[BC3] P3 -933 op bx133,via of I815

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Welk bord kan ik t beste kopen bij een p3-933 een BX133 en VIA bord of een I815 bord moet stabiel en beetje snel zijn

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

BX 440 is wel stabiel als je niet te gek gaat overklokken! Ik heb zelf ook een 133bx van abit, loop op 142 stabiel met pIII-700@1005!

Het mooie van de 133 is dat er nix onboard zit (geen video en zound) dat vind ik altijd wel ok!

De keus is echter aan jou!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Op de BX zul je de snelste resultaten zien ten opzichte van de 2 andere chipsets op 133MHz fsb.

Die-hard Brexiteer

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
Een BX op 133 is dan wel de snelste oplossing v.d. drie, maar hij draait boven z''n officiele specs: 133MHz FSB i.p.v. 100 en 89MHz AGP i.p.v. 66. Hoewel dit helemaal geen probleem is voor een recent BX bord zou ik denk ik toch voor een goed i815 bord gaan, moest ik er nu een aanschaffen. ViA links laten liggen; da''s nou niet de beste oplossing in combinatie met een Intel (langzamer en die klote drivers). Weet dat het grootste nadeel v.d. i815 is dat er slechts 512MB op past, een BX kan 1GB aan en een ViA nog meer. Heb overigens zelf ook een BX op 133 draaien, en dat gaat zo goed dat ik nog nooit een i815 overwogen heb.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:04

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb hiero een 700@933 op een 133 mhz bus draaien op mijn BXje :) en het rockt !! Nooit !!! crashes !! het is echt mijn allerstabielste systeem wat ik ook heb gehad.. Een I815 is ook wel leuk maar niet zo snel.. Via is rommel dat zou ik zoiezo niet gebruiken.

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

hier heb ik een asus cusl2 815e chipset bordje met een 1ghz proc. en die is om te :9~ echt zeer zeer sneeeeeeeeel*D

Verwijderd

heb ook een asus cusl2-c met een 1Ghz erop, reetje stabiel en overklokken gaat zonder problemen.

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
ga je een 933 + bord kopen of heb je al een 933? Zo ja : BX (begint nu wel oud te worden)of 815 Zo nee: Thunderbird systeem is vet sneller :P

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

een 1 ghz athlon is echt niet sneller dan een 1ghz van intel dat kan ik met zekerheid zeggen want ik heb ze allebij :)

• FreeRider
/offtopic
... dat zal dan liggen aan de rest van de componenten in je K7 systeem. De chip zelf is duidelijk sneller, meer transistors en een grotere L1 cache... bijna alle benchmarks (Sisoft bijv.) geven dat ook aan.
/offtopic

appaloosa : heb je die 933 al of ga je alles nieuw kopen ?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 00:57
zou toch serieus denken aan een 815EP

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Nou ik heb al een 933 helaas of niet :) wel gekocht van mijn neef voor 200,- maar nog geen mainboard vandaar

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Ik zou voor een I815 EP gaan.
Ik hebzelf een PIII700@933 (133 bus) op een BX133 draaien.
Alles loopt stabiel behalve de videokaart, die wil niet op AGP2x. |:(
Het is trouwens een Geforce2, en mijn TNT2 wou dat ook al niet.
Met een I815EP ben je verzekerd van een 100% stabiel systeem.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:39
* Knightwolf is ook hard op zoek naar een nieuwe mobootje voor z''n Intel PIII 850/100 procje

Ik heb een ASUS CUBX-E gehad, maar daar had ik probs mee en heb die teruggestuurd (bleek toch geen problemen te hebben die CUBX-E :?)

Dus nu wil ik een vervangend bord voor m''n Intel PIII 850 met 100 MHz FSB (Multiplier 8,5). Ik heb alle Abitjes al meermalig bekeken, en ook de Asusjes..... een ander merk neem ik niet, dus geen MSI of whatever.

Ik heb de Abit BX133 en de Asus CUSL2-C al serieus overwogen, even als de Abit VP6, SA6R, ST6-RAID.
Nu vraag ik me af of met een losse RAID-controller de ASUS CUV4X-E een goeie mogelijkheid is ??

Probleem met die 815EP is idd dat ik nu al 512 MB RAM heb liggen (Crucial CAS2) wat ik later nog waarschijnlijk wil gaan uitbreiden, naar maybe 1 GB of maybe meer. Maar dan zit ik wel aan een VIA-chip vast.

Ik hoor elders nog weinig slechts over VIA, alhoewel ik er m''n Tbird geen goeie ervaringen mee heb (Abit KT7, VIA KT133).

Dus ik weet het nou nog steeds niet . . .

Edit:
ik wil er 4 ATA-33/66/100 kanalen in hebben, dus een OnBoard RAID-controller zou leuk zijn (anders moet ik er een losse in zetten en ik heb al 4 PCI-kaarten die er in moeten).

Dit is wat er in moet: ATI Radeon 64 MB DDR ViVo AGP4x, Creative SoundBlaster Live 5.1, 3Com 3C905B Combo PCI, Adaptec 2904 SCSI-2 controller, Dynalink ISDN PCI.

• FreeRider
Op maandag 14 mei 2001 21:36 schreef appaloosa het volgende:
Nou ik heb al een 933 helaas of niet :) wel gekocht van mijn neef voor 200,- maar nog geen mainboard vandaar
Goede koop ! ... heb je al een videokaart ?

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:39
Op maandag 14 mei 2001 21:48 schreef Knightwolf het volgende:
* Knightwolf is ook hard op zoek naar een nieuwe mobootje voor z''n Intel PIII 850/100 procje

Ik heb een ASUS CUBX-E gehad, maar daar had ik probs mee en heb die teruggestuurd (bleek toch geen problemen te hebben die CUBX-E :?)

Dus nu wil ik een vervangend bord voor m''n Intel PIII 850 met 100 MHz FSB (Multiplier 8,5). Ik heb alle Abitjes al meermalig bekeken, en ook de Asusjes..... een ander merk neem ik niet, dus geen MSI of whatever.

Ik heb de Abit BX133 en de Asus CUSL2-C al serieus overwogen, even als de Abit VP6, SA6R, ST6-RAID.
Nu vraag ik me af of met een losse RAID-controller de ASUS CUV4X-E een goeie mogelijkheid is ??

Probleem met die 815EP is idd dat ik nu al 512 MB RAM heb liggen (Crucial CAS2) wat ik later nog waarschijnlijk wil gaan uitbreiden, naar maybe 1 GB of maybe meer. Maar dan zit ik wel aan een VIA-chip vast.

Ik hoor elders nog weinig slechts over VIA, alhoewel ik er m''n Tbird geen goeie ervaringen mee heb (Abit KT7, VIA KT133).

Dus ik weet het nou nog steeds niet . . .

Edit:
ik wil er 4 ATA-33/66/100 kanalen in hebben, dus een OnBoard RAID-controller zou leuk zijn (anders moet ik er een losse in zetten en ik heb al 4 PCI-kaarten die er in moeten).

Dit is wat er in moet: ATI Radeon 64 MB DDR ViVo AGP4x, Creative SoundBlaster Live 5.1, 3Com 3C905B Combo PCI, Adaptec 2904 SCSI-2 controller, Dynalink ISDN PCI.
Moet ik hier toch weer een Topic over openen dan? :(
Pagina: 1