[BC3] Need help before I toss this thing out the window!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Yo!,

Kan iemand mij mischien helpen ?
Heb het volgende probleem, mijn pc met Win ME en PIII 1 Ghz heeft problemen met afsluiten, constant als ik dit klere ding uit wil schakelen dan blijft ie hangen en start na enkele minuten automatisch weer opnieuw op. De ene keer gaat het goed de andere keer niet, heb alle drivers en updates al geinstalleerd maar niets helpt :'(

Ik denk zelf dat het misschien aan mijn DVD drive ( A-open DVD 1240 AMH) of aan de vcore setting ligt (1,70 volt) van mijn processor.

Kan iemand mij misschien vertellen wat het probleem is en wat de vcore setting voor een PIII 1 Ghz moet zijn (op een Asus CUSL2)?

Hoop dat iemand mij kan helpen voordat ik dit klere ding uit het raam mieter !

Please, you guys are my last hope.....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Mijn P3 1Ghz loopt bij mij op m''n CUSL2 ook gewoon op 1.70V hoor, dus daar zal het denk ik niet aan liggen...

Zou misschien nog kunnen liggen aan je harddisk (kweet niet wat je voor een hebt), maar bij Win98 kon je problemen krijgen met het afsluiten als je een P3 933 of sneller had en een harddisk met een groot cache-geheugen...

Mzzl

• BC3 Victim
Tnxs, dan weet ik in ieder geval dat het niet aan de Vcore setting ligt! :)

In mijn systeem zit een Maxtor DiamondMax 60 Plus 30.0Gb, 7200rpm U-ATA100 en heb al een update gedownlaad van M$ die problemen met snelle IDE-drives verhelpt (dus niet |:( )

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ah dat probleem ken ik en het ligt niet aan het overklokken :z.
Waar het wel aan ligt weet ik niet maar nadat ik me bios had gereset deed ie het weer prima en hij doet het nog steeds goed.

Probeer dus eens je bios te resetten wie weet helpt het bij jou ook.

• BC3 Victim
Dat heb ik al eens gedaan en heeft ook niets uitgehaald ( btw. is niet overclocked). Heb tevens de allerlaatste Bios update voor mijn mobo Asus CUSL2 geinstalleerd, maar het mocht niet baten......

Hoe zou een pc er uit zien als je hem van 2 hoog naar beneden sodemietert ? 8-)

• BC3 Victim
Moet je eens proberen (dat van 2 omlaag gooien)*D. Moet je even zeggen waar en wanneer je dat doet:P. Dan vang ik hem wel op.:z

• BC3 Victim
Ach je mag hem ook meteen langs komen brengen want zo erg is het nou ook weer niet.

Knoppie gewoon ff ingedrukt houden en dan gaat ie ook uit.

Trouwens nog ff een vraagje -> Start ie bij jou scandisk als je computer dan weer aanspringt? Deed ie bij mij namelijk niet en dan is er eigenlijk ook geen probleem want hij sluit windows dan wel goed af.

Maarja zoals ik al zij ik heb het verschijnsel niet meer na mijn bios te hebben ge-reset.
Zou zoiezo ff de patch van windhoos proberen, mischien dat die helpt.

En anders wil ik wel met je ruilen hoor jij mijn overgeklockte amd en ik jou PIII gigahertz *D

• BC3 Victim
LOL jongens! *D

Maar ja, nog steeds niets verder gekomen....denk dat ik Bill maar eens bel of ie mijn pc wil opvangen als ik hem mijn pc naar zijn kop smijt >:)

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Probeer eens in je BIOS om onder Power Management settings de ACPI-instelling eens te veranderen. Als ''ie Enabled was op Disabled zetten en andersom.
Meestal lost dat het probleem wel op namelijk :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 20:50

Nessuno

io sono nessuno

heb je een soundblaster live of iets in die trend ????

Na rose e cient spin

• BC3 Victim
Bij mij was het inderdaad de acpi functie die niet oke werkte en die staat nu dus mooi uit.

Probeer dat inderdaad maar is grote kans dat het helpt

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 22:02 schreef prodigy het volgende:
heb je een soundblaster live of iets in die trend ????
Prodigy heeft een goeie hier.
Had een kennis ook met z`n pc. Zelfs met een clean install sloot tie niet altijd af , en overnieuw opstarten al helemaal niet.
2e clean install gedaan en de soundcard drivers "kaal"geinstalleerd , zonder liveware ed. en toen was het opgelost
Pagina: 1