[BC3] Vraagje moet er coolpasta op mijn 1Ghz proc?

Pagina: 1
Acties:

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 12:10

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
HALLO!

Ik heb een AMD TB 1000Mhz zonder coolpasta,
mij werd verteld dat als je coopasta erop flikkert dat je proc beter koud blijft.

Is dit waar? :?

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Trouwens mij proc loopt op 50+ graden celcius.
Is dit hoog(ik wil het graag tegen de 40 ofzo hebben :)

Verwijderd

Ja een dun laagje koelpasta op je core zorgt voor een veel beter contact met de koeler. Ik zou hem nog niet eens durven te laten lopen zonder koelpasta, dat moet er dus eigenlijk echt wel op.

Dutchman

Verwijderd

Oh, je temp valt wel nog erg mee zonder koelpasta. Maar ik zou het wel adviseren.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

[url="/search.php?order=relevant&on=extended&search=artic"]Zoeken naar ''artic''[/url]
[url="/search.php?order=relevant&on=extended&search=koelpasta"]Zoeken naar ''koelpasta''[/url]

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
waar kan ik dat spul halen?
in amsterdam het liefst :)

en wat is een goeie cool pasta?? :?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
artic silver, zie http://www.artcsilver.com hiervoor de uitleg en de nut ervan

eewwhh... bedoel: http://www.articsilver.com

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:12
Koelpasta kun je bij iedere electronicaboer krijgen. Ook de meeste pc-shops hebben het wel zo liggen. Probeer heel weinig te krijgen, De pasta is alleen om de gaatjes/ oneffenheden van je koeller en cpu te vullen.
Voor een gulden heb je soms al een buisje vol.

diskeltische lurker

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 14:22 schreef technopeuter het volgende:
Koelpasta kun je bij iedere electronicaboer krijgen. Ook de meeste pc-shops hebben het wel zo liggen. Probeer heel weinig te krijgen, De pasta is alleen om de gaatjes/ oneffenheden van je koeller en cpu te vullen.
Voor een gulden heb je soms al een buisje vol.
Moet ik er een klodder op doen of een kloddertje (hoeveel precies?)

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
En moet ik de hele onderkant van de Koelblok ondersmeren met dat spul of alleen in het midden? ( ik heb dit namelijk nog nooit gedaan ) :?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:54
Op maandag 14 mei 2001 14:17 schreef Kev0867 het volgende:
artic silver, zie http://www.artcsilver.com hiervoor de uitleg en de nut ervan

eewwhh... bedoel: http://www.articsilver.com
het is www.arCticsilver.com

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 14:33 schreef HENNEP het volgende:
En moet ik de hele onderkant van de Koelblok ondersmeren met dat spul of alleen in het midden? ( ik heb dit namelijk nog nooit gedaan ) :?
Je moet alleen een heeeel (ik herhaal heeel) dun laagje op je processorcore (= kleine vierkantje in het midden van je processor) smeren. Koelpasta is alleen nodig om oneffenheden tussen core en heatsink glad te maken, zodat de 2 oppervlakken beter contact maken, wat voor betere koeling zorgt.

• BC3 Victim
Ik zou ''t mooi zo laten als het is. 50 graden is niet iets om je druk over te maken, en AMD cores zijn ehm.. mechanisch nogal zwak.

Waarsch. zit er op dit ogenblik onder je koeler een zgn. ''Thermal pad'', deze dingen ''smelten'' als het ware om je core heen en maken het verwijderen van een cooler lastiger dan strikt noodzakelijk.

Om er pasta tussen te doen zul je de cooler eraf moeten hebben en daarna weer terugzetten.. dat is dus 2 keer kans op een gesloopte core, voor iets van 5 graden winst.

Maar goed, als je echt tweakerbloed hebt wil je natuurlijk die 5 graden hebben, in dat geval:
  • koeler voorzichtig verwijderen (zorg dat de koeler altijd recht staat tov. de CPU)
  • Thermal pad/oude koelpasta verwijderen (thermal pad kun je gewoon lospeuteren, maar let op dat je geen krassen maakt in je koelblok, dus niet bruut met een mes gaan zitten hakken)
  • klein kloddertje koelpasta op je cpu, daarna met bv. een credit card zo dun mogelijk uitsmeren.
  • idem, maar dan op je koeler. Je hoeft alleen het gedeelte te doen waar de koeler de core raakt.
  • koeler terugzetten
Je moet er dus nooit teveel pasta tussen doen, hoe dunner de laag hoe beter.

Ik zou gewoon de standaard koelpasta (te krijgen voor iets van 5 piek bij de electronicaboer) nemen. Arctic silver werkt wel marginaal beter (zal hooguit 1 of 2 graden schelen) maar is gelijk een stuk duurder.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Als het contact tussen de core van je proc. en het koelblok optimaal zou zijn..(is te bereiken met 100% egale oppervlakken)..zou koelpasta naar mijn mening overbodig zijn!
Het gaat er namelijk om, een zo optimaal mogelijke warmte(hitte)overdracht tussen de oppervlaktes van core en koelblok te verkrijgen.
Maar in de praktijk (lees: onder een flink vergrootglas) zie je gewoon dat de contactoppervlakken niet 100% egaal zijn.
(Een soort maanlandschapje dan..)
Dat is waarom koelpasta wordt gebruikt:
het vullen van die hele kleine oneffenheidjes
tussen de contactoppervlakken teneinde een betere warmte overdracht te bereiken.
De koelpasta dus heel dun op je proc. core aanbrengen en fijn/egaal uitsmeren,..waarna je de koeler er op kunt zetten.
Thats all!
Groeten.
Ad Vos.

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 14:44 schreef hezik het volgende:

Waarsch. zit er op dit ogenblik onder je koeler een zgn. ''Thermal pad'', deze dingen ''smelten'' als het ware om je core heen en maken het verwijderen van een cooler lastiger dan strikt noodzakelijk.
Ik zag toen zo''n plastic plakkertje onder op mijn cooler zitten, is dit wat je bedoelt?

Trouwens mijn pc loopt ontiegelijk langzaam,
hij is gloednieuw in elkaar gezet (door mijzelf) maar ik heb het gevoel dat er toch niet iets goed zit. :P

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 14:51 schreef A.Vos het volgende:
Als het contact tussen de core van je proc. en het koelblok optimaal zou zijn..(is te bereiken met 100% egale oppervlakken)..zou koelpasta naar mijn mening overbodig zijn!
Het gaat er namelijk om, een zo optimaal mogelijke warmte(hitte)overdracht tussen de oppervlaktes van core en koelblok te verkrijgen.
Maar in de praktijk (lees: onder een flink vergrootglas) zie je gewoon dat de contactoppervlakken niet 100% egaal zijn.
(Een soort maanlandschapje dan..)
Dat is waarom koelpasta wordt gebruikt:
het vullen van die hele kleine oneffenheidjes
tussen de contactoppervlakken teneinde een betere warmte overdracht te bereiken.
De koelpasta dus heel dun op je proc. core aanbrengen en fijn/egaal uitsmeren,..waarna je de koeler er op kunt zetten.
Thats all!
Groeten.
Ad Vos.
Ik heb zo''n coolermaster ding, is deze standaard egaal? of zijn het prut dingen?
Ik zag laatst een cooler in een waaier vorm hoe heet dat ding eigenlijk?

Ik wil ook graag weten wat nou de beste cooler is voor mijn proc AMD TB 1000Mhz.

• BC3 Victim
Op maandag 14 mei 2001 14:57 schreef HENNEP het volgende:

[..]

Ik zag toen zo''n plastic plakkertje onder op mijn cooler zitten, is dit wat je bedoelt?
idd ja...dat is em...

koelerpasta is zeker aan te raden. die standaard coolermaster koelers zijn trouwens niet echt slecht, koelen best redelijk. alleen uitkijken met et erafhalen/eropzetten, dat je niet per ongeluk wat baantjes wegkrast...
is een vriend van me 2x overkomen. er zat een heel klein smerig puntje op de clip. rats. 2x spoortjes die naar z''n geheugen liepen weggekrast. |:(

• BC3 Victim
Je pc wordt er overigens niet sneller van, dat probleem zul je ergens anders moeten zoeken..

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 15:14 schreef Bubbles het volgende:

[..]
er zat een heel klein smerig puntje op de clip. rats. 2x spoortjes die naar z''n geheugen liepen weggekrast. |:(
Waar zitten die dingetjes?

Verwijderd

Hennep,..
Geen enkele koeler heeft een 100% egaal oppervlak. Dus ook de koelers van coolermaster niet.
(Vandaar ook het advies om koelpasta te gebruiken!)
De koeler die jij bedoeld is waarschijnlijk een ORB.
Naar mijn mening een erg goede koeler.
(Overigens ook af te leiden aan het ontwerp van het ding waaruit blijkt dat er over is nagedacht...)
Ad Vos

• BC3 Victim
Op maandag 14 mei 2001 15:21 schreef HENNEP het volgende:

[..]

Waar zitten die dingetjes?
welke dingetjes? het puntje, de spoortjes, het geheugen, ... ?

het puntje zat aan de onderkant van de clip aan de kant waar je hem losmaakt (met de schroevedraaier) was dus niet echt te zien van bovenaf.
de spoortjes liepen (let op: liepen) daar onderdoor (ik geloof dat die een asus a7v mobo had)
geheugen zat er vlak bij...

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 15:30 schreef Bubbles het volgende:

[..]

het puntje zat aan de onderkant van de clip aan de kant waar je hem losmaakt (met de schroevedraaier) was dus niet echt te zien van bovenaf.
de spoortjes liepen (let op: liepen) daar onderdoor (ik geloof dat die een asus a7v mobo had)
Die Spoortjes!! :P

Verwijderd

[b]
Naar mijn mening een erg goede koeler.
(Overigens ook af te leiden aan het ontwerp van het ding waaruit blijkt dat er over is nagedacht...)
Ad Vos
Als dat nou een een redenatie was die op ging, sjonge wat een makkelijke wereld zouden we dan hebben.

Ooit eens een belasting formulier ingevuld??

Daaaaar hebben ze toch een puist denkwerk in gestoken, en MAKKELIJK dat die dingen zijn...
:P

Maar alle gekheid op een stokje, ons WietPlantje kan beter pasta op zijn CPU/koeler gebruiken,
anders gaat''ie in rook op.
(Die CPU dan, bedoel ik...)
:Y)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:17

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Heb al tientallen proc''s voozien van koelpasta (sloop ALTIJD die waardeloze pads eraf) en dan neem ik een druppie op me vinger en smeer dit egaal over de core heen.. daarna pers ik voorzichtig met de cooler over de core, zodat het een beetje verspreid en daarna de cooler monteren.

Eigenlijk simpel dus.. maar wel even met beleid doen. Koelpasta geleid niet, maar geeft wel een vette bende op je proc (en mobo) als je te veel erop doet.

Succ6!

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

Verwijderd

Uhh,
ik bedoel dus niet macaroni of spaghetti :+

Verwijderd

Hooi,
De oorspronkelijke vraag ging over koelpasta,..niet dan?
Daar heb ik in twee reacties iets over gezegd en terloops de ORB genoemd als m.i.
een goede koeler.
Begrijp ik nu van jou kant, dat je óók graag een hele verhandeling had willen hebben over
waarom ik die orb qua constructie nou zo goed vindt?
Als je in eerste instantie nou zelf eens rustig (vooral rustig) de tijd zou nemen, om een aantal verschillende koelers eens wat beter te bekijken,..en vervolgens probeert om zelfstandig na te denken over de principes van een goede koeling,..en dát gedrag dan tot een gewoonte maakt...dan scheelt dat in de toekomst wellicht een stukje flauwe tekst!
Lukt dat niet zelfstandig..(wat natuurlijk zou kunnen)...dan ben ik eventueel wel bereid
om je omtrent het onderwerp koeling wat nadere info te verstrekken. (wordt door sommigen ook wel "voorkauwen" genoemd!)
Ik zou zeggen: blijf vooral kalm enne..
gewoon dóórgaan joh..
Groeten.
Ad Vos.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Orbs maken veel lawaai, zien er goed uit, maar koelen evengoed/slecht als een goedkoop standaardkoelertje die je gratiz bij je processor krijgt

Waarom zou je 65 piek aan een superorb uitgeven als een gratiz koelertje het net zo goed doet met minder lawaai?

Verder is het juist bij de orbs noodzakelijk om pasta toe te voegen. Als je de onderkant ziet, zijn het geslepen ringen. Als je die zo op je processor drukt, zit het midden of alleen de kanten op de processor, is niet vlak namelijk. Als je geen pasta op de processor smeert, zal die orb na 10 seconden wel goed passen omdat ie na hevig fikken wel in de core wegzakt, maar dat is zeker niet de bedoeling. Vandaar dat er standaard een zakje pasta bij die dingen zit, wat sommige mensen wel eens weggooien omdat ze denken het beter te weten dan thermaltake |:(

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 19:14 schreef nigelator het volgende:
Heb al tientallen proc''s voozien van koelpasta (sloop ALTIJD die waardeloze pads eraf) en dan neem ik een druppie op me vinger en smeer dit egaal over de core heen..
Is je vinger er nog niet afgerot dan? :) Maar ff serieus. Koelpasta is "zwaar" kankerverwekkend en elk contact met de huid moet dus vermeden worden. Zou dus echt een andere manier gaan zoeken om de koelpasta aan te brengen.
Ik breng meestal een druppeltje op de beide oppervlaktes aan, druk deze licht tegen elkaar en vervolgens licht heen en weer wrijven in een cirkelvormige beweging zodat de koelpasta zich goed over het oppervlak verspreidt.
Weet niet of dit de beste manier is maar het werkt voor mij.

Ow ja, na de klus dus altijd goed je handen wassen.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 09:53 schreef MrLAH het volgende:

[..]

Ik breng meestal een druppeltje op de beide oppervlaktes aan, druk deze licht tegen elkaar en vervolgens licht heen en weer wrijven in een cirkelvormige beweging zodat de koelpasta zich goed over het oppervlak verspreidt.

[..]
Ja, totdat je core krak zegt >:)

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 07:23 schreef A.Vos het volgende:
Hooi,
De oorspronkelijke vraag ging over koelpasta,..niet dan?
Daar heb ik in twee reacties iets over gezegd en terloops de ORB genoemd als m.i.
een goede koeler.
Begrijp ik nu van jou kant, dat je óók graag een hele verhandeling had willen hebben over
waarom ik die orb qua constructie nou zo goed vindt?
Als je in eerste instantie nou zelf eens rustig (vooral rustig) de tijd zou nemen, om een aantal verschillende koelers eens wat beter te bekijken,..en vervolgens probeert om zelfstandig na te denken over de principes van een goede koeling,..en dát gedrag dan tot een gewoonte maakt...dan scheelt dat in de toekomst wellicht een stukje flauwe tekst!
Lukt dat niet zelfstandig..(wat natuurlijk zou kunnen)...dan ben ik eventueel wel bereid
om je omtrent het onderwerp koeling wat nadere info te verstrekken. (wordt door sommigen ook wel "voorkauwen" genoemd!)
Ik zou zeggen: blijf vooral kalm enne..
gewoon dóórgaan joh..
Groeten.
Ad Vos.
Goh wat leuk,
deze had ik gemist.

Wel aardig zo voor op de donderdag A.Vos

Het is duidelijk dat je nergens verstand van hebt als het op koeling aankomt.

De ''Orb'' is uitgevonden door een bedrijf dat voor HP een Risc CPU moest koelen, die 100 watt hitte maakte.
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com.au/techstuff/a_orb_a7v/orb_comparison.jpg

De Panaflo Orb, later de Arctic Circle ook wel genoemd dus.
Artikel : http://www.overclockers.com.au/techstuff/a_orb_a7v/

Dat ding is opgevolgd door de Arctic Cooler. Want dat bedrijf was namelijk later Agilent. Dat is een goede koeler ja. Die Thermaltake is een gammele nabouw van een goed ontwerp, een slechte imitatie.

Lezen kun je ook al niet..
Had je verder nog wat,
MENEEER A.Vos ?

Verwijderd

Toevallig woonde ik gisteren voor mijn werk een AMD informatie-avond bij.

De spreker (namens AMD Benelux) vertelde juist dat AMD de Thermal pads een BETERE oplossing vindt dan thermal paste.

Verder kreeg ik een interessant verhaal te horen: kennelijk is dat goedje (de thermal paste) zo agressief, dat het die afstandskussentjes om de core heen zelfs zou kunnen aantasten (ze zouden week worden). Weet iemand hier meer over of heb ik dat wellicht verkeerd verstaan?

Verwijderd

*stilte*

Verwijderd

Misschien wel Wrah ;)

Maar die indruk haddik tochnie hoor....

Verwijderd

Sommige soorten pasta hebben siliconen erin zitten. Die pads zijn van rubber.

Of dat dus goed zou moeten gaan vraag ik me nu af. Eigenlijk dacht ik dat siliconen en rubber elkaar goed verdragen .. ?

Maar andere pasta''s hebben een niet gedefieerde hoeveelheid ''vettig'' spul, en dat zou het rubber zacht kunnen maken ja.

Verwijderd

Mijnheer HOOI,..

Jouw niveau blijft me tegenvallen !!
That''s all

Ad Vos.

Einde discussie.

Verwijderd

Je hebt een behoorlijk attitude probleem, Vosje. Ik zou het op prijs stellen als je jouw negatieve invloed elders voorzet.

Aan de andere kant,
als je niets intelligents te melden hebt, kun je hier misschien nog wat hersen capaciteits training opdoen,
en zo je vooruitzichten in het leven wat rooskleuriger maken.

Gegroet ;)

Verwijderd

"heer" hooi...
Tja, laat ik er dan toch nog even dit van zeggen:...
Op een flink aantal Sites van naam en in tal van bladen, komt in onderlinge tests, tussen een groot aantal koelers, de Superorb stéévast als ''zéér goed'' uit de vergelijking.
Een ietsje anders dus, als dát wat jij ons steeds maar wéér wilt laten geloven...(Zie voor recente tests o.m. de Duitse TweakersSite)
Wat plakboekfoto''s en ''n muf ruikend historieverhaal kunnen aan de ongenuanceerde indruk die je maakt als het om ORB gaat, weinig tot niets veranderen.
Tja, dat je helemáál DOM zou zijn, geloof ik nu ook weer niet direct, maar laat je in het vervolg nou wél wat genuanceerder en gefundeerder uit als het weer eens over ORB koelers gaat.
Als je een beetje beter je best doet moet dat toch een keer lukken..niet?
Dát komt dan niet alleen jezelf ten goede, maar ook het niveau van de discussie op deze Site!
A.Vos

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 15:30 schreef Bubbles het volgende:

[..]

Sjesus... Wie maakt er nou een koelerblok los van de processor met een schroevedraaier! Kun je beter in de bouw gaan werken. :o ;)

• BC3 Victim
Op vrijdag 18 mei 2001 06:07 schreef marcellus het volgende:

[..]

Sjesus... Wie maakt er nou een koelerblok los van de processor met een schroevedraaier! Kun je beter in de bouw gaan werken. :o ;)
Ooit wel eens de clip van een Coolermaster dp5-6h51 gezien? dan weet je wat ik bedoel.

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 00:10 schreef A.Vos het volgende:
"heer" hooi...
Op een flink aantal Sites van naam en in tal van bladen, komt in onderlinge tests, tussen een groot aantal koelers, de Superorb stéévast als ''zéér goed'' uit de vergelijking.
Een ietsje anders dus, als dát wat jij ons steeds maar wéér wilt laten geloven...(Zie voor recente tests o.m. de Duitse TweakersSite)
Wat plakboekfoto''s en ''n muf ruikend historieverhaal kunnen aan de ongenuanceerde indruk die je maakt als het om ORB gaat, weinig tot niets veranderen.
Tja, dat je helemáál DOM zou zijn, geloof ik nu ook weer niet direct, maar laat je in het vervolg nou wél wat genuanceerder en gefundeerder uit als het weer eens over ORB koelers gaat.
Dát komt dan niet alleen jezelf ten goede, maar ook het niveau van de discussie op deze Site!
A.Vos
Kijk,
ik zit nergens af te geven op de koelprestaties van de SOrb. Lees de posting maar eens terug. Wat mij niet bevalt is het constante geflame. Als je dat leuk vindt, moet je dat vooral doen, maar je kunt dan geen discussie meer houden.

Het probleem met de SOrb is, dat er geen spacer onder past, zodat de minder handigen onder ons (of minder geduldige tweakers) hem niet zonder risico kunnen gebruiken.

Tests voor koelprestaties.
Als je alle tests bij elkaar legt, zie je dat waar het de nieuwere CPU''s van AMD boven de 1Ghz betreft, een koeler met een Rth van boven de 0,40 geen emplooi meer heeft, als je wilt overklokken.

Een SOrb op een Duron 1Ghz gaat nog net. Een SOrb op een TB1200 wordt moeilijk.

Dat zijn de opmerkingen die ik geplaatst heb. Als je het daar niet mee eens bent, moet je met argumenten komen.

Zeggen dat ik niet intelligent, dom, flauw en niet in staat ben om zelfstandig te denken is alleen maar flamen.
(of een troll, t''is maar waar je de nadruk op legt)

Als je de moeite neemt om de FAQ''s te lezen hier op GOT weet je dat je dan niet welkom bent, en aanleiding geeft tot het vermoeden dat je niet echt in staat bent tot positief denken en sociaal gedrag. Dat zal toch niet zo zijn..?.
[topic=108105]

Ik weet niet precies wat er bij jou in het verkeerde keelgat is geschoten. Als je dat kunt aangeven in plaats mij te beledigen, kan er over gepraat worden.
No problem with me.

Maar je moet ophouden te doen alsof je beter bent dan iemand anders. Respect moet je eerst verdienen, en kun je niet met beledigingen afdwingen.

Wil je een poging nog doen om een vredespijp aan te nemen van mij?
Of blijf je liever kwaad ?

Hooi.
;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 18 mei 2001 00:10 schreef A.Vos het volgende:
"heer" hooi...
A.Vos
Diezelfde bladen schreeuwen ook van de daken dat el cheapo PC speakertjes ''uitmuntend'' goed klinken :r Heb je wel eens van commercie en belangen gehoord?

Ik ben zelf in het bezit van een Super Orb, en hij koelt na wat wijzigingen naar volle trevredenheid. Verder vind ik het een tamelijk zwakke koeler die meer herrie maakt(e) dan dat ie koelt(koelde).

In mijn ogen is het Orb ontwerp meer voor de show dan voor de goeie koeling. Zo''n dingt oogt leuk, en niet voor niets geilt iedereen op blue orbs en andere ongein. Toch koelt het zeker niet beter dan andere typen koelers... Ik kan ook wel een leuk ogend ontwerp maken dat de indruk wekt dat er goed en deskundig over nagedacht is, maar dat kan slechts schijn zijn :P

Hooi heeft gelijk, en ik weet dat ie uit ervaring spreekt net als ik zelf. Tot slot nogmaals de tip: let niet alleen op wat er in bladen en op websites geschreven wordt *D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Hallo ''Hooi'',...
Vaak kun je aan de wijze van reageren al enigzins afleiden hoe het gesteld is met de technische kennis van vragenstellers t.a.v.
een onderwerp.
Op grond dáárvan, vind ik het in bepaalde gevallen niet zinnig, om uitgebreid op alle technische ''ins en outs'' in te gaan.
Zo''n antwoord wordt dan waarschijnlijk maar half gelezen, omdat alléén de uitkomst wordt gezocht! Waar op zich uiteraard niets mis mee is!
Tegen die achtergrond heb ik hier twee keer mijn mening gegeven over het onderwerp ''koelpasta'' en daarnáást - om vermeldde redenen - nog een terloopse opmerking over de SuperOrb gemaakt. (waarbij ik in een eventuele vervolgvraag best dieper in had willen gaan op het wáárom van die mening.)
In die zin, vond ik, dat jij - met je eerste reactie - die op mij toch ietwat denigrerend overkwam,..inbreuk maakte.
Kennelijk was mijn antwoord daarop een tikje ''overdone''.
Begrijp in ieder geval dat dát bij jou in het verkeerde keelgat is geschoten,wat bleek uit jouw opmerkingen en de wijze van formuleren in de reacties die volgden...
In die zin verwijt de pot de ketel dat hij zwart ziet...als je begrijpt wat ik bedoel!
Verder wil ik nog wel ff kwijt, dat ik me écht niet meer als een ander voel en absoluut
niet de behoefte heb om bij wie dan ook respect o.i.d. af te dwingen.
Kwaad ben ik ook al niet,..en als jij vind dat het zo wel mooi is geweest, voel ik dat zeker met je mee.
Groeten.
Ad Vos.

Verwijderd

O vandaar.
Mijn eerste reactie had te maken met m''n gekietelde lachspieren door de naam van de topicstarter en de wat warrige reactie''s die hij gaf, alsof hij druk bezig was z''n eigen naam op te roken.

Vandaar ook de referentie naar wietplantje.

De ''grap'' was niet naar jou specifiek gericht, maar naar hem. Je kunt mij niet wijsmaken dat hij het technische aspect van het verhaal met grote precisie heeft gevolgd.

Sorry hoor ;)

Maar een ontwerp, dat leuk is, is bij koelers vaak niet effectief in de praktijk. Die koeler van mij ziet er grof en lelijk uit maar is effectief. Ik betwijfel dat er veel denkwerk in de constructie zelf zit. (Aluminium staafjes die in koper geramd zitten, er zijn er al twee die wat los zitten...). Maar effectief door de gebruikte schaal, dat wel.

En is een FOP koeler nu meer dan een grof groot ding? De opvolger WBK heeft duidelijk meer denkwerk in het ontwerp zitten.

Daar zijn wel uitzonderingen op.... maar Orbs van Thermaltake zijn in mijn ogen nou net een slecht voorbeeld, zoals ik al aangaf. Slechts de naam is door hun bedacht, de eerste ''Orb'' kwam van een heel andere bron. En de best presterende Orb is nog steeds van de bedenker, Agilent.

Precies,
de pot liep achter de ketel aan, of woorden van die strekking. Aangezien mijn ''grappen en grollen'' niet aan jouw adres waren gericht..
(Ik ben geen pot, en rook het ook niet, maar stel maar even dat ik de pot was..)

Ik heb helemaal geen zin in of behoefte aan woordenwisselingen op GOT die minder dan vriendelijk zijn. Dus vond ik jouw opmerkingen ook onterecht.

Als jij vond of aannam dat ik denigrerend naar jou toe was, dan spijt me dat.

Om mij een fan van Thermaltake te maken zul je nog wat meer je best moeten doen beste Ad Vos.
;)

Groetjes van ''René'' Hooi.

Verwijderd

Misschien zit ie jullie allemaal in de maling te nemen? :)

"Ik heb gehoord dat er tegenwoordig een koellichaam op de processor moet, hij wordt wel erg heet inderdaad, klopt dit?"

:+

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 18 mei 2001 17:09 schreef Hooi het volgende:
Misschien wel Wrah ;)

Maar die indruk haddik tochnie hoor....
Check de topics van onze topicstarter eens >:)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

erhm, is dat netzoals:

"Toen ik me kast openmaakte zag ik daar een groot ijzeren ding op me processor. Ik heb dat ding eraf gesloopt, want het zat in de weg van me blazer en de proc."

:)

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 10:38

lange

Boom Boom?

graag zou ik ook mijn mening willen geven mbt het conflict tussen hooi en de heer A.Vos.
dus bij deze.
heer vos alleen het feit dat u mensen probeert wijs te maken de super orb een "steevast zeer goede cooler" is bewijst voor mij al uw verstand van cooling.
en vervolgens gaat u hooi annvallen :?, als er een lijstje van mensen zou zijn met mensen die verstand hebben van cooling hier op tweakers dan zou hooi daar zeker tussen staan (boven dabit weet ik niet ;)), al leest u een paar van zijn postins door dan moet het toch al vrij snel duidelijk worden dat het niet om de modale tweaker gaat.
probeer u zelf dus eerst wat beter voor te lichten voordat u een (verkeerd) advies geeft (en al helemaal als u begint met flamen tov andere tweakers).
laat btw wel even duidelijk zijn dat ik geen enkele relatie met hooi heb in welke vorm dan ook, ik lees enkel al een tijdje de forums hier op tweakers en dan vooral over het "die-hard overclocken (en casemodden)" en kom dus ook daar zijn postings tegen.
ik dank u allen voor uw aandacht en wens u een prettig weekend ;).

Verwijderd

tuhh o..dank U
( ;) fanclub..?.. )

Maareh,
ik heb net die postings bekeken Exirion.
:? Hij werkt bij www.vuurwerk.nl zegt ''ie..

Als ''ie nou zo op zijn werk ook is, zou hij dan de oorzaak kunnen zijn van de regelmatige problemen bij t.net en GOT .. ?
( :P Je moet er toch niet an denken..)

Je krijgt zo wel een heel ander inzicht in de werking van Vuurwerk.

Verwijderd

En lange en Exirion, bedankt voor de morele steun. Toch heb ik geen zin in ruzie in de tent.

(En nee, ik heb geen flauw idee wie ze in het dagelijks leven zijn)

Hooi.
:Y)

//edit barst. geen dus echt vergeten
GEEN ZIN in ruzie etc

Verwijderd

Heer Lange,..
Prima, U heeft óók recht op Uw mening.
Vindt het alleen vervelend dat U mij verkeerd citeert,..door te melden dat ik mensen iets "wijs" probeer te maken!
Dan moet U toch nog eens goed lezen wat ik daarover heb gezegd.
Inmiddels heb ik toch ook al enige ervaring met koelers en geef daarover slechts mijn mening. (korte samenvatting)
Ik had trouwens ook begrepen dat dát een van de doelstellingen hier was: het onderling uitwisselen van meningen/ervaringen.
Dat ik daarnaast verwijs naar andere sites en/of bladen staat daar feitelijk los van.
Het is slechts een constatering die ik doe die overigens wel overeenkomt met mijn ervaringen op dat gebied.
Men kan daar mee doen wat men wil
En ga me nou niet vertellen dat al die testers mensen zijn die aan de leiband van fabrikanten lopen o.i.d.
Met andere woorden: ik hecht wel degelijk waarde aan de uitkomst van een aantal van die tests.
Voor wat het ''flamen'' beteft..tja,
actie vraagt om reactie..en dat heeft kennelijk van twee kanten zo gewerkt...en werkt bij mij trouwens zonder aanziens des persoons.
ook U wens ik een prettig weekeinde.
Ad Vos

• InterCC
  • Laatst online: 11:47
Op maandag 14 mei 2001 14:57 schreef HENNEP het volgende:

[..]

Trouwens mijn pc loopt ontiegelijk langzaam,
hij is gloednieuw in elkaar gezet (door mijzelf) maar ik heb het gevoel dat er toch niet iets goed zit. :P
Misschien handig om de via 4-in-1 drivers te installeren en DMA aan te vinken...

Verwijderd

Ik denk dat je misschien niet begrijpt wat die-hards zijn. Mensen die het zelf uitzoeken en testen en doen tot het werkt. Werkt het niet, dan zoek je verder.

Tegen iemand zeggen die al lang weet wat zijn koeler slecht doet, dat die volgens de testen zo goed is.. is dat dan wijs ?

(Ervaring?
Zie, daar heb weer zo''n opmerking. Ik ben al vanaf het midden/eind van de tachtiger jaren met computers bezig. Al vanaf het begin van de zeventiger jaren met electronica. Je weet dus al weer niet tegen wie je tekeer gaat)

En nu is het genoeg :(

Goed,
ik begrijp dus dat je liever aangebrand blijft. Prachtig. We zullen jouw inbreng waarschijnlijk niet misses.

Geluk dan A.Vos

Hooi.

Verwijderd

Nou heeft er nog iemand een goeie mop gehoord ..;)

T''is etenstijd..
Als er nog een mop komt, hoor ik die later wel.

Doooeeiii.

8-)

Verwijderd

René Hooi,..
Daar ga je dus alweer...
Hoe denk je nou eigenlijk dat ikzelf te werk ga...ben net als jij óók door schade en schande wijs geworden en heb dáár ook het mijne van geleerd.
Dát is wat ik bedoel als ik het heb over mijn ervaring!
Dat je daar nu wéér denigrerend over moet doen, tekent je wel!
Maar dan moet je ook niet vreemd opkijken dat
dát reacties uitlokt...
Wát en hoe ik feitelijk over de achterliggende techniek denk is in dit topic nota bene niet eens aan de orde geweest!
Dat betekent voor mij, dat je wel oordeelt, zonder precies te weten waarom ik nou die bepaalde mening ben toegedaan.
En dát bedoel ik dus als ik het heb over ongenuanceerd en ongefundeerd.
Dat over die achterliggende techniek niet is gesproken is jammer...dan had er wellicht nog een boeiende discussie kunnen ontstaan...
Nu hebben we ons feitelijk alléén maar bezig gehouden met incidentenpolitiek.
(Waar gáát het eigenlijk nu nog over??)
En dan wordt mij van diverse kanten verweten, dat ik niet goed zou hebben gelezen, of dat ik mensen dingen probeer wijs te maken!?
Maak het nou zeg!
Lijkt me dat een aantal personen er goed aan zouden doen een koeler op hun kop te monteren.
''n SUPERORB wellicht.
Gegroet.
Ad Vos.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 18 mei 2001 21:13 schreef A.Vos het volgende:
Lijkt me dat een aantal personen er goed aan zouden doen een koeler op hun kop te monteren.
''n SUPERORB wellicht.
Ja, maar dan moet je ''m wel een beetje modden hoor. Anders maakt ie zo''n herrie en koelt ie niet opperbest :P

Verwijderd

Ik zei toch al dat het genoeg was ;)

Umhh SuperOrb modden voor hoofdmontage.
Zo''n canrnavals hoedje. Met een elastiek.
:+ (Info bij A.Vos)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 18 mei 2001 23:11 schreef Hooi het volgende:
Umhh SuperOrb modden voor hoofdmontage.
Zo''n canrnavals hoedje. Met een elastiek.
:+ (Info bij A.Vos)
Geniaal! Met het GoT logo erop, en dan hebben we nog een item voor de GoT merchandizing lijn :P

[topic=169442]

Verwijderd

Ja,
hee en de bovenste fan daar maken we een propellor van. Met een oplaadbaar nicadje erbij.

Dat moet toch verkopen als een tierelier *D

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 19 mei 2001 01:03 schreef Hooi het volgende:
Ja,
hee en de bovenste fan daar maken we een propellor van. Met een oplaadbaar nicadje erbij.

Dat moet toch verkopen als een tierelier *D
Wij gaan een merchandizing management oprichten Hooi :Y) ;)

Verwijderd

Ha, ha,....

Nou ja, valt er toch nog wat te lachen hier..
Als humoristen zijn jullie zéker geslaagd!
By the way: mocht m''n idee aanslaan,dan maak ik natuurlijk wél aanspraak op ''n deel van de winst..dát spreekt voor zich natuurlijk!

"Mods" done by Hooi en Exirion, and
"General Idea" by Vos" .....
als tekst op de stikker....hoe vind je die!

Touwens,..in plaats van die oplaadbare NICAD,..heb ik toch ''n beter voorstel:
"gewoon de stekker in je reet stoppen"
of zou er dan wellicht ''n ''overload'' ontstaan?
Hum..zal ook wel niet bij iedereen werken..
Nou ja, dat kunnen we nog wel ff gezamelijk
verder uitwerken...niet dan?!

Heren, het was een aangenaam vertoeven hier,
met laten we zeggen: een licht amusante afsluiting.
René ,..Exirion en alle anderen die ook zo
hebben genoten:
"Keep thing''s Cool" en voor nu eerst de welgemeende hartelijke groeten.

No hard feelings guy''s!
Ad Vos.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 19 mei 2001 06:21 schreef A.Vos het volgende:
Ha, ha,....

Nou ja, valt er toch nog wat te lachen hier..
Als humoristen zijn jullie zéker geslaagd!
By the way: mocht m''n idee aanslaan,dan maak ik natuurlijk wél aanspraak op ''n deel van de winst..dát spreekt voor zich natuurlijk!
ThermalTake betaalt ook niks aan de oorspronkelijke ontwikkelaars van het Orb ontwerp ;)
"Mods" done by Hooi en Exirion, and
"General Idea" by Vos" .....
als tekst op de stikker....hoe vind je die!
Mwah, niet echt nodig...
Touwens,..in plaats van die oplaadbare NICAD,..heb ik toch ''n beter voorstel:
"gewoon de stekker in je reet stoppen"
Nou nou, moet het nou meteen zo grof?
of zou er dan wellicht ''n ''overload'' ontstaan?
Hum..zal ook wel niet bij iedereen werken..
Nou ja, dat kunnen we nog wel ff gezamelijk
verder uitwerken...niet dan?!
Ik geloof dat je uit ervaring spreekt :D En verder samen uitwerkingen? Ehm... nou, nee.. liever niet >:)
Heren, het was een aangenaam vertoeven hier,
met laten we zeggen: een licht amusante afsluiting.
René ,..Exirion en alle anderen die ook zo
hebben genoten:
"Keep thing''s Cool" en voor nu eerst de welgemeende hartelijke groeten.
Bedankt voor alle oprechte en welgemeende complimenten :D
No hard feelings guy''s!
Ad Vos.
Van hetzelfde!

Oh ja, en nog een tip: neem jezelf niet altijd zo serieus, en vat alles niet zo zwaarmoedig op :z

Verwijderd

Een beetje vrijmoedig plezier, en humor, is een teken van intelligentie.

(Stekker in m''n RAID ? .. dat hebbik al..)
;) Sommige humor is dus minder intelligent ...

Mhh ik denk dat Exirion de andere punten al goed heeft afgehandeld :D

Doei Vossie >:)

Verwijderd

Ook al weinig gevoel voor humor dus....
missen jullie toch een hoop!
evengoed een prettig weekeinde.
A.Vos.

Verwijderd

Ach, vond het bij nader inzien toch ook wel weer geinig...

Groeten.
A.Vos
Pagina: 1