Als het een SB AWE32 is dan kan ik mij dat voorstellen, maar die ISA kan wel een bottleneck vormen is mijn ervaring, PCI is wat efficienter daarmee, vooral bij het afspelen van DVD''s: Creative Labs SBLive Player 1024 f 129,- en daar heb je ook op het duurste systeem van de wereld nog geen spijt van! Oke je hebt dan geen 5.1, maar 5.1 moet je pas doen als je ook het geld voor de 5.1 boxen hebt...

• pianoman
nee, die isa kaart wil ik liever wel houden, het is een oude sb16, maar ik gebruik hem alleen om wavetablekaarten op te prikken. Ik heb een pci geluidskaart voor het echte werk(maxi studio isis) dus dat zit wel goed.
maar ik heb nog nergens een pci geluidskaart gezien waar een wavetable op past (waveblaster compatible).

• marteltor
  • Laatst online: 21:40
Abit KT7E (als het veel scheelt met Abit KT7A). 6xpci 1xisa.
Verder ff een opmerking: een soundblaster 128 pci kost maar 50 piek, dan is ie pci.
Abit KT7E KAN alleen maar op 100 mhz geheugen (als je niet overklokt)

• BC3 Victim
ok, je hebt gelijk... daarom zei ik dat ook in eerste instantie met als voorbeeld de AWE32, omdat veel mensen geen hardwarematige wavetables hebben en alle PCI kaarten zowieso softwarematige wavetables gebruiken omdat het flexibeler is...

Maar als je in de muziek/midi zit gaat er niks boven dedicated wavetables...

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Ik kan het over het hoofd zien, maar volgens mij heb je nog steeds niet gezegd welk moederbord het is. Het praat altijd makkelijker als we weten waar we het over hebben..

Overigens denk ik dat je sowieso blij zult zijn met een nieuw setje :9

Was getekend, enz. | specs

• Andy
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

wat dacht je van een Duron 750, Coolermaster 5g61 cooler, MSI k7t-turbo/raid, 128mb pc133
voor fl. 675,-
spleciaale aanblieding van AVS2000 voor de pianomeneer

mail maar als het wat is....

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 18:16 schreef dennisdotcom het volgende:
Dat geheugen kan iig. op alle mobo''s!
Bullshit, niet als je een 133Mhz Bus CPU hebt heh |:(

Koop gewoon een nieuw mobotje + AMD CPU:

AMD Duron 750 FL 135,-
AMD Duron 800 FL 179,-
AMD Duron 850 FL 213,-
AMD Duron 900 FL 249,-

Niet erg duur toch?
En VEEL sneller dan die brakke celerons :r

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Wat je zelf opnoemt is keurig. Alleen zou ik niet voor een duron 900 gaan. Pak gewoon de goedkoopst. En klok hem dan over naar 900. Ik heb nog nooit gehoord dat dat een probleem was. En je steekt toch alweer 100 gulden ofzo in je zak.

Geen inspiratie

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 16:32 schreef martijn12345 het volgende:
Wat je zelf opnoemt is keurig. Alleen zou ik niet voor een duron 900 gaan. Pak gewoon de goedkoopst. En klok hem dan over naar 900. Ik heb nog nooit gehoord dat dat een probleem was. En je steekt toch alweer 100 gulden ofzo in je zak.
Ja maar dan heb je ook een goede koeler nodig, geef je ook makkelijk 60 piek aan uit (tenzij je je CPU wil koken met een spire ofzo :P) Dus ga gewoon voor een 900 of 800.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:06
Meeste Durons halen met gemak de 7x133. 7,5x133 mag ook niet eem probleem zijn. gewoon doen zou ik zeggen.

• pianoman
mocht ik bij intel blijven is de abit bx133 raid dan een goede keus?

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Op zich wel, denk ik. Waar je echter wel rekening mee moet houden is dat je AGP slot daar niet op 66, maar op 89 MHz loopt. Ik geloof dat de G400 dat wel kan hebben, maar zeker weten doe ik het niet.
Maar waarom eigenlijk een nieuw moederbord als je toch bij Intel blijft? De multiplier staat toch vast, dus je moederbord zal geheid een snellere processor aan kunnen, hij zal hem alleen misschien niet officieel herkennen.. En als je kijkt naar de prijzen, dan is 400 voor een P3 750 niet zo heel slecht.. Een AMD setje (MSI+Duron) is toch ok al gauw 450..

Je hebt trouwens nog steeds niet gezegd wat voor moederbord je precies hebt!

Was getekend, enz. | specs

Verwijderd

ik heb hier nog een vrij nieuw duron systeem in de aanbieding....

EPoX 8KTA3, Duron 650@866.... interesse icq me dan.. :)

• pianoman
ik heb een abit bx6 (eerste versie) en die schijnt de nieuwe generaties PIII gewoon niet te ondersteunen (voltage en zo)
Maar ik zit er nu aan te denken om maar te beginnen met een pIII-500 erop te zetten, dat scheelt behoorlijk wat geld, en dan kan ik waarschijnlijk nog even vooruit

Verwijderd

Er zijn meerdere PCI-kaarten die een waveblaster-connector hebben: Bv. Diamond Monster Sound, Turtle Beach Montego etc..

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 17:46 schreef pianoman het volgende:
ik heb een abit bx6 (eerste versie) en die schijnt de nieuwe generaties PIII gewoon niet te ondersteunen (voltage en zo)
Maar ik zit er nu aan te denken om maar te beginnen met een pIII-500 erop te zetten, dat scheelt behoorlijk wat geld, en dan kan ik waarschijnlijk nog even vooruit
ik zie in pricewatch van tweakers:
Intel Pentium III 550E (Slot 1, 256KB)
FL 458,-

voor 475,- mag jij mijn EPoX 8KTA3, Duron 650@866 en spire orb koeler kopen.... :)

ik heb nog meer onderdelen.... kijk maar wat je doet... zit trouwens nog garantie op die shit van mij... :)

• pianoman
hmmm, klinkt wel aantrekkelijk, maar ik heb al een aanbod gekregen voor een PIII500 a 275,- waar ik wel wat voor voel. Ik denk dat ik het voor nu maar even bij een kleine upgrade houd...

Verwijderd

mij maakt het niet uit! :)
en een PIII is ook nog steeds een erg leuk ding!!''

//off-topic
weet iemand misschien waarom deze vrij nieuwe AMD spullen niet verkopen??? probeer ze al langer dan een week te verpatsen.... mijn intel spullen (2 pc''s) had ik binnen 2 dagen weg.... :?:?

Verwijderd

Limp_bizkit :
1750 voor een Duron systeem is gewoon te duur. Iedereen wil bij nieuw nu naar een Tbird 1200/1300

Voor dat bedrag kun je het zelf zowat al bouwen....
Sorry, dit is niet echt als flame bedoeld. Gewoon wat ik denk dat anderen er van denken.
(En dat is al een gevaarlijke bezigheid, uitspreken wat je denkt dat andere mensen denken hah :+ )

Pianoman:
Het is hardstikke jammer dat jouw bord geen snellere P3 kan accepteren. De BX chipset is nog steeds één van de snelste, en Intel heeft nu eidelijk de CPU prijzen dicht bij AMD niveau gebracht.

Weet je absoluut zeker dat dat bord niet aan te passen is zodat er een nieuwere P3 op kan?
(Hooi kan zich bijna niet voorstellen dat er nergens iemand op het web een beschrijving heeft hoe je op dat bord een P3 800/900 laat draaien.....)

:Y) Solderen en proberen waarschijnlijk..

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 11:32 schreef Hooi het volgende:
Limp_bizkit :
1750 voor een Duron systeem is gewoon te duur. Iedereen wil bij nieuw nu naar een Tbird 1200/1300
1750,- is toch nog wel vrij laag voor dit:

InWin Q500 BigTower (Modded)
EPoX 8KTA3 (garantie)
Duron 650@866 (garantie)
Spire Orb (garantie)
256MB SDR PC133 (1x Apacer 128MB, 1x Kingston 128MB Garantie)
Voodoo 5 5500 (garantie)
Pinnacle Studio PC/TV Rave (garantie)
Sony Diskdrive
Creative DVD 12x 40x
Fujitsu 8,4GB 5400Rpm UDMA66
Logitech Cordless desktop Pro (Modded) (garantie)
Philips DSS330 Speakers/Geluidskaart

heb hem op veel sites staan.. en dan ook nog eens met t.e.a.b. en dan reageert er nog niemand... en ik bedoel wil die duron er best uithalen zodat je er zelf een T-Bird in kan zetten... maar zo''n duron kost toch nix meer... hoeveel dnek jij dat ik voor mijn pc kan vangen?

Verwijderd

Kijk maar naar deze pagina
http://www.eynstein.nl/Pakket.php3?ID=15327

Het verschil is gewoon te klein voor 2e hands, en zoals gezegd, iedereen wil een Tbird systeem.

Verwijderd

hhhmmzz... maar dan nog raar.. want in mijn systeem kan je gewoon een t-bird knallen... en het is ook (meeste) nog nieuw....

Verwijderd

Om er een Tbird in te knallen heb je dan nog wel een betere koeler en een zwaardere voeding nodig, die Inwin heeft toch standaard een 250 watt voeding?

Ze raden op het ogenblik voor een TB1200+ met een VooDoo5 een 350/400 watt Enermax aan :'(

Verwijderd

inwin heeft een 250w voeding ja.....
en die koeler kan tot 1,5GHz staat op doosje?

Verwijderd

:D Ik zie dat je hem al verlaagd hebt naar 1500. Misschien helpt dat al.

Maar je moet hem wel bij vraag en aanbod posten en niet hier op het forum, anders krijg je een Phreak of Bulldog achter je aan gemodderd ;)

• Scipionyx
  • Niet online
Op dinsdag 15 mei 2001 02:00 schreef pianoman het volgende:
Ja dat hebben al meer mensen gezegd, maar de nieuwste bios van abit heb ik er al in zitten, maar is inmiddels al een jaar oud, maar ze zeggen dat er fysiek geen fcpga processoren in kunnen, alleen ppga via een converter, en als ik een cel533 of zo er op wil gooien dan is dat alles bij elkaar ook al een investering van zo''n 200-250 piek of zo, is de snelheidswinst dan ook wel zo groot?
Vergeet niet dat je een Cellie II vrij goed kunt overklokken... >:)
Ikzelf heb een Cellie II 566 Mhz, en mŽn buurman ook. Alleen heeft hij Žm op 850 Mhz draaien en ik ŽmaarŽ op 638Mhz :'(

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 11:51 schreef limp_bizkit het volgende:
inwin heeft een 250w voeding ja.....
en die koeler kan tot 1,5GHz staat op doosje?
Mwuah,
wat er op dat doosje staat kun je gevoegelijk vergeten. Anders kun je ook alles geloven wat er in de Telegraaf staat.

"Geen grotere leugen als een gedrukte leugen." zou m''n opoe hebben gezegd.

Voor een Duron 800 of een K6-2/500 is die Spire leuk, maar hoger gaat niet zo best.

• BC3 Victim
Neem een Celie 566!

Kun je overklokken tot 850 zonder enige moeite man!!!:9~

Voltage verhogen naar 1.65, jumper verstellen en laat de DVD shit maar draaie:)

Die 566, als die nog te krijgen zijn, kosten ik geloof nog geen 200 piek!

Als je echt ver wilt, koop een Duron, like me

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 11:54 schreef Hooi het volgende:
:D Ik zie dat je hem al verlaagd hebt naar 1500. Misschien helpt dat al.

Maar je moet hem wel bij vraag en aanbod posten en niet hier op het forum, anders krijg je een Phreak of Bulldog achter je aan gemodderd ;)
bij V&A staat die al.... voor teab.. :)

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 12:03 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

bij V&A staat die al.... voor teab.. :)
Heel goed,
Tweakersnet is trots op je ;)

Micronerd,
is dat een poging tot komisch commentaar of serieus, net zo ver als jij.. die Celly is verder ge-oc''ed zoals jij het opnoemt dan die Duron....
:+

• BC3 Victim
Die Duron van mij is nog niet geunlocked, stomme waus (sorry, ik ben pissig vandaag)

Als ie dat wel is kan hij, en dat weet zo''n beetje iedere tweaker, dik 1000 mhz halen met goede koeling.

en ik heb goede koeling: idle 44 stressed 48

Sorry voor dit offtopic bericht iedereen, maar als er zo''n dom kut bericht wordt geschreven over mijn advies aan iemand, wordt ik zwaar pissig.

Dus geen gelul, ik probeer alleen maar behulpzaam te zijn!!! (als je het nog niet door had!)

Verwijderd

Hee joh rustig nou. Die 1Ghz komt wel.
Ik heb helemaal geen zin om naar over te komen, maar als dat zo was, m''n excuses.

(Je moet toegeven dat de reactie wat komisch was, niet dan?)

En een glimlach was alles wat ik deed.

Pianoman helpen zonder hem op kosten te jagen is wat we proberen, jij net zo goed als ik.
B-)

• pianoman
volgens mij accepteert mijn bord zelfs geen celeronII (is toch fcpga) er staat echt expliciet dat het met converter alleen maar ppga kan zijn....
Pagina: 1