[BC3] artic silver, heeft dat nou echt nut?

Pagina: 1
Acties:

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
maakt het veel verschil of je artic silver koelprut gebruikt of gewone koelprut? wat scheelt dat nou in graden?
heeft niemand meer een kwakie liggen?

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:13

Wildfire

Joy to the world!

Ik meen me uit diverse topic te herinneren dat het toch al gauw weer enkele graden scheelt... en als tweaker zijnde, is elke graad koeler weer reden om te juichen... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Kijk anders voor de grap ff hier:

[url="/search.php?order=relevant&on=extended&search=artic"]Zoeken naar ''artic''[/url]

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Om te zien of Arctic Silver veel nut heeft, moet je de onderkant van je koelblok goed bekijken. Als die onderkant zo glad als een spiegel is, heeft AS niet veel zin. Zitten er daarentegen wat groeven en of putjes in zal het tussen de 2 en 5 graden schelen.

Je ziet vooral vaak van die cirkelvormige groeven die onstaan met het machinaal afdraaien van het koelblok. Al die oneffenheden moeten opgevuld worden, en AS is daar beter in dam ordinaire koelprut van 5 piek per tube.

Maar verwacht in ieder geval geen wonderen, de montage is vaak net zo belangrijk, en veel mensen gaan ook nog eens de temp van een dichte kast met normale koelprut vergekijken met een open kast na het aanbrengen van Arctic Silver. Da''s jammer, want een open kast laat je temp al gauw 8 of meer graden dalen..

:Y)

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
De meningen verschillen hierover..
Ik ben van mening dat mensen hun A.S. zorvuldiger aanbrengen dan standaard koelprut. Ik ben van mening dat het niet uitmaakt of je A.S. of standaard pasta gebruikt, mits je het maar zorvuldig aanbrengt.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:59

MaDLiVe

.-Observer-.

Net 2 dagen geleden erop gesmeert, het scheelt me nix, mijn proc wordt idle opeens 43 graden terwijl dat voorheen 34 was, ligt niet aan de pasta maar aan iets anders ik weet het niet meer :s

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 23:30
Op maandag 14 mei 2001 12:28 schreef Hooi het volgende:
en veel mensen gaan ook nog eens de temp van een dichte kast met normale koelprut vergekijken met een open kast na het aanbrengen van Arctic Silver. Da''s jammer, want een open kast laat je temp al gauw 8 of meer graden dalen..
:Y)
Hoeft niet; als ik mijn kast opengooi dan wordt de proc 3 graden warmer.. Blijkbaar goede airflow in mijn kast..

Pvouput live

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 12:47 schreef Krypt het volgende:

[..]

Hoeft niet; als ik mijn kast opengooi dan wordt de proc 3 graden warmer.. Blijkbaar goede airflow in mijn kast..
Dat wil ik best geloven. Maar dan maak je mij dus ook niet wijs dat AS t.o.v. gewone koelpasta bij jou 8 graden scheelt

(Tenzij je een half afgebrokkelde core en een koeler hebt met dikke groeven over de onderkant.. :+ )

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 13:08 schreef MaDLiVe het volgende:
Net 2 dagen geleden erop gesmeert, het scheelt me nix, mijn proc wordt idle opeens 43 graden terwijl dat voorheen 34 was, ligt niet aan de pasta maar aan iets anders ik weet het niet meer :s
Tsjah , get..
d''r is iets warmer geworden, maar ik zou ook niet weten wat..

(O sjit, ik heb nog een paashaas van witte chocola hier op m''n bureau ombouw staan.. Die moet ik maar eens opeten binnenkort..)
:+

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 23:30
Op maandag 14 mei 2001 13:09 schreef Hooi het volgende:

[..]

Dat wil ik best geloven. Maar dan maak je mij dus ook niet wijs dat AS t.o.v. gewone koelpasta bij jou 8 graden scheelt

(Tenzij je een half afgebrokkelde core en een koeler hebt met dikke groeven over de onderkant.. :+ )
Dat klopt; scheelt maar een graad of 2 ofzo...

Pvouput live

Verwijderd

Psies, en als de koeler een spiegelgladde onderkant heeft scheelt het nul graden.

(Als je geld over hebt en een Swift462 koopt, kun je dat zo zien, haddik ook.)
;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
wel mee uitkijken (zo even gepost op tweakers
aam: spice
Email / Homepage:
Onderwerp: Arctic Silver Thermal Adhesive krijgt Envynews award (96%)
Link: http://www.nvnews.net/envy/reviews/asta/asta.shtml

Opmerking:
However, we were somewhat taken aback when we also came away with the ENTIRE CORE! Don\''t try this at home, kids.

Quote:
een artikel voor overclockers volgens de auteurs omdat fans zoals de blue makelijk van de videokaart loskomen. Ze laten zien hoe het wel blijft zitten, in hun overmoed proberen ze de hetsink er na 5 uur weer af te halen en breken de core van een GeForce2 Pro af (do not try this at home is hun advies)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ummhhzz,
ik hoop echt dat niemand adhesive pasta of tape gaat gebruiken voor tussen de CPU en de koeler ja :) :P

Verwijderd

het scheelt mij 3 graden op dezelfde snelheid 133 x 7.0 duron (650) op 1.75 V-core.

Ik weet niet of standaard pasta hetzelfde geeft.

Trouwens koelt nog te weinig 48 graden met explorer aan :(

Na het booten zo rond de 51 graden :( :(

Toch maar eens een casefan en betere cooler kopen.
Pagina: 1