[BC3] MSi k7t+R inaccesible boot device met bios 2.6

Pagina: 1
Acties:

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 12:41
Ik kon mijn geluk niet op toen ik van de week zag dat er eindelijk een nieuwe bios uit was voor mijn MOBO.

Ik dat ding geflasht en dat ging zoals gewoonlijk weer zonder problemen.

ik starte mijn comp opnieuw op en zelf W2K begon met booten.
Maaaaaaaaaaaar zodra windows overgaat van het W2k scherm naar het login scherm, krijg ik een hele mooie BSoD met de melding;

Inaccesible boot device.

Zelf denk ik dat dit te maken heeft met de raid controller, want op dat punt zal hij wel de W2k drivers voor die controller laden.

Heb het een en ander geprobeerd maar niks wou helpen.
Zelfs in safe mode kom ik niet verder.

Zijn er mensen met het zelfde probleem, en zo ja hou hebben die dat opgelost????

ik heb nu maar weer terug geflasht naar versie 2.4 want met versie 2.5 heb ik ook al hetzelfde probleem.

Alvast bedankt

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Win2k kan soms best nukkig zijn. Hij had ''t zelfs in de gaten als ik m''n geheugen verwisselde voor een ander merk met dezelfde specificaties. Kreeg ik een mooie BSOD tijdens het opstarten.

Oude geheugen teruggezet: Deed ie ''t ook niet meer. Nieuwe geheugen maar weer geplaatst en opnieuw geinstalleerd: Tja... toen deed ie ''t weer perfect. Heel onvoorspelbaar af en toe.

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 12:41
Ja maar dit heeft niks met onvoorspelbaar te maken want dit is een consequent probleem.

Heeft iemand mischien nog andere suggesties of ervaringen?

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Verwijderd

hmm damn ik precies hetzelfde probleem !! :(
had al topic gepost maar ik sluit me hier maar even bij aan :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wat was je BIOS versie voor deze 2.6 ?
Ik heb het probleem gehad toen ik van 2.4 naar 2.5 ging. Een herinstallatie van W2K is onontkomelijk aangezien ook de BIOS van je Promise Raid ge-update is. (Was volgens mij in 2.5 ook al zo.
Nieuwe installatie dus met de nieuwe Raid drivers 1.30 build 60
Wellicht kun je ff terugflashen naar je vorige bios want een backup zul je wel niet gemaakt hebben B-)
Suc 6 !

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

dus als je bios 2.6 flashed en je reïnstalled w2k dan moet het met de juiste drivers gewoon goed werken ? dan zou toch een repair ook moeten werken ?

Verwijderd

*kick* :O

• BC3 Victim
sja ik heb eigenlijk nooit een repair geprobeerd. Heb meteen na die inaccesible boot device failure maar een schone installatie gedaan. Hij loopt hier als een zonnetje

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

heb je een download locatie voor me :?

heb hier als ik repair probeer de optie om te kiezen uit 3 controllers !! als ik f6 druk om hem aan te melden .... vaag hoor , is er bij de reinstall met de juiste driver geen gekkigheid ? gewoon 1 juist apparaat ?

• BC3 Victim
Promise 1.6 driver op:
http://www.msi-computer.de/download/treiber/prom_16.zip
Er schijnt een 2.0 versie te zijn maar die kreeg ik hier niet aan de gang
Mocht j''m willen proberen:
http://www.msi-computer.de/download/treiber/prom_raid_20.exe

Extracten naar floppy en tijdens de installatie van W2k op F6 rossen.
Op de flop staan 2 versies (1.6). Ik heb ze beide geinstalleerd aangezien ik niet wist wat het verschil was. Ga er maar van uit dat Windhoos zelf inteligent genoeg is om de juiste te pakken.

Good Luck :)

Verwijderd

Dank !

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

En dan te bedenken dat 2.7 nu uit is :)
(ga je de gok wagen?)

Een cliche is ooit origineel begonnen

Pagina: 1